Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva skjedde med Supercharger utbyggingen? Dette er for dårlig!

Startet av Småfly, torsdag 31. desember 2015, klokken 06:10

« forrige - neste »

ohowl

Jepp..

Har ikke hatt leafen spesielt lenge, men:

- Liker hvordan bilen er å kjøre.
- Carwings, da i form av app (fullstendig og komplett håpløs), portal (elendig) og den nye connectportalen (???) gjør at dette garantert er min siste Nissan, for dette er et hån.

Bare sånn for å gjøre det hele til en ekstra flott opplevelse ville ikke keyfoben åpne ladedekselet mens jeg stod ute i regnet her i kveld...

Til dere som mener det er lett å dimensjonere "serveren" etter etterspørselen må jeg bare si at det er rimelig lite sannsynlig Nissan har en skalerbar arkitektur på backend her gitt det vi ser på frontend-siden.
2015 Leaf EU-Tekna
Tesla Model ≡ LR AWD

Panduck

Sitat fra: ohowl på fredag 27. november 2015, klokken 22:37
Til dere som mener det er lett å dimensjonere "serveren" etter etterspørselen må jeg bare si at det er rimelig lite sannsynlig Nissan har en skalerbar arkitektur på backend her gitt det vi ser på frontend-siden.

Jeg ser for meg noe PHP-greier som kjører på en konvertert desktop PC et eller annet sted. Er klar over at det neppe er slik, men jeg tror ikke det ville gitt noe værre resultat.

Einar_S

http://www.airbiquity.com/news/press-releases/airbiquity-becomes-official-ertico-partner/

Antyder at de også server Flokevogn. Ta en titt på hva eierene av disse sier på forumet og legg sammen to pluss to... (Men de betaler visst et tillegg for det.)

Kanskje på tide at Nissan finner en ny M2M/IT partner?

2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

ThomasEL

Min erfaring de siste ukene er som følger:

Carwing (eller i praksis Leaf Link) fungerer tilfredsstillende hos meg det meste av døgnet, bortsett fra timene mellom kl 06 og 09 på morgenen... Men det er jo nettopp DA jeg trenger den!!!!!!!!!!!
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

kodalse

For min del har Carwings fungert helt utmerket de siste ukene, også i perioden 06 - 08.

For en måneds tid siden derimot var det mer slitsomt.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Bjoris

Hva tror en om NissanConnect? Bestilte nettopp en Tekna 30, 2016
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Einar_S

Prøvde å skru på varme i dag morges med Cardings og Leaf Manager. Pffhhhrtt!!  Kan like gjerne stikke telefonen opp i ...

Helt utrolig! Appene til fjernstyring av kameraet mitt funker alltid uten problem! Og da snakker vi om et apparat til <10000Kr. Men en bil til 250000 synes man ikke det er verd å få til å virke.

Og det kan være "dårlig dekning". Ja.. akkurat.! Om det blåser ille her så risikerer jeg å få Telenor baseantenner i taket på bilen. Den står parkert så og si under dem! Hjemme er det ikke fullt så nærme, men dekning på telefon er ikke noe problem. Er mobilantennen så idiotisk plassert at den ikke virker så må de jo kalle inn bilene for å fikse det. Eller i det minste ikke levere ut nye biler med samme problem.

2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Rep

Hei
legger inn klimatimeren på leaf manageren kvelden før ca 30 min før eg køyre morgen etter.
Har fugert siden eg kjøpte bilen, unntatt den veka når Nissan connect vart lansert :-D
Tesla S85 2013
kjøpt desember 2016
Nissan Leaf 2014 Acenta
kjøpt brukt juni 2015 km 17000 solgt 2019 86oookm
Bmwi3 120kw kjøpt ny april 2019

Småfly

Den fungerte faktisk tilnærmet problemfritt etter jeg startet denne tråden. Tenkte at jøss kanskje noen hørte meg :-p. Men nå er det tilbake til gamle tilstander igjen. Funnet ut at er det kaldt ute virker det ikke, jo varmere det er jo større er sjansen for å lykkes. Helt tydelig et kapasitetsproblem på dette...har desverre ikke fastenok avgangstider til å kunne forprogrammere timer. Men i løpet av desember blir det bra, er det ikke det de sier :)

ThomasEL

Tydelig at kapasitet er et viktig problem her, ja... I dag igjen var det komplett umulig å sette på varmen om morgenen, mens jeg kan gjøre "hva jeg vil" om ettermiddagen og kvelden...

Det underligste er dog at Nissan tør... Her har de en bil bortimot fri for alvorlige feil, en bil de fleste av oss har skrytt av til venner og bekjente. Slik at venner og venners venner også har kjøpt... Og så presterer de å trekke tålmodigheten vår til bristepunktet og lenger...!
   - Nå har det gått for langt for mange. Skrytet har delvis stilnet og Forbrukerombudet og media er nok det neste..

Fatter ikke at Nissan tillater seg å la dette ødelegge hele merkevaren...?!
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Bjoris

Ser Nissan sier at de skal over på NissanConnect, men min selger sa at dette bare gjaldt nye biler. Noen som vet dette, håper selvsagt alle for en bedre løsning, men ser på div videoer at hele grensesnittet i bilen er endret, men selve fjernbetjeningen får en håpe at alle kommer over på noe stabilt.

Vet jeg kommer til å irritere meg kraftig om ikke dette er til å stole på!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

koffeld

Jeg ser i nyhetssaken at Nissan sier serverne ble oppgradert i går.  Jeg har ikke kommet meg inn på carwings på mange uker (uten at jeg har testet veldig aktivt), men nå i dag spratt jeg i alle fall rett inn med både LeafLink og Carwings-appen. 

Noen andre som har merket forbedring siste døgnet?
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA