Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser service e-Golf

Startet av elbas, tirsdag 05. januar 2016, klokken 08:26

« forrige - neste »

THE

Sitat fra: prompt på fredag 16. september 2016, klokken 08:29
Kanskje litt off-topic, men eg tek sjansen. No som desse ladarane etterkvart kjem på plass, kan man kome seg frå Oslo til Førde med ein leaf 2.generasjon 24kw? Skulle ha frakta ein bil over  8)

Du kommer deg greit til Håbakken via Hemsedal, og det ser jo ut til at det kun er snakk om dager før Håbakken er klar til bruk. Det kan kanskje bli i lengste laget å komme til Jølstraholmen direkte fra Håbakken? Jeg har kjørt fullpakket Zoe fra Lærdal i +-0 grader med mye snø og slaps i vegen opp Sogndalsdalen og regn resten av vegen. Kom meg greit til Jølstraholmen, og hadde nok sannsynligvis klart Førde uten lading. Hvis du ser det blir knapt, eller vil ha litt mer buffer, så kan du legge inn litt saktelading i Sogndal, der er det flere ladestolper med 16A schuko.   
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

prompt

Tusen takk for gode svar! Då får eg prøve meg på ein tur om ikkje så lenge, og det var ikkje meininga å kapre tråden.

eivhelle

Sitat fra: prompt på fredag 16. september 2016, klokken 08:29
Kanskje litt off-topic, men eg tek sjansen. No som desse ladarane etterkvart kjem på plass, kan man kome seg frå Oslo til Førde med ein leaf 2.generasjon 24kw? Skulle ha frakta ein bil over  8)
Kjørte fra Vinje til Førde i sommer med e-golf, og hadde grei margin etter å ha ladet nesten fullt på Vinje. Skulle tro at rekkevidden ikke er så forskjellig på 2. gen. Leaf.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

SHN

Bærum  ◊  e-Golf 2014 - solgt  ◊  TMS 90D 2016 - selges ◊ Taycan 4S+ 2020

kodalse

Sitat fra: SHN på fredag 16. september 2016, klokken 20:10
Fortum bygger ut ved Oppdal stasjon.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5633.msg507966.html#msg507966
Håper det er et tegn på at fortum har fått avtale med Jernbaneverket.
Støren har jernbanestasjon relativt tett på vei, det samme har Singsås og Røros.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Ferry

To nye hurtigladere er på gang lags E-16. Ved en nybygd Kiwi-butikk på Hallingby står det et skur klar til å settes opp. Og ved Coop Prix Bagn står skuret ferdig, men ingen ladere ennå. Tar nok ikke så mange dager før alt er oppe og går. Da blir Sandvika - Bergen enda enklere og sikrere.

mkaut

Sitat fra: SHN på fredag 16. september 2016, klokken 20:10
Fortum bygger ut ved Oppdal stasjon.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5633.msg507966.html#msg507966
Hmm .. i den siterte artikkelen fra OPP (https://opp.no/2016/09/nyheter/48277/) står det følgende: "Det gjenstår ifølge Haugen Ihle [fra Fortum] noe avklaring av eiendomsforhold før byggingen kan starte." ... "Vi håper at ladestasjonen er oppe før jul,"
Hvis det stemmer, er det jo et klart brudd med kravene fra Enova: "Strekningene skal være ferdig utbygd innen 1.november 2016. Siste frist for å avklare avtaler med grunneiere er 1. mai 2016.", noe journalisten selvfølgelig ikke reflekterer over..
Burde ikke Fortum i så fall miste en del av tilskuddet fra Enova? Ellers er det jo ikke noe poeng å ha frister...
Citroën C-Zero 2011 siden 2015.
VW e-Golf 2017 siden 2017.

Rio

Altså, Fortum kan ikke trylle. Når man skal levere ørten hurtigladere, så tror jeg det er en viss forståelse for at en eller to kan ha problemer med fristen, så lenge det ikke skyldes Fortums feil.

Historien med Arctic Road tatt i betraktning så tenker jeg at alle er glade dersom forsinkelsen er mindre enn et par hundre år! ;)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Panduck

Sitat fra: Rio på mandag 19. september 2016, klokken 21:26
Altså, Fortum kan ikke trylle. Når man skal levere ørten hurtigladere, så tror jeg det er en viss forståelse for at en eller to kan ha problemer med fristen, så lenge det ikke skyldes Fortums feil.

Historien med Arctic Road tatt i betraktning så tenker jeg at alle er glade dersom forsinkelsen er mindre enn et par hundre år! ;)

+1. Fortum virker å gjøre en fantastisk jobb, og en av de få som virkelig jobber for det vi elbilister trenger. Grønn kontakt begynner også å gjøre en god jobb, men dette er også de to eneste firmane som virkelig ser ut til å ønske å satse. Gitt historien rundt Artic Roads har vi en illustrasjon på hva "bryte tidsfrist" kan bety, og jeg er ikke det minste redd for at Fortum på noen måte ønsker å opptre slik, selv om de er noe forsinket i utbyggingen. Livet som elbilist hadde knapt gått for meg, hadde det ikke vært for fortum sin satsning

THE

Sitat fra: Ferry på søndag 18. september 2016, klokken 11:08
To nye hurtigladere er på gang lags E-16. Ved en nybygd Kiwi-butikk på Hallingby står det et skur klar til å settes opp. Og ved Coop Prix Bagn står skuret ferdig, men ingen ladere ennå. Tar nok ikke så mange dager før alt er oppe og går. Da blir Sandvika - Bergen enda enklere og sikrere.

Håbakken (Lærdal) og Borgund er også så og si ferdige. Leskur og ladere er montert begge steder.
Tyinkrysset er ikke klart på grunn av veiarbeid. Slik jeg forstår det så skal ladestasjonen på Tyinkrysset plasseres i tilknytning til Tyinkrysset fjellstue like ved ny E16. Mesteparten av arbeidet ved Tyinkrysset skal være avsluttet i løpet av høsten, så håper virkelig Fortum får tilgang til området, og får lov til å sette opp ladestasjonene sine, før vinteren.

pudderjagar

Vil da sei at ladaren er flytta frå Borlaug til Borgund?

Kvar på Borgund har dei plassert den?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

THE

Sitat fra: pudderjagar på tirsdag 20. september 2016, klokken 10:18
Vil da sei at ladaren er flytta frå Borlaug til Borgund?

Kvar på Borgund har dei plassert den?

Ja, er flyttet til Borgund. Problem med å få nok effekt fram til tenkt lokasjon på Borlaug visstnok. Ladestasjonen er plassert ved servicesenteret ved krysset mot "Borgund sentrum"/Gamlevegen. Der er det toalett og rasteplass også, så ikke den verste plassen å ha en hurtiglader. Fikk dessverre ikke tatt bilde da jeg passerte der i går. For de som er kjent har jeg lagt ved et utsnitt fra Street View.
https://www.google.no/maps/@61.0795534,7.8489864,3a,75y,315.36h,70.05t/data=!3m6!1e1!3m4!1seZc26PfZZbSwesTBBqBspg!2e0!7i13312!8i6656. Laderne er plassert mot elva på det asfalterte området til høyre for bygget.

pudderjagar

Hvis eg har forstått bildet rett så ligg stasjonen på Hjelle ved trailerparkeringa?

Men da kan no allikavell røyna på å koma seg over fjellet med Zoe ein kald vinterdag. Da er vel ca 10 km opp til Borlaug herifrå med stigning.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Olee

Det stemmer.
55km til Hemsedal, og 33km til Tyinkrysset. Burde vel gå greit, selv med en del stigning.

THE

Må også huske på at det er bare ca 26 km til toppen av Hemsedalsfjellet (1130moh) fra Borgund (400moh). De siste 30 km ned til Hemsedal (600moh) er det lite forbruk. Totalt sett er det lite stigning fra Borgund til Hemsedal, og 55 km bør vel gå greit uansett vær og føre.   

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA