Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Varmeapparatets (dis)funksjon etter v7.0

Startet av Calle43, fredag 01. januar 2016, klokken 15:19

« forrige - neste »

Calle43

Sitter med min nye 2016 mod. Har ikke hatt den mer enn en 14 dager, så det er alt for tidlig å komme med noen konklusjoner om plusser og minuser med bilen. Men "so far, so good".

Hadde tenkt å spandere meg lakkforsegling. Leste om dette på nett, og på diverse leverandørers hjemmesider. Om jeg ikke var forvirret før, så er jeg det så absolutt nå. Her blir sitt eget produkt rost opp i skyene, mens alle de andre er tydeligvis tull og humbug. Hva skal men tro.

Er det noen på dette fora som kan gi råd, komme med erfaringer? Det er jo såpass mye penger at det føles idiotisk å hive meg på noe som til syvende og sist bare er "å hive pengene ut vinduet".
Trenger råd og veiledning. Mitsubishi har dessverre ikke rykte på seg for å ha den sterkeste lakken. Derfor kunne kanskje en lakkforsegling hjelpe på. Eller...

ovekr

Enig Calle, jeg er i samme båt som deg. Og like forvirret. Jeg vurderer Ditec, selv om jeg leser en del negativt om det på de proffe forumene. Har dessverre ingen råd til deg, men håper noen andre kan gi oss veiledning i denne jungelen.

Taffelman

#2
Hvis du ikke liker å vaske bil, men kan strekke deg til å spyle den av med høytrykkspyler/børsteløs automatvask, og er fornøyd med bil som ser ren og pen ut fra et par meters avstand, så er profesjonell lakkforsegling tingen.

Hvis du liker å sette av en søndag i ny og ne til å vaske bil, så trenger du ikke lakkforsegling. Da ordner du dette selv med voks.
X75D
TM3 LR AWD

Mr.Zero

Jeg hadde sjekket opp litt priser rundt foliering. Du få klar folie til en overkommelig pris. Mitsubishi legger på ekstremt lite lakk samt at det raskt blir brunt i steinsprut på bl.a panseret. Så klar folie over hele bilen hvis du er fornøyd med fargen - og på med skvettlapper. Husk å legge en litt solid folie (3M) under anleggsfalten til skvettisene. Brom-brom! :D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Calle43

Folie? Har ingen erfaring, eller kjenner noen som har fått dette gjort. Hvor mye vil dette komme på, tror du?
Skvettlapper er jo tydeligvis et must. Egentlig rart at det ikke er standard.

Mr.Zero

Sitat fra: Calle43 på lørdag 28. november 2015, klokken 20:02
Folie? Har ingen erfaring, eller kjenner noen som har fått dette gjort. Hvor mye vil dette komme på, tror du?
Skvettlapper er jo tydeligvis et must. Egentlig rart at det ikke er standard.

Ikke vet jeg hvor du bor, men sjekk ut f.eks www.scandinano.no i Drammen. De gutta har peiling - og sikker mange andre der ute..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA