Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mister effekt!

Startet av Hjortenberg, torsdag 03. juni 2010, klokken 14:49

« forrige - neste »

Hjortenberg

Jeg kjøpte min think for 2,5 måneder siden. Den har nå gått 86 000 og har byttet en rekke deler (ikke batterier slik jeg vet) for cirka 30000 siste 2 år (automotive i oslo). For cirka 3 uker siden hadde jeg en vedlikeholdslading på kverneland bil på forus. Da jeg hentet den fikk jeg beskjed om at det var en isolasjonsfeil, uten å skjønne hva dette måtte innebære. Når jeg startet bilen kommer det opp (!) og "system fault-service needed eller lignende". Etter noen dager kjørte jeg tilbake å spurte hva dette kunne være og fikk da vite at mest sannsynlig 1 blokk var gåen, men det ikke var noe farlig å kjøre videre.

Jeg har merket noe reduksjon, men svært lite. Kjører nå cirka 50-60 km på småkjøring (2-3 dager). Skal prøve den på langkjøring straks (sandnes-stavanger til det er tomt) og se hvordan det er. Etter en halv dag, sluttet også feilen å blinke, men (!) lyser en gang når jeg starter bilen, er dette riktig?!

Noen som har noen påstander i forhold til om jeg kan gå tilbake til forrige eier, til kverneland bil (FORD), eller om det i det hele tatt er noe galt med batteriet?

Har i tillegg lest endel på forumet i det siste i forhold til en del innstillinger, rebooste/tilbakestilling av forskjellige ting, og må inrømme at jeg er ganske blank på området. Fortiden er det mye jobb og skole som gjør at jeg ikke har hatt tid til å sette meg inn i saker og ting, men tar i hvert fall mot alt av tips og  råd, på minst mulig avansert måte:-) Så skal jeg fikse litt etterhvert.... Tusen takk for alle svar:-)
Think City 2008 16A, kjørte fra Oslo-Stavanger November 2010
Har hatt Think city 2003.

Ken

Jeg ville ikke kjøre med bilen før du har konstatert hva er feil med bilen. Rekkevidden er ikke så galt, men isolasjonsfeil kan betyr at en eller flere  blokker er dårlige. Hvis du har alternativ transport midler så bruke du det mens du søke hjelp på forumet her. Kverneland snakker bullshit når de oppfordre deg til å ignorere feilmeldingen. De vil ha Think biler borte vekk fra kloden så de  ikke har ansvar lenge.
Elbiler er så billig i drift at det lønner seg ikke å haste med  en løsning til problemene dine.
Anbefaler en gjennomgang av batteripakken og montering av en overvåkning system.
Viktigst av alt- slapp av. Du er blant venner nå!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Det viktigste av alt akkurat nå er å ikke teste rekkevidde. Det kan medføre alvorlige skader på batteripakken din. Se: http://elbilwiki.nipen.no/wiki/PSA:Batteripakke#Reversering_av_Celler_kontra_introdusering_av_minneeffekt

Du kan ha en blokk der plasten har sviktet slik at lut lekker ut. Den aktuelle cellen vil da gå tom og kan i verste fall eksplodere.

Et Nicometer kan hjelpe deg å ikke kjøre bilen under 95 volt, men det du bør gjøre er å ta ned batteripakken og finne ut om alle blokkene dine er OK.



Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA