Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva skjedde med Supercharger utbyggingen? Dette er for dårlig!

Startet av Småfly, torsdag 31. desember 2015, klokken 06:10

« forrige - neste »

Småfly

Forbannet ja! Etter "oppgraderingen" i høst har alt bare vært en tragedie, var rimelig stabilt frem til det. Asiaserver virket bra frem til for noen uker siden når det begynte og bli kaldt, nå virker den like ræva som alt annet.
Får såvidt logget meg inn på web, tregt som sirup og får ikke startet klima derfra. Carwingsappen klarer det ikke, leafmanager klarer det ikke (prøvd asia og europa) og ikke leaflink heller. Hva gjør man nå? Noen hos nissan burde hatt juling!

Einar_S

Juling er ikke aktuellt. Det er ikke lov å jule opp mindreårige.

De kunne lagt M2M interfacet til bilen ut som open  source (protokoll, ikke program).
Da hadde det neppe tatt lang tid før vi hadde hatt en OpenWings smatt full av funksjoner som virket.

2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

opelgt

Skjønner ikke dette helt,har kjøpt leaf og det funker da til meg;)
Fikk forrige eiers oppsett,og skiftet email og resten,på hans opprinnelige login navn.
Kan det ikke være dårlig dekning der du er,feil på sim kort,eller andre ting....

Bjølseth1

Har ikke funket hos meg heller på en god stund. Å jeg har ikke rørt noe
Jo hei å det går

acenta

Kjell Leaf

Det virker av og til. Om morgenen virker det som at det ofte er problemer. Får satt klimatimer om kvelden, men om morgenen har den ikke startet. Jeg tror det nå er så mange Nissan biler at systemet er overbelastet på enkelte tider på døgnet. Nå må de snart komme med noe nytt, dette holder ikke.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Aleco

#5
Min slutta vel også å fungere en gang i høst (august eller september) og jeg har brukt Carwings-nettsida isteden med 70 % sjanse for vellykka klimakontrollstart, men det begynner å bli tungvint når man er uten data og telefonen ikke vil laste inn nettsida...

Fungerer hverken i Carwings eller Leaf Manager på min eller andre telefoner.

Edit: Dægærn... Der funka det for første gang på mange måneder! Alt jeg måtte var å endre til Asia-tjeneren på LeafManager! Herlig!

ThomasEL

Sitat fra: Kjell Leaf på mandag 23. november 2015, klokken 20:57
Det virker av og til. Om morgenen virker det som at det ofte er problemer. Får satt klimatimer om kvelden, men om morgenen har den ikke startet. Jeg tror det nå er så mange Nissan biler at systemet er overbelastet på enkelte tider på døgnet. Nå må de snart komme med noe nytt, dette holder ikke.

Samme erfaring her den siste tiden. Fungerer stort sett ok på ettermiddagen og kvelden når jeg ikke har (stor) bruk for det... På morgenen når "alle" skal slå på varmen, blokker hele systemet ut...

Foretok i ettermiddag en "restart" av systemet i bilen etter den oppskriften Nissan har lansert og som flere har linket til her på forumet. Fungerte supert med Leaflink etter det, men så spørs det i morgen tidlig da....
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Rep

Sitat fra: ThomasEL på mandag 23. november 2015, klokken 22:08


Samme erfaring her den siste tiden. Fungerer stort sett ok på ettermiddagen og kvelden når jeg ikke har (stor) bruk for det... På morgenen når "alle" skal slå på varmen, blokker hele systemet ut...

Hei eg bruker leaf manageren å legg inn att den slår inn varmeren ca. 30 min før eg skal køyre. Dette legger eg inn om kvelden  8)
Tesla S85 2013
kjøpt desember 2016
Nissan Leaf 2014 Acenta
kjøpt brukt juni 2015 km 17000 solgt 2019 86oookm
Bmwi3 120kw kjøpt ny april 2019

vartli

Fungerer dårlig for meg også. Får ikke logget inn engang på verken Carwings- eller You+Nissan-appen. Nettsiden hjelper heller ikke med iOS på iPhone. Kommer inn på pcen, men i det siste har heller ikke det hjulpet. Har vel egentlig gitt opp hele greia. Å følge lange oppskrifter skal ikke være nødvendig, så det har jeg ikke prøvd.
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

fws

Min greide og oppdatere seg i går kveld! Da var det flere uker siden forrige gang jeg kom på. For min del har det ingen ting og si om jeg bruker apper, eller logger inn på pc. Den står bare å søker, og søker, og søker, og søker, og søker.... osv.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

Panduck

Det som er helt på tryne er hvordan Nissan dytter ansvaret over på brukeren og antar at vi ikke har "satt opp ting riktig", viser til store bruksanvisninger og sier at vi må avinstallere appen og sette opp på nytt osv osv.

En app for å skru på klimaanlegget og sjekke ladestatus skal ikke TRENGE en bruksanvisning. Det skal ikke trenge å være noen instillinger annet enn å logge inn. Som systemutvikler begriper jeg ikke hvordan det kan være noe problem å lage det de ønsker å oppnå, samtidig som jeg vet at vi ikke nødvendigvis kan legge skylden på utviklerene hos Nissan, da en utvikler ikke kan gjøre mirakler om sjefen ikke gir de nødvendige resusser. Som, f.eks, stabile servere.

Nissan burde gi bort dette prosjektet til et eksternt firma. Da har Nissan et firma de kan holde ansvarlig. Slik det er nå går det totalt ut over Nissan sitt rykte.

Og disse "forstår ikke problemet, det fungerer hos meg!" kommentarene klarer man seg godt uten. Det er veldig, veldig mange som har problem med Carwings, og det er fint at det virker for deg akuratt nå, men tro meg, sannsynligheten for at det er midlertidig er faktisk ganske stor!

vangli

Enig, dette er ustabilt. For morro skyld prøvde jeg å slå av telefonen etter flere fånyttes  forsøk på oppdatering. Etter oppstart igjen, smalt oppdateringen for Carwings inn i løpet av noen få sekunder. Neste gang jeg har problemer skal jeg prøve med Leaf Manageren også.

Mvh Bent
Leaf eier fra 24/1-2012

Einar_S

Sitat fra: Panduck på tirsdag 24. november 2015, klokken 10:28
Nissan burde gi bort dette prosjektet til et eksternt firma. Da har Nissan et firma de kan holde ansvarlig. Slik det er nå går det totalt ut over Nissan sitt rykte.
Det er Airbiquity som drifter dette. Om det også er dem som har viklet ut websider og apper vet jeg ikke. Linkene nederst på deres egen hjemmeside (http://www.airbiquity.com/) virker ikke i min Internet Exploder 11, så det virker jo ikke særlig tillitsvekkende.
Her er deres salgsralling om ChoreoTM
http://www.airbiquity.com/files/2814/3145/6516/Driver_Efficiency_-_Electric_Vehicle.pdf

Sitat fra: Panduck på tirsdag 24. november 2015, klokken 10:28
Og disse "forstår ikke problemet, det fungerer hos meg!" kommentarene klarer man seg godt uten. Det er veldig, veldig mange som har problem med Carwings, og det er fint at det virker for deg akuratt nå, men tro meg, sannsynligheten for at det er midlertidig er faktisk ganske stor!
Dette er visst par for the course i 2015. Jeg prøver i disse dager å få bilde på min mors TV gjennom en Canal Digital Box. Man er fristet til å be dem reise til H€lsike i ordelag som gjør at de ser frem til til reisen!! Så jeg er slett ikke i humør til flere L1 kundestøtte mennesker akkurat nå. Det får vente til blodtrykket er tilbake til hakket under rødsprengt.

2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Panduck

#13
Sitat fra: Einar_S på tirsdag 24. november 2015, klokken 12:38
Dette er visst par for the course i 2015. Jeg prøver i disse dager å få bilde på min mors TV gjennom en Canal Digital Box. Man er fristet til å be dem reise til H€lsike i ordelag som gjør at de ser frem til til reisen!! Så jeg er slett ikke i humør til flere L1 kundestøtte mennesker akkurat nå. Det får vente til blodtrykket er tilbake til hakket under rødsprengt.

Om Nissan virkelig har satt dette til noen andre bør de jo kunne ha krav til at det skal fungere. Har de inngått alt for dårlige kontrakter? Det ligger vel kanskje i at man "får det man betaler for"...

Jeg har slitt og slitt med Canal Digitalboksen hos min mor. Fikk satt opp ting, men nå har flere ting sluttet å fungere. Må nok ringe kundestøtte, og bli ledet gjennom en rekke selvfølgeligheter før de kanskje til slutt tar meg seriøst. Jeg jobber med relativt kompliserte utviklingssystemer på jobben, men de er en lek å forholde seg til i forhold til Canal Digitalboksen. Hjemme har jeg ikke noe forhold til TV-dekodere lengre, vi har for lengst kuttet ut slik til fordel for streaming.

RuneW

Sitat fra: opelgt på mandag 23. november 2015, klokken 20:11
Skjønner ikke dette helt,har kjøpt leaf og det funker da til meg;)
Fikk forrige eiers oppsett,og skiftet email og resten,på hans opprinnelige login navn.
Kan det ikke være dårlig dekning der du er,feil på sim kort,eller andre ting....

Dårlig dekning er langt ned på listen over sannsynlige årsaker. Veldig langt ned. Men det hadde vært et typisk Nissan-svar å foreslå dårlig dekning som årsak til problemene.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA