Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeplasser

Startet av HHF, mandag 04. juni 2007, klokken 16:56

« forrige - neste »

cs

Hej Robort.

You told me about the Idea of switching off auxilary chargers if the onboard charger wents to equalisation phase or does a charge break as in the new Think.

If more guys here are interested maybe it is possible to do a partslist and a wiring scheme and some larger Pics into the Elwbilwiki.

I would love to have such a Master Slave box for more than one Phase.
In my City EL I work with a simple Master-Slave 1Phase plug, because the 2 chargers together can work on one phase. But this is of no use for a bigger E-car where fast(er) charging always means additional 230V or even 400 V 3 phases.

Chris
2x Peugeot Scootelec, City EL (running), Th!nk City 1299 returner (sold), Th!nk City Gen2 Zebra EX-Ambulance 2008 1PP-2 Prototype Series, Kewet Citi Jet5
DE-52XXX near Cologne

http://www.thinkers.24.eu/

http://www.evalbum.com/3418

BauDemo

Totally off topic, but I could not resist.
Chris, if you change the regional settings on the palm (to US) so the decimal point is a point instead of comma - then the background colors will suddenly start working.
Nikolay


Sitat fra: cs på torsdag 17. mai 2012, klokken 21:06
Hi Robort.

I used the onboard charger in 10 A setting, a Zivan NG3 and 3x50V rectifiers in a row.
Together this is 48-49Amps.

I spoke to Gero already about the problem, he thinks with lithium temperature is less an issue as with NiCd even if he overvoltages the system, the currents drawn are much lower.

Chris
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

hens

Hvis noen får problemer med for dårlig kjøling på Think Classic, forsøk lufting av radiator.

Ta bort grillen, og løsne bolten oppe på endestykket på radiatoren. 5 mm bolt 8 mm sekskant.
vent til det ikke bobler lengre, og trekk til skruen FORSIKTIG!
Kan hende det er nødvendig å løsne lokket på reservoaret, hvis det er undertrykk i kjølesystemet.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

olehenrikfjeld

Sitat fra: hens på søndag 20. mai 2012, klokken 20:40
Hvis noen får problemer med for dårlig kjøling på Think Classic, forsøk lufting av radiator.

Ta bort grillen, og løsne bolten oppe på endestykket på radiatoren. 5 mm bolt 8 mm sekskant.
vent til det ikke bobler lengre, og trekk til skruen FORSIKTIG!
Kan hende det er nødvendig å løsne lokket på reservoaret, hvis det er undertrykk i kjølesystemet.

Et par spørsmål til dette:

1) Hvor lenge venter du etter at du har skrudd opp lufteskruen? Jeg har ventet i kanskje fem minutter, men det kommer ikke noe kjølevæske fra pluggen og jeg hører ikke noe luft som slipper ut heller. Tett plugg, kanskje?
2) Skal sirkulasjonspumpa gå eller stå stille når du lufter radiatoren?

Jeg har plukket av hele grillen foran i håp om å forbedre kjøligen nå i varmen, men synes kjølesystemet sliter veldig med å få ned tempen.
Nå: USA LEAF 2012.
Før: Think City "Classic" 2002.

hens

Det kan være undertrykk i kjølesystemet, da kommer det ikke væske.
Løsne lokket på reservoaret, og prøv igjen. Ta IKKE ut skruen, bare løsne den, luften vil da komme ut i gjengene. Når luften er ute, kommer det frostvæske.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

El rayo

Sitat fra: olehenrikfjeld på torsdag 24. mai 2012, klokken 20:59
synes kjølesystemet sliter veldig med å få ned tempen.
Samme her. Med mye kjøring  4 dager i strekk i løpet av EV2012 krøp temperaturen opp fra 23o til 38o under en drøy times pen (under 100A) kjøring. Fant skygge i sommervarmen hver gang jeg parkerte.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA