Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva skjedde med Supercharger utbyggingen? Dette er for dårlig!

Startet av Småfly, torsdag 31. desember 2015, klokken 06:10

« forrige - neste »

ThomasEL

Som tidligere nevnt, har det fungert greit for meg på ettermiddagen og om kvelden, men ikke om morgenen.
Men i likhet med koffeld fikk jeg både oppdatert og startet klimaanlegget på første forsøk i dag..!!

- Lovende, men basert på erfaring skal jeg definitivt ikke sprette champagnen ennå.....!! :P :P
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Småfly

Virket to av to ganger her i dag også til tross for kaldt vær. Bruker leaf manager tilkoblet asia-server.
Kanskje de faktisk har tatt noen grep og ikke bare bortforklaringer, krysser alt som er for at dette blir stabilt fra nå av :)

kodalse

Fra Leaf manager 2. des kl 10:00
"Europa alt" - "Leser data fra server..." - "Ga opp: Ingen nye oppdaterte bil-data fra server"
"Europa     " - "Leser data fra server..." - "Ga opp: Ingen nye oppdaterte bil-data fra server"
"Asia         " - "Leser data fra server..." - "Ga opp: Ingen nye oppdaterte bil-data fra server"
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Powerflux

Kommer inn på Leaf Manager på Asia server.  Nada på Carwings. ....
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Ebbe

Carwing appen fungerer aldri når man trenger den, men Leaf Link fungerer noen ganger (også i morgentimene da alle skal ha den til å virke) Men et spørsmål, trykker jeg start for climate så kommer denne på i løpet av noen minutter (de gangene dette fungerer) men legger jeg dette inn på Timer i appen har jeg aldri fått dette til å virke.
Timer funksjonen angir den starttidspunkt for påslag eller tidspunktet bilen skal være varm til avreise? (gjelder forsatt appen) Vet at ved lading og timer i bilen så angir man avreisetid)
P39240

ThomasEL

Timerfunksjonen i LeafLink-appen angir tidspunkt for påslag. Det gjelder BÅDE lading og klima.

M.a.o.  ikke likt timeren i bilen
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Ebbe

Etter en lang og hyggelig samtale med Nissan ved Marina Meneas Bakkum er jeg nå overbevist om at Nissan endelig tar grep i forhold til Carwings!
For meg så virker det som Nissan Norge har talt til døve ører i Japan i flere år.
Men nå er dette tatt til høyeste hold, og det er allerede gjort forandringer som bør medføre vesentlige forbedringer fra i dag 03.12.2015.
Det vil også komme en ny løsning innom ikke for lang tid, og slik jeg forstod det også mulig å benytte på eldre biler!
Og ja det virket i morges for meg, så dette er lovende!
P39240

Bjølseth1

Jo hei å det går

acenta

ohowl

2015 Leaf EU-Tekna
Tesla Model ≡ LR AWD

Vladimir Gillstrøm

Har fungert helt utmerket siden 3. desember etter mye trøbbel før. Flere som har samme positive erfaring?  :)

olemorten76

2019 Tesla Model 3 LR awd
2018 BMW i3 FC LCI

Sele


Snøkvit

Ja men nei. Respons frå serveren er kjappare. Forvarming funkar også. Men status på bil (ladestatus / plugga inn), oppdaterast ikkje i "real time". Det tek fortsatt 3 gonger oppdatering for å få korrekt status. Så for min del er det forsatt minst 50% ubrukeleg, eller ikkje til å stole på.
Raud Leaf, 01/2014
"Snøkvit": kvit I-miev, 02/2011-01/2014, 34.000 km totalt

Panduck

Sitat fra: Snøkvit på mandag 14. desember 2015, klokken 11:36
Ja men nei. Respons frå serveren er kjappare. Forvarming funkar også. Men status på bil (ladestatus / plugga inn), oppdaterast ikkje i "real time". Det tek fortsatt 3 gonger oppdatering for å få korrekt status. Så for min del er det forsatt minst 50% ubrukeleg, eller ikkje til å stole på.

Android eller iOS? Jeg hadde aldri dette problemet på iOS, men sliter med det på Android.

Og ja, start av varme har fungert bedre de siste dagene, men så har jeg ikke prøvd det så mye i "rushtid hjem fra jobb" tidspunkt

kjbu

Ferdig oppvarmet bil i går morges, Carwings fungerte bra  :D
I dag derimot...kald og nediset bil. ¤#&¤"%"!#!% Nissan drit!  Sto tydelig i Carwings i går kveld : "Klimatimer satt til å starte kl 07:03"

Hadde et håp at Nissan har fikset problemet som de har skrøtet av, men den gang ei.

Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA