Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: medbragt reservebatteri mulig?

Startet av stinamarie, mandag 04. januar 2016, klokken 13:55

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: nie på fredag 27. november 2015, klokken 19:54
Sitat fra: stinamarie på fredag 27. november 2015, klokken 18:46
Jeg har ikke råd til å legge mer ut enn 530 000 for en Tesla.
Men jeg tenkte det var positivt at den bare har gått 17 000km?

Jeg får den for 520 000, men han må kjøpe piggdekk til meg. Så vi avtalte 529 000.
Det er Autopilot!

Er dere alle fortsatt enig?
JAAA!
Det er altfor dyrt.
Skaff deg en rabatt-kode og bestill en flett ny S70 istedet.

Enig. Splitter ny S70 starter på under 575k inkl. vinterdekk.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tin

Den bilen ble akkurat solgt for en uke siden. Selger da reduserte pris til 509 tusen, men tipper han fikk maks 500. Noen andre som har tatt nye bilder og lagt på noen tusen...

Salvesen

Sitat fra: stinamarie på fredag 27. november 2015, klokken 20:49
Danmark situasjonen?

Danmark innfører avgifter på elbiler 1.1.2016, det blir da veldig dyrt for de å kjøpe tesla. Siden fabrikken ikke klarer å levere nok biler til Danmark før avgiftene starter kjøper nå Danskene Norske biler m.m.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

stinamarie

Ja, det ser jeg. Det er samme bil! Men det er fordi han som selger meg er en forhandler. Den bilen ble byttet inn hos han i forrige uke, mot en ny bil.

Men ser han la den ut til 509 000... så det er stor forskjell ja!
Fint at du fant den :)

RaBalder

Sitat fra: stinamarie på fredag 27. november 2015, klokken 18:22
:
Viktigst av alt: 5 års gratis service!! Og en service koster jo 7000kr..
:
Jeg tror ikke en service kostet 7000.- Mener det var en god del mindre.

stinamarie

Jeg fikk nå vite av en som har tesla at en service koster ca 4000kr. Og at den bør tas til service hver 20 000km.

Quintilian

Dårlig kjøp ja. Kan få min S85 2014 til 585.000.-. Den har "alt" inkl. 7 seter. Dog før autopilot kom på banen :-)

Sandvika

Mener å huske at 12mnd Tesla service stort sett besto av inspeksjonspunkter på utsiden av bilen. Dvs. bremser, hjul, dekkmønster, moment på hjulbolter og dekktrykk osv samt silikonsmøring av dører og takluke. Av denne grunn velger mange å ta dette selv (ikke knyttet opp mot garanti på Tesla). Hadde blitt imponert om de skulle tatt 7k for det! 24mnd service derimot inkluderer bytte av kjøleveske. Dette er greit å få gjort.

Tin

Quintilian

Sitat fra: Tin på fredag 27. november 2015, klokken 22:58
585 for en s85 fra 2014..ja det er jo rene røverkjøpet..

Ikke direkte røverkjøp nei, men en fair pris. :-)

staleand

Til referanse kan jeg opplyse om at jeg solgte min 2014 modell s85 med med alt det aller medte av utstyr (-hattehylle, tyverialarm og barneseter) utstyr for 535.000,-
Den var strøken i lakken og kjørt 20.000km. Det var et røverkjøp forstår jeg nå. Dessverre var nok prisen røverdårlig for min del hehe. Men så er det noe med det å kunne ha en realistisk forventning når man skal selge bil. Det kan virke som om mange her inne ikke har nettopp det; realistisk forventning.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Tin

Det fine er at markedet fungerer. Får du 585 så ta pengene og løp.. ;).. personlig tror jeg du må ned på 550..
Bare å se hvilke biler som blir liggende på finn..

Quintilian

Sitat fra: Tin på fredag 27. november 2015, klokken 23:27
Det fine er at markedet fungerer. Får du 585 så ta pengene og løp.. ;).. personlig tror jeg du må ned på 550..
Bare å se hvilke biler som blir liggende på finn..

Markedet fungerer som du sier :-) For vår del er vi absolutt ikke avhengige av å selge, men det hadde vært fint å fått omtrent like mye igjen som vi ga ifb. med "oppgradering" til autopilot-HW... Er en del der ute som mener at AP "er noe tull" (les: de som vil kjøre selv for kjøregledens del eller ikke stoler på automatikken), og da er ikke 585k en upris mtp. at tilsvarende konfigurasjon i dag koster ca. 770k.

Jeg har for øvrig bilen liggende ute i DK til den prisen og har fått 4-5 henvendelser. 2 stk var "meget interessert" så lenge jeg kunne ta innbytte (yeah right), og de andre var litt mer lunkne og ute etter en god deal... Tror dog vi var litt for sent ute i det danske markedet; antallet Mod S doblet seg nærmest over natten omtrent når vi la den ut for noen uker siden... :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA