Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla og EU regler hvordan ser fremtidens ladestasjon ut?

Startet av RoundTrip, fredag 01. januar 2016, klokken 11:15

« forrige - neste »

RoundTrip

Heisann.

Eg kjørte min Leaf som eit eksperiment over Haukeli og til Gardermoen bare via hurtigladere. Var til tider helt på håret at eg klarte det. Spesielt på toppen i Seljestadtunnellen hadde eg bare 14 km igjen men så starta heldigvis nedgangen til Røldal og eg lada nok til å nå laderen.

Spørsmålet mitt er. Vil det gå motsatt vei? Noen andre som har kjørt hjem til for eks Haugesund via Haukeli? Må eg ta den lange veien langs kysten? Eller er det mulig lenger nord via Bergen?

Alle tips og erfaringer mottas med STOR TAKK!
Stord

2013, Dark Metal Grey, Tekna

Levert Juni 2013, kjørt 80K

Olee

En mulighet er vel også via Geilo? Skal iallefall gå fint øst-vest, litt verre andre veien :P

Leifen1980

Denne må jeg følge.
Karmøybu bosatt i Horten her.
Hvor ladet du på veien over og ladet du til 100% hver gang?
2016 Nissan Leaf Tekna "Gråtass" 30kW
2013 Mitsubishi ASX Instyle
ex 2013 Nissan Leaf Tekna
ex 2006 Honda Accord Tourer
ex 2012 Mitsubishi Outlander
ex 1992 Toyota Corolla
ex 2009 Toyota Avensis
ex 2000 Volkswagen Passat
ex 1990? Mitsubishi Galant

Bjoris

Artig, dersom du ladet i Etne skulle det vel ikke vært noe problem å rekke Røldal, men 102 km til Åmot var vel litt tøft mpt at du skulle opp til 1100-1200 meter?

Ett stort problem med Leaf er jo at det går så tregt å lade fra 70% og oppover, antar du ladet ganske fult før du kjørte fra Røldal?

Jeg har nettopp solgt Teslaen og skal nå klare meg til fjells i vinter med en US Leaf som er litt slapp i batteripelsen, det kan bli litt mer spennende enn jeg hadde tenkt. Planen er å kjøre fra Stord og lade i Ølen evt Etne om vi ser at det går. Har gjort det en gang før og da gikk det fint til Etne 9 mil, søkklasta med ski på taket, men da toppet jeg helt opp på Heiane, nå fremover blir nok det vanskeligere da jeg kjører fra Fitjar etter jobb så, nei, dette skal bli moro, fruen trur med å kjøpe en bensin Golf og selge hele Leafen... :'(
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA