Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Priser service i3

Startet av kjølholdt, mandag 04. januar 2016, klokken 20:59

« forrige - neste »

kjølholdt

Som en del andre her brukes jo bilen til daglig frakting av barn og venner av unga.det er til tider en haug med bagger som drasses inn og ut av bilen,med tilhørende røsking for å få bagger ut bakdøra. Har nå sett meg lei på dette og alle får nå konsekvent beskjed om å legge bagger/ skolesekker osv i trunk. Dette må jo være innafor!
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Thor2014

Ja, din bil, dine regler. Enten så forholder de seg til det, eller så får de ta bussen.

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Norx

Samme med mat.. Forbudt med mat i bilen.

- Ta den helt ut, svenskesokker på alle som skal sitte på...

Thomas N

Jeg har en saab 2006 model til 80.000kr ingen sekker eller mat der heller... Ivertfall ikke når TMS kommer :)
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

Harlex

Har siden oktober 2013 hatt regel om at all bagasje skal i trunk eller frunk og næringsmidler skal inntas utenfor bilen....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Muffinman

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 28. november 2015, klokken 10:45
Ja, din bil, dine regler. Enten så forholder de seg til det, eller så får de ta bussen.
Dette. Vil du behandle bilen bedre enn stua er det du som bestemmer det. Vil du fli den ut noe helt forjævlig er det også helt greit (men ikke tving meg til å se på...)

Selv finner jeg en gylden middelvei. Bagasje i bagasjerommene, alle må vise normal respekt for andres eiendom ved inn- og utstigning men ellers bruker vi bilene som det forefaller. Men de skal være ryddige og rene innvendig, og så rene utvendig som mulig innen rimelighetens grenser, årstiden tatt i betraktning.

Toonster

Alle må få ha sine regler, og jeg respekterer alle sine regler.

Men for meg er en bil en bruksgjenstand og ikke noe fin-stue. Sekker og bag'er er jo uansett naturlig å ha i bagasjen, men det er ikke krise om noen tar med en sekk inn heller - forutsatt at man behandler gjenstanden (bilen) på fornuftig måte.

Mat og fluidum er også lov til å innta i bilen, søler man må man selvsagt rydde/ordne opp - egentlig ikke så vanskelig :)

erot


BMW850

Fullstendig enig! Liker å ta vare på tinga mine :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

CFM

#10
Kjempebra! Jeg har aldri sett noen lære å ta vare på tingene sine hvis de ikke lærte det mens de bodde hjemme :P ::)
Så på vegne av oss som liker at bruksgjenstander også ser hele og pene ut vil jeg gjerne takke alle som bidrar ;D ;D ;D
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

pej

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

mandresen

En bil er til å brukes, det stemmer. Men det kan gjøres på forskjellige måter. Ser godt forskjell på barn. Min sønn og datter (7 og 13 år) Er opplært til å ta vare på ting, dvs de tråkker ikke på dørstokken i bilen, de bruker håndtaket i stede for å ta på vindu eller lakk. De lener seg ikke inntil bilen. Det drikkes vann i bilen på langturer, IKKE brus og saft. Hvis det spises i bilen på langturer så er det saltpinner og pringles og de søler ikke. Mat spises på rasteplasser.
På den måten har vi en innbydende og ren bil til enhver tid som er koselig å sette seg inn i når vi skal kjøre. Og vi slipper unna masse søl og slitasje på bilen.
Jeg skjønner ikke at det er vanskelig.

Martin
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

Dag A.

Sitat fra: kjølholdt på lørdag 28. november 2015, klokken 10:43
Som en del andre her brukes jo bilen til daglig frakting av barn og venner av unga.det er til tider en haug med bagger som drasses inn og ut av bilen,med tilhørende røsking for å få bagger ut bakdøra. Har nå sett meg lei på dette og alle får nå konsekvent beskjed om å legge bagger/ skolesekker osv i trunk. Dette må jo være innafor!

Må si at jeg ikke helt skjønner tråden.
Er det ungene som klager, eller er det foreldrene til ungene som klager?

Hos meg er det enkelt:
Enten forholder de seg til mine regler (uten protester) eller så er det transport på eget initiativ.   
Om det blir apostlenes hester eller noe annet er revnende likegyldig for mitt vedkommende.
Og hvis regelen er at bagasjen går i trunk, så går bagasjen i trunk.

Protester og det blir pakning på, ut å gå  :)

Ellers så er jeg helt enig i at bagasje skal i trunk/frunk da dette også er vesentlig ifm en ulykke at det ikke ligger for mye løst rundt om i kupeen som ikke stopper like plutselig som bilen.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Powerflux

Sitat fra: Dag A. på onsdag 02. desember 2015, klokken 12:41
Hos meg er det enkelt:
Enten forholder de seg til mine regler (uten protester) eller så er det transport på eget initiativ.   
Om det blir apostlenes hester eller noe annet er revnende likegyldig for mitt vedkommende.
Og hvis regelen er at bagasjen går i trunk, så går bagasjen i trunk.

Protester og det blir pakning på, ut å gå  :)


Fullstendig enig med siste taler  ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA