Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla og EU regler hvordan ser fremtidens ladestasjon ut?

Startet av petersv, fredag 01. januar 2016, klokken 13:29

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: KrW på tirsdag 08. desember 2015, klokken 00:23
Enda flere US fikk tilgang til konfigurering idag. Ser ut til å legges til hver mandag nå. Rundt 10 000 vanlige produksjonsreservasjoner har tilgang nå.
Ja Musken selv har vel uttalt at han håper alle i USA skal få konfigurere før nyttår. Egentlig veldig smart og ikke noe «å håpe på» egentlig da det gjør planlegging av produksjon enklere enn når en og en batch slippes. Sulteforede X-reservasjonsholdere hopper i taket av glede over «ett steg nærmere», og med varslet utsettelse av X90D til andre halvår 2016 pushes så mange som mulig til å velge X P90D.

Det som blir spennende å se er om massiv konfigurering gir utslag i god produksjonsplanlegging og raskt oppskalering av produksjon. Pt. ser det ut til å være stillstand og tregere oppskalering enn planlagt. Men det kan raskt snu.

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

KrW

"We will invite the next group of reservation holders to configure in the next few weeks. We hope to invite all current reservations holders to configure their cars before the end of 2015."

Står jo egentlig ikke noe om at det gjelder bare USA. Sannsynligvis blir det vel bare det da men. Så vidt jeg vet så har ikke engang EU sig tilgang til konfigurering enda.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

sigurdi

Sitat fra: KrW på tirsdag 08. desember 2015, klokken 10:35
"We will invite the next group of reservation holders to configure in the next few weeks. We hope to invite all current reservations holders to configure their cars before the end of 2015."

Står jo egentlig ikke noe om at det gjelder bare USA. Sannsynligvis blir det vel bare det da men. Så vidt jeg vet så har ikke engang EU sig tilgang til konfigurering enda.

Stemmer EU Sig har ikke fått mulighet å reservere ennå. :-(

Og slik krona er på vei i dass så er hver utsettelse en dyrere bil for sluttkunde men penger "spart" for Tesla.

De vil jo og se hvor mange som faktisk holder seg på toget og hvor mange som hopper av på endestasjonen.
Tesla kommer nok til å slå i bordet med ordre reserve, som nå blir ordrereserve på alle som har betalt inn depositum på Model X og konfigurert bilen sin.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Epleskreller

Lagde en liten oversikt over hvor stygt det blir med kurs på 9 kroner... Da Model S kom var den litt dyrere i Norge enn USA, så 9 i kurs kan fort bli en realitet selv om kursen ikke forverres ytterligere. Jeg håper vi får en liten julestyrking av krona fremover..

Prisene nederst er forøvrig med P90DL..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Med videre svekkelse av krona og dermed risk for enda en prisøkning i forbindelse med konfig av X vil nok min X90D bikke millionen uten at den er fullspekket.

Må si jeg er glad jeg har hedget, samt bestilt en S90D...
Men samtidig - veldig mye kan skje med kursen før vi ser ordinær produksjon Model X her i Norge. Tipper et års tid, og kan man utsette konfig til neste sommer vil jeg håpe og tro situasjonen er noe annerledes.
Selv om man snakker om renteøkninger i US, rentereduksjon i NOK og usikkerhet rundt oljepris.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

KrW

Hva skjer om prisen går ned etter at man har konfigurert, men før leveranse da tro? Bør vel kunne være mulig å få den nye prisen da.
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

Salvesen

Sitat fra: KrW på tirsdag 08. desember 2015, klokken 23:59
Hva skjer om prisen går ned etter at man har konfigurert, men før leveranse da tro? Bør vel kunne være mulig å få den nye prisen da.

Regner med de følger samme prinsipp begge veier, altså prisen fastsettes ved bekreftelse. De taper jo masse penger på dette nå, så regner ikke med de gir i fra seg når det går andre veien.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

KrW

Sitat fra: Salvesen på onsdag 09. desember 2015, klokken 12:40
Sitat fra: KrW på tirsdag 08. desember 2015, klokken 23:59

Regner med de følger samme prinsipp begge veier, altså prisen fastsettes ved bekreftelse. De taper jo masse penger på dette nå, så regner ikke med de gir i fra seg når det går andre veien.

Kan eventuelt tape reservasjonsbeløpet å stille seg bakerst i køen igjen.

Er det en Model S du har i bestilling. Ser ut til å ha gått voldsomt raskt. Nesten bare 2 uker fra bekreftelse av bestillingen til den var i transit.
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

KrW

Gjennomgang av design studio for Model X.

Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

KrW

Interessant å se videoen fra 21:15. Den viser at på 90D er spoileren oppe og på P90D er spoileren nede. Om det ikke er en bug eller feil så betyr det at vanlig 90D også vil ha en spoiler  :D, bare ikke aktiv/justerbar som på P90D.
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

noGas

Hei!

Jeg har et dilemma jeg gjerne vil lufte med dere -  "Fullspekket" X70D vs. "Ribbet X90D" ?

Fullspekket X70D ligger på 850 - 900', med fullspekket mener jeg alle opsjoner + ext/interiør jeg setter pris på.

Ribbet X90D ligger på ca samme pris, med "ribbet" mener jeg 7-seter, skinn, AP og krok - utstyr jeg mener bilen MÅ ha.

What to do? Jeg heller mot en 90 pga rekkevidde og aks  - men vil det spille noen rolle i det lange løp?

Takk for innspill.

SunSeeker

Sitat fra: noGas på torsdag 17. desember 2015, klokken 15:53
Hei!

Jeg har et dilemma jeg gjerne vil lufte med dere -  "Fullspekket" X70D vs. "Ribbet X90D" ?

Fullspekket X70D ligger på 850 - 900', med fullspekket mener jeg alle opsjoner + ext/interiør jeg setter pris på.

Ribbet X90D ligger på ca samme pris, med "ribbet" mener jeg 7-seter, skinn, AP og krok - utstyr jeg mener bilen MÅ ha.

What to do? Jeg heller mot en 90 pga rekkevidde og aks  - men vil det spille noen rolle i det lange løp?

Takk for innspill.

"Ribbet" X90D om du vil ha bil i 2016. Kan du vente til 2017 eller kanskje 2018, så gå for 70'n
Ingen vet når 70'n kommer.........

Havebigfun

Kjører du mye langt dvs >>500 km eller med henger er det 90 som gjelder ellers er det fritt valg :)
Jeg personlig ville ikke kompromisset mtp batteriet- en del av tilbehøret er oppsrkytt og def ikke nødvendig.

KrW

Tar du med 7-seter, skinn, AP og krok, så har du det du trenger. Da ville hvertfall jeg valgt 90D. Kommer til å gå for ca. den konfigureringen selv tror jeg, kanskje med hifi og selvfølgelig vinterdekk. Vinterpakken kommer jeg til å ta med da.
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

Epleskreller

Nå leser jeg at 90D leveringer starter "tidlig 2016" istedenfor.  Da ser det ut som om 90D ikke forsinker levering for production. 

Sjefen for Benelux har visst også uttalt at sig-holdere kan velge production istedenfor og komme først i køen etter sig..

Kilde TMC..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA