Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla og EU regler hvordan ser fremtidens ladestasjon ut?

Startet av Ryern, onsdag 30. desember 2015, klokken 20:31

« forrige - neste »

Elmar

Sitat fra: morten69 på fredag 27. november 2015, klokken 22:14
Småkjøring stjeler mye strøm. Start stop oppvarming av kupe osv. Kona bruker vår hverdag til jobb med 17 km en vei. Forbruk ligger på 18kw i snitt. Når vi kjører lengre turer ligger forbruket rundt 15 kw.

Ser den, hadde en tur i dag på 25km tur/retur og kjørte med varmeapparat på manuell 23 gr og trinn 2, brukte fartsregulator og merket stor forskjell på forbruket i forhold til når jeg kjører på cruisecontrol, uten at jeg har noen tall her nå.
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

JENSSEN

føler du at bilen bruker mere strøm når du kjører på cruisecontrol i forhold til fartsregulator?=S 
22kw svart zoe 2016

TM

Det er vel rimelig å forvente at en som har litt erfaring med å kjøre økonomisk vil slå cruise-kontrollen. Det er jo en grunn til at Petter Northug Jr slipper seg litt bak i motbakker og øker farten over bakketoppen. På samme måte vil man spare energi med elbil, men det er jo ikke spesielt populært for de som ligger bak.  :-X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA