Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Varmeapparatets (dis)funksjon etter v7.0

Startet av My2cents, fredag 01. januar 2016, klokken 14:42

« forrige - neste »

My2cents

elektro

Fikk min levert nederst i venstre hjørne, altså på sjåførsiden.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

PokerFjes

jeg syns den stjeler sikt nede til venstre, så jeg plasserte den øverst til venstre :)
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

sap_2000

Plassert nederst på passasjersiden på de bilene jeg har sett som er solgt av Møller.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

Tbg

Øverst til ventre. da syntes den nesten ikke fra førerposisjon og hvis det skulle komme snø eller legge den masse blader(om du skulle parkert under et tre på høsten, fyfy) så vil den ikke bli dekket til så fort.

My2cents

2 oppe til venstre, 2 nede til venstre - da får vi sjå :-)

Fattigmann

gamer73

SELVSAGT nede til høyre!..da er den ikke i veien for fører. Jeg plasserer ALT på høyre side...jobbparkeringsoblat..den brikken etc...

Det står noensteder at bladibladi skal plasseres på venstre side etc...bullshit..ALT kan plasseres på høyre side og dette er det tryggeste!

e-curious

Må den elektroniske brikken festes fysisk, eller kan man ta den fram når man har bruk for den?

My2cents

Sitat fra: e-curious på onsdag 25. november 2015, klokken 11:42
Må den elektroniske brikken festes fysisk, eller kan man ta den fram når man har bruk for den?

Det er nok opp til deg selv sålenge den er synlig når den skal. Bruk av p-skive reguleres av skilt nr. 831 i Skiltforskriften. Det angir at parkering bare er tillatt på stedet "når anordning som angir tidspunktet for når kjøretøyet er parkert, er plassert godt synlig bak frontruten i kjøretøyet."

https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/kilde/sd/prm/2005/0022/ddd/pdfv/259604-skiltforskrift.pdf

Wims!

Sitat fra: e-curious på onsdag 25. november 2015, klokken 11:42

Jeg har den i hanskerommet, å tar den fram når jeg trenger det. Noe som er skjelden. De som trenger den ofte, så kan det være lurt å ha den permanent fremme. litt surt å få bot.
2019 TM3 LR AWD
2016 E-Golf. (solgt)

Rio

Husk at hvis man parkerer på kveldstid et sted hvor det er regulert parkering f. eks. fra 09:00 til 17:00 (maks 2 timer), så må man trykke klokkeslettet frem til "09:00" på displayet, for å kunne stå der mellom 09:00 og 11:00.

Derfor er nok det enkleste å ha den øverst på førersiden, selv om noen har satt min øverst på passasjersiden.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Cirrisky

Møller satt den automatiske greia nederst til høyre på min (pax sin side)

Sirup

Har satt den nederst til venstre. Ikke i veien i det hele tatt.
VW e-Golf
Tesla Model X75

My2cents

Sitat fra: gamer73 på onsdag 25. november 2015, klokken 09:35
SELVSAGT nede til høyre!..da er den ikke i veien for fører. Jeg plasserer ALT på høyre side...jobbparkeringsoblat..den brikken etc...

Det står noensteder at bladibladi skal plasseres på venstre side etc...bullshit..ALT kan plasseres på høyre side og dette er det tryggeste!

Da kjører vi den varianten :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA