Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva skjedde med Supercharger utbyggingen? Dette er for dårlig!

Startet av Småfly, torsdag 31. desember 2015, klokken 06:10

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: Sele på torsdag 14. januar 2016, klokken 09:33
Sitat fra: RuneW på torsdag 14. januar 2016, klokken 08:44
Da var vi igang igjen...

I dag tidlig fikk jeg denne meldingen:

Jeg fikk også denne etter en oppdatering av appen. Det som hjalp meg var og skru telefonen av og på da funket appen.

Jeg resatte telefonen, men det hjalp ingen ting. Fikk samme meldingen en gang til. Så prøvde jeg å logge meg av og på (vel egentlig bare på) enda en gang og da startet appen. Den var framme noen sekunder og så dukket "Nissan EV har stoppet" opp...

Bra jobbet, Nissan!

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Bobbulf

Sitat fra: fws på torsdag 14. januar 2016, klokken 09:33
For en tid tilbake fikk jeg en gammel ipad. Jeg viste ikke helt hva jeg skulle bruke den til, så jeg installerte Leaf link. Denne kombinasjonen har fungert godt for meg siden desember. Men jeg pleier alltid å trykke på oppdater status før jeg trykker på start lading, eller oppvarming. Det tar ca. 45 sek før den oppdaterer seg, men det har vist seg å fungere nokså bra.

Jeg fører inn resultatene her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,25290.0.html
Leaf Link virker veldig bra for meg også. Har stilt inn i menyen "refresh at startup" stilt på 15min,  og "notification" stilt på vibrate, så trengs bare appen åpnes og lukkes kjapt og oppdatering av status varsles med meldingsvibrering etter 45sek  :)
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Sele

Sitat fra: RuneW på torsdag 14. januar 2016, klokken 11:30
Sitat fra: Sele på torsdag 14. januar 2016, klokken 09:33
Sitat fra: RuneW på torsdag 14. januar 2016, klokken 08:44
Da var vi igang igjen...

I dag tidlig fikk jeg denne meldingen:

Jeg fikk også denne etter en oppdatering av appen. Det som hjalp meg var og skru telefonen av og på da funket appen.

Jeg resatte telefonen, men det hjalp ingen ting. Fikk samme meldingen en gang til. Så prøvde jeg å logge meg av og på (vel egentlig bare på) enda en gang og da startet appen. Den var framme noen sekunder og så dukket "Nissan EV har stoppet" opp...

Bra jobbet, Nissan!



Min funker heller ikke nå... Har leaf link så jeg får bruke den for den har tross alt vært "trofast" noe som også en original app burde.

El-vis

Har snakket med Nissan kundeservice som forteller at etter en teknisk oppgradering av Carwins-appen for et par dager siden har det skjedd en feil. Dermed får jeg ikke logget inn, men får feilmelding ugyldig id/passord. De vet ikke når feilen er fikset - og den gjelder ikke bare meg, men mange brukere (alle?)

Utrolig kjiipt når det er så kaldt - skulle gjerne hatt litt varme å starte på.


Kjører min tredje elbil, og Leaf nummer to.

Slipp en elbil foran deg i køen - så slipper du eksos i friskluftanlegget!

Bjølseth1

Jeg også fikk "feil passord" 1/2 dag. Men plutselig fikk jeg logget inn
Jo hei å det går

acenta

kjbu

Sitat fra: kjbu på tirsdag 05. januar 2016, klokken 08:46
Carwings fungerer fortsatt ikke hos meg.
De to siste dagene har jeg brukt Carwings til å starte klima på morgenen, men har kommet til kald bil. Har funnet ut at klima startet på kvelden når timeren ble satt  :o Fyrt for kråkene (forresten...de er vel klimaflykninger nå) i 2 timer på natta  >:(

Har virkelig Nissan ikke klart å fikse problemene etter alle lovnadene vi har fått i vinter?

UPDATE : Har begynt å bruke Nissan EV appen som fungerer MYE bedre. Visse tider av døgnet er det problemer med å logge inn,  men ved å prøve noen ganger kommer man inn til slutt. Sette timer på klima fungerer utmerket. Sent på kvelden er det nesten alltid problemer med å logge inn, trolig mange som er inne i systemet og skal gjøre det samme som meg. Nissan har tydligvis et kapasistetsproblem.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

BE

#81
Hvorfor benytter noen seg av de offisielle versjonene når de uoffisielle alternativene helt tydelig fungerer mye mer stabilt og har bedre funksjonalitet?

Link til Android-app


Link til Ios-app
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

gjestela

I går ettermiddag kom jeg ikke inn med verken Leaf Link eller Leaf (dis)Connect. Synes det er samme historien hver vinter. Har noen prøvd å ta dette til Forbrukerrådet e.l., evt NAFs advokater?

Panduck

Sitat fra: gjestela på fredag 15. januar 2016, klokken 13:14
I går ettermiddag kom jeg ikke inn med verken Leaf Link eller Leaf (dis)Connect. Synes det er samme historien hver vinter. Har noen prøvd å ta dette til Forbrukerrådet e.l., evt NAFs advokater?

Når jeg leser her føler jeg meg veldig heldig når Carwings har fungert de siste to ukene med å starte klimanlegg når jeg ber om det, og ikke innloggingsproblem. Jeg får nyte det så lenge det varer. Jeg har fremdeles problem med å få oppdatert batteristatus på androidversionen, selv om den sier status er motatt, må jeg gjerne refreshe 3-4 ganger får displayet oppdateres. Jeg er mektig imponert over at det går ann å lage en så dårlig app. Det erliksom ikke så mye som skal gjøres. Sende og motta noen meldinger, og oppdatere status med motatt info. Ikke akuratt det vanskeligste man kan utvikle.

JBS

Det er uden tvivl Nissan Europa Serveren som har et problem.!
LEAF (dis)Connect forsøger kun at bruge denne server  :-\
Vi som bruger LEAFManager eller LEAF Link har "heldigvis" den mulighed at gå direkte på Nissans "Home Serveren" eller Main Server om du vil :-)
Har kun haft ganske få svar fejl, efter skiftet til Aisa/Japan serveren.
Svartider som lægger under 2minutter er perfekt.!!
Tak til vores bave Nordmand, LeafManager er GUD. :-)
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA