Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva skjedde med Supercharger utbyggingen? Dette er for dårlig!

Startet av Småfly, torsdag 31. desember 2015, klokken 06:10

« forrige - neste »

vartli

Sitat fra: kjbu på onsdag 16. desember 2015, klokken 09:02
Ferdig oppvarmet bil i går morges, Carwings fungerte bra  :D
I dag derimot...kald og nediset bil. ¤#&¤"%"!#!% Nissan drit!  Sto tydelig i Carwings i går kveld : "Klimatimer satt til å starte kl 07:03"

Hadde et håp at Nissan har fikset problemet som de har skrøtet av, men den gang ei.

Det har heldigvis alltid fungert å programmere en fast ukeskalender i bilen, men det er ingen unnskyldning for Nissan. Det er ikke alle uker som er like, og folk har ulike behov. Synes det er helt utrolig at det ikke har blitt prioritert høyere av Nissan.
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

Panduck

Sitat fra: vartli på onsdag 16. desember 2015, klokken 09:13
Det har heldigvis alltid fungert å programmere en fast ukeskalender i bilen, men det er ingen unnskyldning for Nissan. Det er ikke alle uker som er like, og folk har ulike behov. Synes det er helt utrolig at det ikke har blitt prioritert høyere av Nissan.

Dette hjelper lite for oss som ønsker å ha en ferdig oppvarmet bil når vi henter den ved togstasjonen, der det ikke er noe strøm å koble seg til, og "kalenderladingen" kun fungerer dersom man er tilkoblet kontakt. :(

Bjølseth1

Akkurat den funksjonen (forhånds oppvarming med timer på appen) har aldri funka hos meg... Ellers har alt funka
Jo hei å det går

acenta

Snøkvit

Sitat fra: Panduck på mandag 14. desember 2015, klokken 16:09
Sitat fra: Snøkvit på mandag 14. desember 2015, klokken 11:36
Ja men nei. Respons frå serveren er kjappare. Forvarming funkar også. Men status på bil (ladestatus / plugga inn), oppdaterast ikkje i "real time". Det tek fortsatt 3 gonger oppdatering for å få korrekt status. Så for min del er det forsatt minst 50% ubrukeleg, eller ikkje til å stole på.

Android eller iOS? Jeg hadde aldri dette problemet på iOS, men sliter med det på Android.

Og ja, start av varme har fungert bedre de siste dagene, men så har jeg ikke prøvd det så mye i "rushtid hjem fra jobb" tidspunkt
Android. Men vil jo tru at problemet ligg hos serveren eller kommunikasjon bil<>server?
Uansett virkar det som om Nissan ikkje har greid å rydda opp i problemane.
Trur eg heng meg på ei sak via forbrukarrådet eller slikt.
Raud Leaf, 01/2014
"Snøkvit": kvit I-miev, 02/2011-01/2014, 34.000 km totalt

Panduck

Sitat fra: Snøkvit på torsdag 17. desember 2015, klokken 10:37
Sitat fra: Panduck på mandag 14. desember 2015, klokken 16:09
Sitat fra: Snøkvit på mandag 14. desember 2015, klokken 11:36
Ja men nei. Respons frå serveren er kjappare. Forvarming funkar også. Men status på bil (ladestatus / plugga inn), oppdaterast ikkje i "real time". Det tek fortsatt 3 gonger oppdatering for å få korrekt status. Så for min del er det forsatt minst 50% ubrukeleg, eller ikkje til å stole på.

Android eller iOS? Jeg hadde aldri dette problemet på iOS, men sliter med det på Android.

Og ja, start av varme har fungert bedre de siste dagene, men så har jeg ikke prøvd det så mye i "rushtid hjem fra jobb" tidspunkt
Android. Men vil jo tru at problemet ligg hos serveren eller kommunikasjon bil<>server?
Uansett virkar det som om Nissan ikkje har greid å rydda opp i problemane.
Trur eg heng meg på ei sak via forbrukarrådet eller slikt.

Akuratt når det gjelder dette problemet tror jeg androidversjonen sliter mer enn iOS versjonen. Jeg har prøvd de side om side samtidig, det å få oppdatert status fungerer stort sett alltid uten problem på iOS, android sliter mye. Uten at det gir noen mening at det skal være slik, men de har kanskje en bedre resuss på iOS enn android prosjektet.

kjbu

Carwings fungerer fortsatt ikke hos meg.
De to siste dagene har jeg brukt Carwings til å starte klima på morgenen, men har kommet til kald bil. Har funnet ut at klima startet på kvelden når timeren ble satt  :o Fyrt for kråkene (forresten...de er vel klimaflykninger nå) i 2 timer på natta  >:(

Har virkelig Nissan ikke klart å fikse problemene etter alle lovnadene vi har fått i vinter?
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Bjølseth1

Min har heller aldri funka med å starte klima via timeren på mobilen. Men aktiviserer du den da du står opp så funker det helt glimrende
Jo hei å det går

acenta

RuneW

Da var vi igang igjen...

I dag tidlig fikk jeg denne meldingen:
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

kodalse

Her også, men det ordnet seg til slutt. Bilen var varm når jeg kom ut i -10 grader :)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Powerflux

Men LeafManager funker sømløst 100% av tiden ;D
Rart at en ettermarkedsapp fungerer mye bedre enn Nissan sin egen ???
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

JBS

Sitat fra: Powerflux på torsdag 14. januar 2016, klokken 09:03
Men LeafManager funker sømløst 100% av tiden ;D
Rart at en ettermarkedsapp fungerer mye bedre enn Nissan sin egen ???

Ja, men man SKAL bruge Aisa/Japan serveren.. :-)
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Sele

Sitat fra: RuneW på torsdag 14. januar 2016, klokken 08:44
Da var vi igang igjen...

I dag tidlig fikk jeg denne meldingen:

Jeg fikk også denne etter en oppdatering av appen. Det som hjalp meg var og skru telefonen av og på da funket appen.

fws

For en tid tilbake fikk jeg en gammel ipad. Jeg viste ikke helt hva jeg skulle bruke den til, så jeg installerte Leaf link. Denne kombinasjonen har fungert godt for meg siden desember. Men jeg pleier alltid å trykke på oppdater status før jeg trykker på start lading, eller oppvarming. Det tar ca. 45 sek før den oppdaterer seg, men det har vist seg å fungere nokså bra.

Jeg fører inn resultatene her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,25290.0.html
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

MortenRA

Samme feilmelding har kommet hos meg de siste dagene, og vært tilnærmet umulig å komme inn i appen. Så fremt jeg har kommet meg inn i appen, så har det fungert smertefritt å sette på klimaanlegget. Typisk at feilmeldingen kommer nå kulda setter inn som verst her til lands... tilfeldig?
Tesla Model S 75D - Soon to come

Mazzbot

Den er grei når den funker , men oppdateringen tar laaaaang tid , kom ikke inn I dag tidlig jeg heller , leaf manager funket !! Skal aldri mer ha nissan !
Tesla model 3 reservert 31/3 .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA