Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva skjedde med Supercharger utbyggingen? Dette er for dårlig!

Startet av Småfly, torsdag 31. desember 2015, klokken 06:10

« forrige - neste »

petwi

Carwings er blitt en så dårlig vits nå at det er helt utrolig. Er det like dårlig stelt med Golf og Soul? Noen som vet? Jeg sendte en lang krass mail til Nissan Norge i går og fikk tilbake det vanlige svaret om at de jobbet med problemet, men de visste ikke når de fikk fikset opp i det. Makan til unnfallenhet skal man lete lenge etter. Jeg er i alle fall sikker på at jeg ikke skal kjøpe Nissan neste gang.

Så hva med om alle sammen begynner å sende daglige klagemail til Nissan Norge og sette vår lokale forhandler på kopi. Dersom Nissansystemet begynner å få hundrevis av likelydene mail hver dag så kanskje de blir mer villige til å gjøre noe. Tror ikke det, men det vil i alle fall hjelp oss med å holde blodtrykket på et lavere nivå. Er det noen som er med?
2019 Grå Renault Zoe 4.0
2011 Hvit Mercedes Benz 220 CDI E-klasse Stasjonsvogn
2012 Antrasitt Mercedes Benz 200 CGI E-klasse Cabriolet

Småfly

Sitat fra: petwi på tirsdag 24. november 2015, klokken 15:31
Carwings er blitt en så dårlig vits nå at det er helt utrolig. Er det like dårlig stelt med Golf og Soul? Noen som vet? Jeg sendte en lang krass mail til Nissan Norge i går og fikk tilbake det vanlige svaret om at de jobbet med problemet, men de visste ikke når de fikk fikset opp i det. Makan til unnfallenhet skal man lete lenge etter. Jeg er i alle fall sikker på at jeg ikke skal kjøpe Nissan neste gang.

Så hva med om alle sammen begynner å sende daglige klagemail til Nissan Norge og sette vår lokale forhandler på kopi. Dersom Nissansystemet begynner å få hundrevis av likelydene mail hver dag så kanskje de blir mer villige til å gjøre noe. Tror ikke det, men det vil i alle fall hjelp oss med å holde blodtrykket på et lavere nivå. Er det noen som er med?

Den kan jeg være med på :)
Kanskje ikke plage forhandlerene med det siden de er ganske uforskyldt.
Hvem mailadresse skal brukes? De fortjener å høre det.

Hansi

Jeg er også med. Jeg trodde før jeg kjøpte bilen at det ikke kunne være så ille som det ble sagt, men der tok jeg feil :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Einar_S

Det blir litt OT, men siden jeg sutret over Canal Digital bør jeg i anstendighetens navn melde at de nå har fikset problemet uten ytterligere masing fra vår side. Takk.

Så mangler det bare at Nissan gjør likeså.  ;)
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

kaiat

Sitat fra: petwi på tirsdag 24. november 2015, klokken 15:31
Carwings er blitt en så dårlig vits nå at det er helt utrolig. Er det like dårlig stelt med Golf og Soul? Noen som vet?

Soul har ikke app, så der slipper du problematikken helt. Tar du deg en tur innom VW-delen av forumet, finner du mange tråder om VWs CarNet-system med ganske lik ordlyd som her. Renaults R-Link har også fått et par tråder...


RuneW

Sitat fra: kaiat på tirsdag 24. november 2015, klokken 21:58
Sitat fra: petwi på tirsdag 24. november 2015, klokken 15:31
Carwings er blitt en så dårlig vits nå at det er helt utrolig. Er det like dårlig stelt med Golf og Soul? Noen som vet?

Soul har ikke app, så der slipper du problematikken helt. Tar du deg en tur innom VW-delen av forumet, finner du mange tråder om VWs CarNet-system med ganske lik ordlyd som her. Renaults R-Link har også fått et par tråder...

Er disse problemene et elbil-fenomen? Det er jo ingen logisk grunn til det...

Det begynner vel å bli ganske vanlig at bilene er online. Har ALLE merker disse problemene? Er dette rett og slett ikke mulig å få til? Skulle nesten tro det...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

skysurfer

Løsningen er her  ;D

Hmm... skulle egentlig laste opp et bilde her.... går ikke det?

2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

ThomasEL

Sitat fra: meiniac på onsdag 25. november 2015, klokken 10:52
Løsningen er her  ;D

Hmm... skulle egentlig laste opp et bilde her.... går ikke det?

Joda, bare send det over til en av IT-bossene hos Nissan... De ordner det for deg på et blunk ;D ;D ;D 8)
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

skysurfer

#23
Sånn... Er på jakt etter en plastboks for å sette denne i. Aktivering av klimaanlegg/start lading via SMS.



Samtidig ønsker jeg å lodde stemningen for en slik boks. Er folk interesserte? Hva er den verdt?
Hva kan Nissan forhandleren si?
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Einar_S

Jeg foreslår at du oppretter egen tråd for den.
Vi er jo for så vidt godt vant med OT her, men du gjemmer den jo bort ved å putte den i et annet tema da.
Ellers kan den for min del være interessant om du bytter mobil interfacet med et ISM Interface eller blåtann.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

skysurfer

2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

petwi

Jeg har brukt norway@nissan-services.eu til å sende klagemailene mine. Jeg brukte også evnorway@nissan-services.eu, men ingen svar fra den adressen. Lurer på hvorfor...

Grunnen til at jeg foreslo å ta med forhandler var at de kanskje begynner å ta opp saken internt hvis de får mange klager om samme sak. Altså et forsøk på å angripe Nissan fra flere fronter samtidig.

Til opplysning fikk jeg følgende svar fra Nissan i dag:
"I forbindelse med din henvendelse vedørende dine Carwings-tjenester, kan jeg ikke annet enn å beklage for de ulempene de har måttet møte. Det er fortsatt slik at Nissan holder på med en migrering av serveren, da de skal i DESEMBER lansere en ny Carwings app for alle sine el-kunder. I mellom tiden kan forespørsler fra telefon og pc reagere treigt eller ikke i det hele tatt. Dette har vært årsakene tidligere i høst også. Serveren har hatt for lite kapasitet, noe som har gjort Carwings ustabil. Nå smøre vi oss alle med litt tolmodighet for den nye appen for Carwings, da dette blir til det bedre. "

Personlig tror jeg like mye på dette som på at griser kan fly. Men det er nå min innstilling.

Jeg ba i min mail om å få en erstatning for manglende tjenester, og foreslo en for Nissan at de kan oppgradere GPS'n vår som erstatning for alle problemene, men det punktet hopper Nissan glatt over uten å nevne med et ord.
2019 Grå Renault Zoe 4.0
2011 Hvit Mercedes Benz 220 CDI E-klasse Stasjonsvogn
2012 Antrasitt Mercedes Benz 200 CGI E-klasse Cabriolet

Panduck

Sitat fra: petwi på onsdag 25. november 2015, klokken 14:14
Personlig tror jeg like mye på dette som på at griser kan fly. Men det er nå min innstilling.

Det tror jeg nok er en riktig innstilling. Gitt hva servere i dag hånterer av trafikk, skal det ikke være store serveren de har dersom den blir overbelastet. Det er ikke snakk om voldsomme mengder data som skal overføres, eller kompliserte transaksjoner som skal utføres.

Å skylde på serverkapasitet blir også veldig dumt, når man får kvittering på at en tjeneste er utført. "Ladingen er startet". "Klimaanlegget er startet". Her har serveren tydligvis gjort nok til at den føler den kan sende meg en bekreftelse tilbake.

Så nei, jeg holder en finger på "dårlige tekniske løsninger" her. Å fikse appen er jeg redd ikke vil bety så alt for mye. Å "migrere" til en annen server hjelper nok ikke så mye. Bare det faktum at dette er et pågående problem fordi de "holder på å migrere server" eller noe i den duren? Hva betyr det?? Man skal kunne bytte servere med nær null nedetid.

Forhåpentligis betyr "migrering" en "total systemomskriving" og at det er denne som etterhvert blir ferdig.

ThomasEL

Kanskje ikke så rart Nissan ikke klarer Carwings når de ikke engang klarer å få til sin egen nettside...

Har flere ganger opplevd at selve nettsiden deres er helt ubrukelig, med tekst som legger seg oppå annen tekst etc.... :P Har også opplevd å trykke på reklamelinken deres til "Nye Leaf 2016" som ligger på diverse nettsider (aviser o.l.) Også da har jeg kommet inn på ei side med bare krøll...
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Panduck

Sitat fra: ThomasEL på fredag 27. november 2015, klokken 12:33
Kanskje ikke så rart Nissan ikke klarer Carwings når de ikke engang klarer å få til sin egen nettside...

Virker jo som bilprodusentene er ekstremt gammeldagse når det gjelder IT, på alle måter. Det må en "outsider" til for å forstå at bil og IT må samkjøres, ikke at man kan se på IT som noe som blir en "bitanke". Tesla for gå foran å vise vei.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA