Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser service e-Golf

Startet av elbas, tirsdag 05. januar 2016, klokken 08:26

« forrige - neste »

THE

Hørte noen rykter på bygda om at det opprinnelig var tenkt på Borlaugkrysset, men at det er problem å få fram nok effekt dit, og det var mer sannsynlig at ladestasjon blir flyttet til Borgund. Håper uansett ladestasjonen kommer på plass i løpet høsten, og helst ved Borlaugkrysset.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

THE

Da ser det ut til at de så smått er i gang med etablering av ladestasjon på Håbakken  (Lærdal). Ser ut til at ladestasjoner blir plassert på baksiden av Håbakken kro. Foreløpig er det kun påviste kabler og gravemaskin på plassen som viser at det er noen aktivitet, så det går nok noen uker ennå før åpning.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

asgeirn

Nok en utlysning, og nok en gang tildeling til Grønn Kontakt og Fortum.

Hvor er Arctic Roads, eller andre? Og vil det bli et problem på sikt at vi har et duopol?

http://elbil.no/her-kommer-65-nye-hurtigladere-for-elbil/
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

Amigakongen

@THE

Håper at de ikke blir så veldig forsinket med Tyinkrysset. Trenger den for å komme meg til hytta. Er det bestemt hvor denne skal stå?

Sitat fra: THE på onsdag 31. august 2016, klokken 07:38
På Fortum sin facebookside står det et svar på et spørsmål at to av ladelokasjonene langs E16 sannsynligvis blir forsinket. En pga. veiarbeid og en (sannsynligvis) pga. strømforsyning.

Skal jeg tippe, så er det Tyinkrysset som blir forsinket pga. veiarbeid, og da er jeg redd at det blir sommeren 2017 før den er oppe og går. Det andre tipset mitt er at Borlaug er forsinket pga. strømforsyningsproblemer. Hvis dette stemmer så vil det nok ikke være en sikker korridor for elbiler over Filefjell til vinteren heller, da det er i lengste laget fra Vang til Håbakken på vinterstid (80 km) med mye stigning og dårlig vær.

Det er ingen spor etter aktivitet hverken på Håbakken, Borlaug, Vang eller Røn ennå, så jeg er spent på hva som dukker opp utover høsten.
2015 BMW I3 - 11800km

arnkl

Sitat fra: asgeirn på onsdag 14. september 2016, klokken 20:04
Nok en utlysning, og nok en gang tildeling til Grønn Kontakt og Fortum.

Hvor er Arctic Roads, eller andre? Og vil det bli et problem på sikt at vi har et duopol?

http://elbil.no/her-kommer-65-nye-hurtigladere-for-elbil/

Arctic Roads tviheld på betalingsmodellen sin, der alle andre enn abonentar må betale blodpris for lading. Då er det gledelig at dei ikkje får støtte. Dei er nok også snart konkurs. Årsrekneskapet for 2015 var ikkje lystig lesing.

Er det andre aktørar som kan konkurrere mot GK og Fortum? Då må i tilfelle pengesterke investorar kome på banen.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Vollis47

Skuffende at de ikke har fått til en hurtiglader på Nordsjøveien nær Egersund eller Sokndal.
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

seidl

#36
Er litt spent på om de kommer i mål til 1 oktober. Blant annet  rv3 østerdalen. Det er en del ladere som skal på plass til den tid...

Edit: 1 november. Fortsatt lite tid  8)
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Olee

1. november. Meget mulig det blir travelt på slutten ja  ::)

THE

Sitat fra: Amigakongen på onsdag 14. september 2016, klokken 20:30
Håper at de ikke blir så veldig forsinket med Tyinkrysset. Trenger den for å komme meg til hytta. Er det bestemt hvor denne skal stå?


Jeg vet ikke nøyaktig plassering på Tyin, men siden den er snakk om utsettelse pga. veiarbeid må det bli på selve Tyinkrysset, og området ved butikken er slik jeg ser det mest naturlig.

Hvis de får opp ladestasjonene på begge sider av fjellet (Vang og Borlaug), så bør det være godt mulig å komme seg til hytta på Filefjell, Tyin, Sletterust selv om lader på Tyinkrysset ikke er klar. Hvis man har ei hytte uten strøm, eller ikke har vei helt til døra, så blir det selvfølgelig verre siden man må ned igjen, og sikkert har en del kjøring på fjellet også.

Nå er det i alle fall bra med aktivitet på Håbakken. Det er kommet på plass ny nettstasjon og graving ser ut til å være ferdig.

Når det gjelder ladestasjoner på Borlaug/Borgund og i Vang så skal jeg se etter om det er tegn til aktivitet når jeg kjører forbi i morgen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Olee


pudderjagar

Er da nokon som veit tidsfristane for ferdigstilling på dei forskjellige utlysingane frå Enova.

Eg veit at:
Utlysing 1: 1 november 16
Utlysing 2: ?
Utlysing 3: 1 november 17
Utlysing 4: ?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

epsilone6

Utlysning2: 1. november 2017
Utlysning 4:
1.   Pakke 1 Strekningen E6 Nordkjosbotn – Karasjok
2.   Pakke 2: Strekningen E10 Bjerkvik -  Å
3.   Pakke 3 Vest-Finnmark: Masi, Kautokeino, Honningsvåg, Hammerfest
4.   Pakke 4: Øst-Finnmark: Tana, Varangerbotn, Kirkenes, Vardø, Vadsø

• 80 % av laderne i hver pakke skal være ferdig utbygd og i drift innen 1.november 2017, resterende 20% innen 1. september 2018.

prompt

Kanskje litt off-topic, men eg tek sjansen. No som desse ladarane etterkvart kjem på plass, kan man kome seg frå Oslo til Førde med ein leaf 2.generasjon 24kw? Skulle ha frakta ein bil over  8)

zbk

Sjekk http://www.ladestasjoner.no/eksternapplikasjoner/mobilhurtigladekart.php for ladestasjoner. Ser for meg ut til at det burde gå greit, men kanskje noen har egne erfaringer.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

i05L0

#44
Sitat fra: prompt på fredag 16. september 2016, klokken 08:29
Kanskje litt off-topic, men eg tek sjansen. No som desse ladarane etterkvart kjem på plass, kan man kome seg frå Oslo til Førde med ein leaf 2.generasjon 24kw? Skulle ha frakta ein bil over  8)

Det burde gå helt fint, allerede i dag. Hvis man velger å kjøre Gudbrandsdalen kan man for eksempel hurtiglade på Mjøsbrua, deretter Ringebu, så over til Bismo og ned til Stryn (semihurtig på Stryn Torg). Deretter muligens ett ladestopp til før Førde.
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah, Capparisweiss

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA