Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla og EU regler hvordan ser fremtidens ladestasjon ut?

Startet av SonicGTE, onsdag 30. desember 2015, klokken 19:32

« forrige - neste »

SonicGTE

Finnes det mobilholder tilpasset bilen slik at man slipper sugekopp på vinduet?
--
SonicGTE

2015 Volkswagen Golf GTE

carlosk

Hei,

Jeg har denne http://www.mytrendyphone.no/shop/brodit-proclip-mitsubishi-94755p.html. Passer fint uten å bore hull eller suge kopp. Husk at du i tillegg må bestille mobil holder. Brodit lager de som er tilpasset mobilen din.
2014 PHEV med soltak fra  Tyskland

Knusse

Bruker man ikke BT? Hvorfor ønsker dere å installere en holder?

koveraasen

Jeg bestile også en ProClip med holder til iPhone 6, men den holderen var faktisk for stor for iPhone 6 og ble sendt i retur. Jeg kjøpte i stede en Unisynk-holder som klistres til dashboard med 3 festepunkter. Synes denne passer veldig fint på venstre side av rattet. Foreløpig sitter den godt fast også, men det er muligens litt tidlig å si noe på hvor bra den vil sitte over tid. Også ukjent hvordan den eventuelt vil være å fjerne med tanke på merker.

Link til produkt: http://www.clasohlson.com/no/UNISYNK-telefonholder-/38-5925

koveraasen

Sitat fra: Knusse på mandag 23. november 2015, klokken 13:57
Bruker man ikke BT? Hvorfor ønsker dere å installere en holder?

Er ganske begrenset hva man kontrollere over BT, så jeg synes i hvertfall det er greit å ha telefonen lett tilgjengelig av og til også.

Feks:
- Styre musikk fra Wimp/Spotify
- Bruke Google Maps eller andre navigasjonssytem (siden systemet på bilen er rimelig kjipt)
- Ringe opp noen. Knotete å aktivere Siri hvis telefonen ligger i lomma.

Knusse

Er ikke det en falitterklæring at man må ha tlf fremme pga dårlig navigasjon, styring av musikk, knotet håndtering av tlf-funksjoner osv.

Jeg venter bilen om en uke eller to. Hvis det er så dårlig stelt som mange skal ha det til så blir man skuffet, selvsagt. Men jeg skal klare å venne meg til det meste, bare ikke ulogiske oppsett og trege menyer. Da får jeg alergiske reaksjoner.

Hvorfor ikke bruke sugekopp?

Niff123

Carlosk viser vei. Du kan gå rett til brodit.com og bestille der. Som han nevner må du bestille både feste tilpasset akkurat denne bilen og holder til din konkrete mobil. Dette er solid og ordentlig produkt. Du vil se illustrasjoner og bilder. Jeg har proclip 854817 som er plassert til høyre for ventilene midt på. Holderen til mobilen kan vinkles rett mot deg. Ingen hull eller annet krøll. Med blåtann har du full kontroll.

erik e

Jeg er utrolig gammeldags men mobil-holder må vel være "ut".  ????
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Niff123

Når vi ser hvor mange som ulovlig bruker mobil håndholdt, synes det ikke å være gammeldags med holder.
Stemmestyring og rattbetjening er perfekt, men
- noen av oss må ringe ut til andre enn dem som er lagt inn på stemmestyring,
- noen av oss har ikke navigasjon i bilens skjerm
- noen av oss tar en kjapp pause i veikanten av og til og trenger da bare en hånd til betjene mobilen

Dali4PHEV

Er det noen som har opplevd problemer med Bluetooth på android mobiler? Jeg har en HTC M9, og opplever under bruk at jeg faller ut og inn av samtaler, dvs.at bluetoothen kobler seg rett og slett av og på. Blir mye pip og bråk og umulig å holde en samtale. Har vært hos selger,aut.Mitsubishi forhandler, og de sier at feilen ligger på min mobil. Har hørt via andre at bluetooth på android er noe mer ustabil pga ikke-standardiserte bluetooth software i android leiren. Iphone 6 funker bra. Andre med tilsvarende opplevelser?

moby666

Hvis du har på trådløstnettverk i bilen så får du slike problemer, da telefonen kobler seg til nettet i bilen. Prøv engang å slå av trådløst nett på telefonen din
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Dali4PHEV

Takker for et godt tips, Moby666! Ser ut til at problemet er løst.  :D

PHEV-ftw

Det skal ha kommet en oppdatering som skal fikse det problemet. Stikk innom forhandleren din og få dem til å oppdatere bilen så slipper du å skr av Wi-Fi hele tiden  ;)

teimann

Jeg har også sammen problem som Dalia4PHEV på min Samsung S4 Active. Hopper ut og inn av Bluetooth og gjør det umulig å ha en samtale. Jeg har prøvd å slå av wifi på telefonen men det hjelper ikke. Den har fungert fint i over et år men begynte å trøble nå for en måned siden. Jeg har resett telefonen tilbake til fabrikkinnstillinger, men det hjelper heller ikke. Jeg skal høre hos forhandler om de kan oppdatere slik som en PHEV-ftw nevner. Er det andre som har hatt problemet og fått det fikset med oppdatering av bilen?

LarsErikOsterud

Sitat fra: Knusse på mandag 23. november 2015, klokken 13:57
Bruker man ikke BT? Hvorfor ønsker dere å installere en holder?

Når kartoppdatering koster 1.500 kr vil jeg kunne bruke HERE på min mobil i stedet.
Da trenger jeg mobilholder et sted så jeg kan se telefonen (oppe ved vinduet).
På min nåværende bil har jeg mobilen oppe til venstre ved vinduet. Helt utmerket.
Lars-Erik Østerud  -  2016 Outlander PHEV  -  http://car.osterud.name

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA