Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brann i Tesla på Brokelandsheia - Og stengt superlader inntil videre?

Startet av Armin Raupbach, søndag 03. januar 2016, klokken 17:49

« forrige - neste »

Armin Raupbach

Dear EV drivers in Norway,

we are conducting a survey on long distance electric driving with a focus on experienced drivers. If you have experience in driving electric vehicles, please take part in our survey, which contains 30 questions and will take less than 10 minutes.

This is the link which leads you to the questionnaire: http://j.mp/TUD_ldev_EN

After completing the survey you can leave comments and find additional contact information of our faculty. If you are interested in the evaluation, please leave your mail address in the comments.

Thank you very much for providing a valuable contribution to our research!

Kind regards

Armin
Research Associate
Dresden University of Technology, Germany


Forstmann

Har nettopp svart på undersøkelsen, men stusset veldig på et av spørsmålene.

I spørsmålet om hvilken type bil man kunne tenke seg er to av alternativene som følger:
Elbil med 500km reell rekkevidde, pris per lading 25 EURO
Hydrogenbil med 500 km reell rekkevidde, pris per fylling 15 EURO

Det er mulig dette skal dreie seg om kommersiell hurtiglading, men en elbil med 500km rekkevidde vil sjelden trenge dette. Nå var hydrogenbilen 10 000 Euro dyrere, men allikevel tror jeg mange vi gå for hydrogenbilen som i eksempelet er rask og fylle og langt billigere i drift enn elbilen. Resultat fra tysk undersøkelse: respondentene er fornøyd med elbilene sine, men ønsker seg egentlig hydrogenbil........

elektrolux

Vi har jo nettopp i en annen tråd konkludert med at det koster minst 500 kr å kjøre 500 km med en hydrogenbil, mens en Elbil har brukt i underkant av 100 kW på samme strekning til en kostnad av ehhh. 100 kr.

Her kan det virke som de som har laget undersøkelsen forsøker å styre resultatet mot hydrogenbiler med (Vil) ledende spørsmål.

Har bemerket dette i kommentarfeltet i slutten av survey, som ellers virket litt biased mot langturskjøring med elbil.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA