Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brann i Tesla på Brokelandsheia - Og stengt superlader inntil videre?

Startet av muggost, lørdag 02. januar 2016, klokken 11:05

« forrige - neste »

Powerflux

Ga opp Carwings app``en for lenge siden og kjører kun med Leaf Manager. Den virker nå også på Europa server men.......bruker like lang tid som på Asia serveren  ???
Hadde håpet på litt raskere oppdateringstid nå som Europa server er online igjen :-\
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

muggost

Nå har det også fungert for meg en stund. Carwings App'en til iphone er helt ubrukelig, så jeg bruker Leaf Link i stedet.

Det kan virke som om serverkapasiteten er bedre nå, men det har samtidig vært en periode med varmt vær over nordeuropa Vi skal ikke se helt bort fra at det er vesentlig lavere trykk på serverene som gjør systemet mer stabilt akkurat nå. Det hadde vært kjekt med en uke eller to med -5C, da får vi stresstestet systemet litt!

Jeg er mer positiv innstilt nå, men fortsatt avventende :-)

MortenRA

Føyer meg i rekken av de som opplever at dette nå har fungert vesentlig bedre de siste dagene, til og med carwings :) Som muggost skriver, så slår jeg meg ikke til ro før det har fått kjørt seg litt, gjerne et par kalde uker.
Tesla Model S 75D - Soon to come

muggost

Da har jeg fått det jeg har bedt om - en uke med kalde dager og Carwings har fungert knirkefritt. ENDELIG!
Jeg velger å ikke gå videre med denne saken mot forbukerrådet nå, så hvis det finnes noen moderatorer her som kan lukke tråden for ytterligere innlegg hadde jeg satt pris på det.

Hvis problemene vender tilbake kan vi jo bvare starte en ny tråd...

ohowl

Er vel på tide å dra opp igjen denne nå, gitt gårsdagens vanvittige avsløring om et API fullstendig uten tilgangskontroll, lekkasje av privat data og nå i dag et fullstendig utilgjengelig Carwings/NissanConnect-system siden de rett og slett slettet API-filene sine?
2015 Leaf EU-Tekna
Tesla Model ≡ LR AWD

rogersen

Vet ikke om dette poenget er tatt opp før, men dersom en har glemt passordet sitt på Nissan You/Nissan Connect/Carwings/HvaDeEnnNåKallerDetIDag så får en det gamle passordet sitt tilsendt ukryptert i e-post. Det er vel ikke akkurat best practice, sånn sikkerhetsmessig. Dette betyr også at passordet ligger lagret ukryptert på serveren til Nissan, noe som også er fyfy.

gjestela

For å komme tilbake til emnet igjen: Jeg sendte følgende mail til NAF-juristen:

Jeg har en Nissan Leaf med Carwings og har som mange andre opplevd en svært ustabil tjeneste de 2,5 årene jeg har hatt bilen. Jeg har gjentatte ganger klaget til Nissan uten at det skjer noen bedring. Det hele toppet seg i går da Nissan i kjølvannet av en alvorlig sikkerhetsbrist valgte å deaktivere hele tjenesten. Hva har jeg (og alle andre i samme situasjon) krav på i en slik sak som dette? Og hvordan fremmes kravet? Vil det være hensiktsmessig å koordinere kravene som diskutert på http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,25150.0.html? Vil NAF i så fall kunne bistå med dette?

Fikk følgende (nokså standardiserte) svar:
CARWINGS-programmet er ikke tilgjengelig lenger, og har blitt erstattet av «NissanConnect EV».

I første om gang anbefales det at du reklamerer skriftlig til forhandlere, slik at selger kan ta stilling i saken.

Dersom du mottar negativt svar, kan du på ny ta kontakt med oss. Vi vil da vurdere hva som blir veien videre, og vi kan derfor ikke på nåværende tidspunkt forskuttere hvordan det evt. vil bli behandlet. Send i tilfellet over kopi av kjøpekontrakt, reklamasjon og selgers svar, samt evt. dokumentasjon på skaden.

Videre anbefaler vi at utbedring avventer selgers svar. Dette fordi at selger har en utbedringsrett, og dersom denne retten går tapt, vil det kunne medføre at kravet ditt går tapt.

For mer informasjon om mangler og reklamasjon, samt reklamasjonsmaler, se:

https://www.naf.no/kjop-og-salg/etter-kjopet/hva-kan-kreves/

Lykke til.


Vurderer nå å rette et krav mot Birger N Haug for å se hva som skjer. Uvisst nøyaktig hva jeg kan kreve da det neppe er noen SLA for forvarmingstjenesten, men et sted å starte kan kanskje være 2013-prisdiffen mellom modell med carwings kontra uten?

muggost

Jeg blir hvertfall svett av hele saken... Jeg vet ikke helt hva vi skal gjøre videre nå - jeg tror det er fornuftig å gi dem litt tid til å utbedre før vi evt kollektivt ber om ytterligere informasjon i saken. Skal tenke litt i mellomtida og så får vi se...

Carl Anton Stenling

Uten at det er noen fullgod løsning så fungerer ihvertfall styring via websiden for øyeblikket. Det gjør det nok også vanskeligere å nå frem med en reklamasjon siden det finnes en workaround.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Mazzbot

Hva vil man tjene på med å bruke så mye energi og klage på dette ? Forhandler kan ikke gjøre så mye annet enn Nissan , bare å vente folkens . ☺
Tesla model 3 reservert 31/3 .

gjestela

Jeg tviler på om jeg gidder, og som poengtert kommer man neppe noen vei uansett. Motivasjonen måtte i så fall være at det er dette som er riktig "tjenestevei" i Norge og at Nissan kanskje hører mer på sine forhandlere/NAF/Forbrukerrådet enn hylekor på nettet. Samt at jeg av prinsipp ikke synes noen skal slippe unna med denne slags udugelighet.

sølv-pilen

Det paradoksale er jo at nettop Carwings er det eneste som virker nå, fra web sida...
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA