Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla og EU regler hvordan ser fremtidens ladestasjon ut?

Startet av Øyvind.h, torsdag 31. desember 2015, klokken 21:53

« forrige - neste »

Øyvind.h

SitatNote: Base price is for 5-seat option

Base price of 70D: 80k
Base price of 90D: 95.5k, and includes air suspension
Base price of P90D: 115.5k, and includes air suspension and active spoiler

Active spoiler is not available without P90D
6 seat interior adds $3k, 7 seat adds $4k


- Hengerfeste kun tilgjengelig i kombinasjon med luftunderstell
- X90D leveres standard med luftunderstell
- $4000 for 3. seterad
- Spoiler leveres KUN på performance!

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Epleskreller

4500 USD for 22" hjul.

Ingen info om vinterhjul.

Om vekslingskurs blir lik dagens valutakurs starter P90D på ganske nøyaktig en million. De andre variantene starter levering senere.

Det er også mulig å bestille dobbeltlader utenfor konfiguratoren for USD 1000.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

#3
Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 24. november 2015, klokken 08:45
4500 USD for 22" hjul.

Ingen info om vinterhjul.

Om vekslingskurs blir lik dagens valutakurs starter P90D på ganske nøyaktig en million. De andre variantene starter levering senere.

Det er også mulig å bestille dobbeltlader utenfor konfiguratoren for USD 1000.

Hmm.
Ja med ny vekslingskurs og disse prisene på tilleggsutstyr tipper jeg min X konfig fort bikker 900-950. Det blir faktisk for drøyt.

EDIT:

OUCH! Lurer på om det ligger et skjult budskap her? Det er lave ordinær produksjonsholdere som nå har fått tilgang til å konfigurere. Konfiguratoren sier at X90D leveres fra midten av 2016! Spørsmålet her blir om dette gjelder nye reservasjonsholdere, eller om dette gjelder de som konfigurerer nå. MERK at vi ikke snakker åpen konfig her, men konfig kun tilgjengelig for reservasjonsholdere. Hadde den ligget åpen hadde jeg konkludert med at dette gjelder nye reservasjoner.
Men når den ligger skjult, og P90D leveres tidlig 2016 i følge konfig så tyder det på at ingen får X90D før tidligst midten av 2016.

Det betyr antakelig ingen X90D til Norge før til høsten neste år. P90D kanskje til sommeren?

Det er en stor nedtur! Kanskje beroende på treg produksjons-oppskalering, og et ønske om å dra ut så mye penger som mulig av kundene nå i starten. Dermed tvinge alle som vil ha bilen til å gå for P90D....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Epleskreller

#4
De ønsker helt klar å få flest mulig over på P90D siden de tjener mest på dem. Det er vel derfor de denne gangen kun tilbyr Signatur i P også?

Jeg tror vi kan få de første Sig/Founder's i mars/april. For  90D tidligst august, 70D i 2017..

Siden mid 2016 i usa for 90D, så må vi legge til minst 2-3 mnd for oss :-(
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Havebigfun

Jeg ville slappet litt av - Gang på gang holder de på slik- P85D skulle leveres vesentlig tidligere enn 85D. I praksis ble de utlevert samtidig. Det oppfatter jeg som et triks for å selge flest mulig P-biler- slik at marginene er optimaliserte. Når bilene er spekket er det ikke så nøye lenger. Gang på gang peker Tesla nese for de som blar opp mest - sikkert også neste gang.

Stikkkontakt

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 24. november 2015, klokken 08:49
Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 24. november 2015, klokken 08:45
4500 USD for 22" hjul.

Ingen info om vinterhjul.

Om vekslingskurs blir lik dagens valutakurs starter P90D på ganske nøyaktig en million. De andre variantene starter levering senere.

Det er også mulig å bestille dobbeltlader utenfor konfiguratoren for USD 1000.

Hmm.
Ja med ny vekslingskurs og disse prisene på tilleggsutstyr tipper jeg min X konfig fort bikker 900-950. Det blir faktisk for drøyt.

Ja,de skal ikke prise den for høyt. Disse prisene kommer samtidig som at Statsbudsjettet gir ca 100.000 kr mindre i engangsavgift til Volvo XC90 T8. Også andre store plug-in-SUVer faller markant i pris.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

KrW

Luftfjæring inkludert for 90-versjonene. Da er vel det et tilvalg som ikke kan velges bort for å presse pris.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Epleskreller

#8
Sitat fra: KrW på tirsdag 24. november 2015, klokken 09:22
Luftfjæring inkludert for 90-versjonene. Da er vel det et tilvalg som ikke kan velges bort for å presse pris.

De fleste ville nok valgt luftfjæringer siden det er et krav for tow-package

En fullspekket P koster visst $150500, med en kurs på 9 skulle det bli 1,35 mill.. Friskt.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Epleskreller

#9
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 24. november 2015, klokken 09:14
Jeg ville slappet litt av - Gang på gang holder de på slik- P85D skulle leveres vesentlig tidligere enn 85D. I praksis ble de utlevert samtidig. Det oppfatter jeg som et triks for å selge flest mulig P-biler- slik at marginene er optimaliserte. Når bilene er spekket er det ikke så nøye lenger. Gang på gang peker Tesla nese for de som blar opp mest - sikkert også neste gang.

Nja,  med Model S solgte de Signatur uten P. Dessuten var produksjonen av alle variantene godt i gang i USA allerede da de begynte levering til Europa.  Denne gangen starter de ikke levering av 90D før sommeren neste år og med transport over dammen går det ett par måneder til før de kommer hit. Forskjellen i leveringstid  kommer an på når de klarer å levere P90D til Europa,  det kan fort være noen tilpasninger som drøyer og da får du rett likevel :-) ..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 24. november 2015, klokken 09:31
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 24. november 2015, klokken 09:14
Jeg ville slappet litt av - Gang på gang holder de på slik- P85D skulle leveres vesentlig tidligere enn 85D. I praksis ble de utlevert samtidig. Det oppfatter jeg som et triks for å selge flest mulig P-biler- slik at marginene er optimaliserte. Når bilene er spekket er det ikke så nøye lenger. Gang på gang peker Tesla nese for de som blar opp mest - sikkert også neste gang.

Nja,  med Model S solgte de Signatur uten P. Dessuten var produksjonen av alle variantene godt i gang i USA allerede da de begynte levering til Europa.  Denne gangen starter de ikke levering av 90D før sommeren neste år og med transport over dammen går det ett par måneder til før de kommer hit. Forskjellen i leveringstid  kommer an på når de klarer å levere P90D til Europa,  det kan fort være noen tilpasninger som drøyer og da får du rett likevel :-) ..

Jeg håper at konfiguratoren er utformet for bruk på åpen nettside, og dermed blir misvisende på lukket side. Men det vil dessverre ikke overraske meg om Tesla nok en gang dingler nyheter foran reservasjonsholdere, og på den måten pusher bilen videre ut i tid uten for sterke reaksjoner.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

Det var ikke rare forskjellen i rekkevidde på 70D og 90D, 220 mot 257 miles. 16,818..%.

Gæsjan

Teksten er endret litt på My tesla: "You'll be invited to configure based on the date of your reservation"
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

kjølholdt

med nettverket av SC  i sør Norge vil det være helt uproblematisk med x og 70 d
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

KrW

#14
Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 24. november 2015, klokken 09:26
Sitat fra: KrW på tirsdag 24. november 2015, klokken 09:22
Luftfjæring inkludert for 90-versjonene. Da er vel det et tilvalg som ikke kan velges bort for å presse pris.

De fleste ville nok valgt luftfjæringer siden det er et krav for tow-package

En fullspekket P koster visst $150500, med en kurs på 9 skulle det bli 1,35 mill.. Friskt.

OK, den er krav for å dra med kroken  ja. Vi vil nok uansett velge luftfjæring. Nå når bilen blir så dyr som den blir, kanskje enda dyrere med valutajustering så blir det nesten litt kjedelig å trekke fra mye av tilleggsutstyret. Er jo en del i den premiumpakken til $4500, men på den annen side så er automatisk åpning/lukking av bagasjeromsdøren standardutstyr på alle modellene nå.

Ser at også matte obeche wood (istedenfor piano svart som er standard på S) er inkludert og man kan velge lyst eller mørk headliner uten tillegg.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA