Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hjelp - hva gjør jeg nå ?

Startet av daghb, torsdag 03. juni 2010, klokken 16:33

« forrige - neste »

daghb

Toyota kjører svære kampanjer for tiden med "miljøklassifisering" av sine biler. En bensinbil tilhører "Utslippsklasse A" ved at man definerer alt under 100g CO2 per km som "A". Deretter er trappetrinnene på mellom 15 og 30 g opp til "Utslippsklasse G".

Det vil si at en elbil og en bensinbil er sammenlignbare på utslipp. Velvel.

http://www.toyota.no/own/miljo/miljoklassifisering.aspx
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

Griffel

#1
En må vell anta at "0" utslippsbiler faller utenfor denne EU klassifisreingen, men kanskje en egen kategori for energiforbruk i i Wh/km
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ken

Jeg ser at typisk forbruk for Prius er 24% mer enn det som er gitt av Toyota.
Den kommer ikke på nærheren av en elbil på kullkraft!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

POSi411

Ser at Smart http://no.smart.com/ også påstår at den  "er den bilen i verden som slipper ut minst - kun 86 g/km". ???
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Boogie

Med hensyn på Smart kan nok dette endre seg fort i positiv retning.
Test av elektrisk utgave gjøres snart i USA:

http://electric-vehicles-cars-bikes.blogspot.com/2010/06/smart-fortwo-electric-drive-to-debuts.html
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

POSi411

POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Lars C. Krogenæs

http://www.kampanje.com/reklame/article566325.ece

Toyota Norge innrømmer å ha drevet villedende markedsføring og endrer med umiddelbar virkning budskapet i all annonsering av de nye miljøklassene på sine bilmodeller....

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

commiesoft

En bil med forbrenningsmotor burde vel ikke kalles en miljøbil i det hele tatt, iogmed at disse motorene uansett har en utrolig lav virkningsgrad.

I tillegg støyforurenser de kapitalt. Om hele bilparken ble elektrifisert snakker vi om et helt annet samfunn, og helt andre nærmiljøer, så jeg synes det å markedsføre en bil med forbrenningsmotor som 'miljøbil' er både villedende og litt provoserende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA