Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser service e-Golf

Startet av elbas, tirsdag 05. januar 2016, klokken 08:26

« forrige - neste »

pudderjagar

Vel, eg får sjansen til å teste det ut når Hemsedal har tidleg åpning. Pleier å ha meg nokre dagare der oppe då, men d plei også være ned mot -20 kalde så då er da ikkje mykje eg henter på veg nedover heller.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

DagfinnN

Godt jobbet i Møre og Romsdal. Det nasjonale målet om lader for hver 50. km blir oppfylt i M&R før tiden.
http://www.rbnett.no/pluss/2016/10/30/Hurtigladestasjon-for-kvar-femte-mil-13718979.ece
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Olee

Alltid kjekt når det blir linket til en lokalavis med betalingsmur!  :o

DagfinnN

Sorry -det tenkte jeg ikke på, siterer det vesentligste:

Ni hurtigladestasjonar har fått støtte og er allereie etablert, medan 10 har fått tilsegn om støtte og er på gang.
I tillegg til offentleg utbygde hurtigladestasjonar, finst det nokre privat utbygde hurtigladestasjonar, og ei rekke offentlege og private ladestasjonar.
Strategien for utbygging av hurtigladestasjonar vart politisk vedteken av fylkestinget i 2013, mellom anna med vekt på utbygging av slike stasjonar langs E39, og E136. Dette var eit samarbeid fylket hadde med den statlege klimasatsinga Transnova. Målsettinga var at alle skulle ha tilgang til hurtiglading innanfor ein radius av 5 mil – før 2020. No er vi så godt som i mål, dei siste er no under planlegging og utbygging, opplyser Stephen Oommen, miljørådgivar ved Regional- og næringsavdelinga i Møre og Romsdal fylkeskommune..

Nært foreslåande utbygging av stasjonar i vårt område gjeld Åndalsnes, Bud, Eidsvåg og Batnfjordsøra, samt Brattvåg og Sjøholt.
Etter at hurtigladestasjonane no er på plass, jobbar no Oommen og hans kollegaer med utbygging av fleire normalladestasjonar.
Vi jobbar vidare med ladepunkt ved offentlege bygg, parkeringsplassar og kollektivknutepunkt. Vi må sjå på dette mellom anna i høve til dei nye parkeringsforskriftene, seier Oommen.

Han reknar med at det etter kvart vert vanleg å ha høve til lading ved offentlege bygg som rådhus, tannklinikkar, vidaregåande skolar og andre stader der det ligg til rette for det. Her må kommunane sjølve vere aktive og søke aktuelle midlar for utbygging, seier Oommen.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

epsilone6

http://elbil.no/fortum-hurtigladere-forsinket-av-streiken/

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Gledelig at de har planer om ladestasjon på Dombås selv om kravet i teorien er dekket av landeveisrøverne i AR

kodalse

Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

AmocoCadiz

Sitat fra: epsilone6 på tirsdag 01. november 2016, klokken 13:05
http://elbil.no/fortum-hurtigladere-forsinket-av-streiken/

Gledelig at de har planer om ladestasjon på Dombås selv om kravet i teorien er dekket av landeveisrøverne i AR
Ja flott det kommer edruelige ladetilbydere på Dombås.

Men hva skjer egentlig med AR, er det noen ansatte der igjen og som jobber med å sette opp de hundrevis av laderne som de meldte for noen år siden? Hvordan driver de selskapet nærmest uten noen form for aktivitet (på FB er månedsvis siden)?

mkaut

Sitat fra: epsilone6 på tirsdag 01. november 2016, klokken 13:05
http://elbil.no/fortum-hurtigladere-forsinket-av-streiken/

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Gledelig at de har planer om ladestasjon på Dombås selv om kravet i teorien er dekket av landeveisrøverne i AR

Hjelper dessverre ikke folk med gamle elbiler siden disse uansett må stoppe på Hjerkinn på vei over fjellet. Det betyr at kjører man t/r, lønner det seg fortsatt å kjøpe en månedsabonnement fra AR >:( .. og da kan man like gjerne lade hos dem også på Dombås.
Citroën C-Zero 2011 siden 2015.
VW e-Golf 2017 siden 2017.

rlnd

Noen som vet hva som skjer mellom Bergen og Voss på E16? Skulle det ikke komme en ekstra på Dale?
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

Sølve

Det har vært gjort mye arbeid med strømtilførsel til det nye ladestedet på Dale.  Om alt går som det skal tror jeg sjansene er gode for nye hurtigladere kommer på Dale nå i november.
Bergen

epsilone6

Sitat fra: AmocoCadiz på tirsdag 01. november 2016, klokken 13:42
Sitat fra: epsilone6 på tirsdag 01. november 2016, klokken 13:05
http://elbil.no/fortum-hurtigladere-forsinket-av-streiken/

Gledelig at de har planer om ladestasjon på Dombås selv om kravet i teorien er dekket av landeveisrøverne i AR
Ja flott det kommer edruelige ladetilbydere på Dombås.

Men hva skjer egentlig med AR, er det noen ansatte der igjen og som jobber med å sette opp de hundrevis av laderne som de meldte for noen år siden? Hvordan driver de selskapet nærmest uten noen form for aktivitet (på FB er månedsvis siden)?

Jeg tror arbeidsdagen i det enmannsorkesteret mest går med til å snakke kreditorene unna skifteretten. Uten frisk kapital er dette selskapet dødt. At noen går inn med mange millioner i dagens selskapsform greier jeg ikke forestille meg, men samtidig så er det nesten rart at de ikke er stilt for skifteretten ennå. Kan noen virkelig ha bidratt med frisk kapital? Fortum ville kanskje ikke ha snakket om utbygging på Dombås hvis AR i praksis var et konkursbo innen kort tid? Kanskje kapitalinnsprøytningen i GK har gitt rom for å utarbeide en overtakelsesdeal med AR og kreditorer, hvor kreditorene får litt mer enn de hadde fått i skifteretten og at dette er grunnen til at ting drøyer og Fortum planlegger bygging?

Eller kanskje ikke. Kanskje motpartsanalysen er elendig hos kreditorene, kanskje en investor har blitt helt blendet av det grønne skiftet og tror på lovnader om positiv cashflow for alle og en hver i bransjen. Kanskje.


rlnd

Sitat fra: Sølve på tirsdag 01. november 2016, klokken 23:52
Det har vært gjort mye arbeid med strømtilførsel til det nye ladestedet på Dale.  Om alt går som det skal tror jeg sjansene er gode for nye hurtigladere kommer på Dale nå i november.

Den er god, er det i Dale sentrum det kommer da? Synes ikke så mye om plasseringen på den nåværende laderen.
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

Sølve

Sitat fra: rlnd på onsdag 02. november 2016, klokken 12:36
Sitat fra: Sølve på tirsdag 01. november 2016, klokken 23:52
Det har vært gjort mye arbeid med strømtilførsel til det nye ladestedet på Dale.  Om alt går som det skal tror jeg sjansene er gode for nye hurtigladere kommer på Dale nå i november.

Den er god, er det i Dale sentrum det kommer da? Synes ikke så mye om plasseringen på den nåværende laderen.

I følge det jeg har hørt blir det ved Coop i Dale sentrum.
Bergen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA