Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla i Kautokeino\Karasjok(-35 til tider) - Vil dere anbefale ?

Startet av aslevik, fredag 01. januar 2016, klokken 23:33

« forrige - neste »

aslevik

Hei, første post osv..

Jeg har for 14 dager siden kjøpt en 2014 Eu-leaf acenta (18500km ca) og har i den forbindelse noen spm:

Er det ikke noe parkeringssensor på denne?
Har flere opplevd rød varselstrekant ved kjøring? Noe med bremsene?
Finnes det viktige FW-oppgraderinger på disse (hvis den ikke har vært på service en stund / aldri..)

Hvilke ladekabler må jeg kjøpe? Har den som fulgte med, den tenker jeg å ha i bilen, trenger derfor en ekstra som kan bo i garasjen, og kanskje en hurtigladekabel..
Ønsker meg linker til webshops, varenummer osv.

Er det ellers noe jeg trenger å vite? Har aldri eid Elbil før.

Har skaffet meg urskive og nøkkel til ladestasjoner / ladebrikke via foreningen og bombrikke via fjellinjen.




nr1rayner

Du har vel ryggekamera, trenger ikke sensor da..
Rød trekant kommer opp hvis noen ikke har på beltet, parkbrems står på, dør er åpen osv osv osv..
Gul trekant kommer vel hvis du spinner/skrenser eller får advarsel om lavt batteri.

Du må ikke kjøpe ekstra ladekabel, men jeg anser det som kjekt å ha. Skulle den ene man har bli stjålet eller ødelagt er man litt ..... i beita..
Skal du uansett ha egen kabel hjemme er det vel greit å få satt opp blå-stikk (CEE) og skaffe en kabel med ditto kobling og 16A. Klarer du deg med 10A ville jeg heller hatt den originale hjemme og skaffet en lettere for å ha i bilen, EVI, charge amps og sikkert mange flere. De har ingen eller mye lettere kladd
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA