Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

nediset frontrute på innsiden....

Startet av skysurfer, lørdag 02. januar 2016, klokken 09:19

« forrige - neste »

skysurfer

Som nevnt i et par andre tråder så har jeg en ferdig løsning for å fjernstarte klima/lading via SMS.
Jeg ønsker å lodde stemningen for å se om Leaf-eiere er interessert. Løsningen består av en boks om kobles til OBD-porten. Hvis bilen din har en Carwings-modul fra før, må du koble denne fra, (lett) da denne vil krangle med den nye boksen. (Den utgir seg jo for å være orginalboksen  ;) ) Bilen må også være fra 2013 eller nyere. Er det noen som har US-leaf som kunne tenke seg å teste?
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Einar_S

Er ikke Carwings integrert i infotainment panelet? Da mister du jo mye mer enn Carwings ved å (fysisk) koble det ut.

Ellers kan det jo løses ved å bruke en mikrokontroller med 2 CAN porter. Så kan den være Proxy for de funksjonene den ikke skal erstatte.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

lifern

SVART EUROLEAF 2013

skysurfer

2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

skysurfer

Sitat fra: Einar_S på onsdag 25. november 2015, klokken 12:19
Er ikke Carwings integrert i infotainment panelet? Da mister du jo mye mer enn Carwings ved å (fysisk) koble det ut.

Ellers kan det jo løses ved å bruke en mikrokontroller med 2 CAN porter. Så kan den være Proxy for de funksjonene den ikke skal erstatte.

Ved frakobling av telematikkmodulen (carwings) så vil du ikke få oppdatert ladestasjoner lenger på navigasjonen. Jeg løste dette ved å klippe den ene lederen til telematikkmodulen. Da vil fremdeles infotainment panelet virke med tanke på oppdatering av ladestasjoner osv.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Burger

Har du noe mer informarsjon?

Er veldig interessert i en løsning som virker :-)
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

skysurfer

Har fremdels problemer med ustabil GSM kommunikasjon. Har testet med fjernkontroll på 433,92Mhz. Det funger dønn stabilt men forutsetter at du er i nærheten av bilen.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Rio

GSM-nettet er nok langt mer stabilt enn 433,92 MHz, men kommunikasjon over mobilnett er ikke rett frem. Det krever at man "vet hva man gjør", sjekker PDP context, og alt det andre regelmessig.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA