Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla og EU regler hvordan ser fremtidens ladestasjon ut?

Startet av anna, onsdag 30. desember 2015, klokken 17:06

« forrige - neste »

Alessandro Volta

Sitat fra: TomR på søndag 29. november 2015, klokken 10:05
Hei

Til bilselgeren som var så hyggelig å svare. Har sånne flinke, ærlige, ryddige og hyggelige sælgere noe skilt som forteller at de er netopp dette? problemet er at man jo ikke vet hvem som lurer en eller er useriøs før en har blitt utsatt for en og da er det fryktelig iriterende.

Tom
Ikke alle møter noen gang en selger de er fornøyd med og mange har og vil ha et anstrengt forhold til bilkjøp og bilhold. Jeg er sikker på de fleste som har hatt en ubehagelig opplevelse eller blitt lurt ikke går tilbake og sånn bør det være. Man ligger som man.. Osv.
Jeg har kollegaer som jeg personlig aldri ville handle med.. Jeg betrakter meg selv som menneskekjenner og selv som privatmann ville jeg ha sniffet ut en dårlig selger på lang avstand.
Spør selger om private ting og skap relasjonen du og. Jo mer dere vet om hverandre jo mindre er sjansen for at han behandler deg dårlig eller enda værre, at han prøver å lure deg.
Er det god kjemi og magefølelsen stemmer og du vil ha produktet så gjør du en handel og kjøper bil.
Jungletrommene er ofte veien å gå hvis du leter etter god bilselger. Spør venner og kollegaer hvor de fant deres favorittselger. Referer til kontaktene dine når du henvender deg. Kjenner dere mange av de samme mennesker blir det rart hvis du plutselig får en dårlig behandling.. Selger risikerer jo ikke å miste mange gjensalg i fremtiden ved å oppføre seg dårlig.
Det er med andre ord stor sannsynlighet for at du også får god behandling og gjør en god handel.

Det virker som om du har funnet en god selger på Kaldbakken  8)

anna

Takk for alle innspill. Det er fint å få støtte, og høre om andres tanker og erfaringer. Det er heldigvis en del seriøse og ordentlige bilselgere.

Jeg synes enhver seriøs bilforhandler burde ha et system for å rydde opp ovenfor kunden dersom en av deres bilselger opptrer useriøst. I mitt tilfelle har Møller Bil Oslo Vest ikke vært interessert i å rydde opp på noen som helst måte. De har ikke beklaget situasjonen. Bilforhandleren aksepterer at bilselgeren uten forvarsel - og i det skjulte - plutselig øker dekkprisen fra 9 000 kroner til 16 455 kroner. Slik jeg ser det aksepterer Møller Bil Oslo Vest at en bilselgeren lurer kunden. Er ikke det spesielt at bilforhandleren ikke rydder opp når en bilselger opptrer slik?

Det er ikke alltid lett å finne en ærlig og seriøs bilselger av den bilen du skal kjøpe. Bilkjøp er så kostbart at det burde vært et register hvor bilkjøpere kan anmelde ved å gi karakter på bilkjøpet. Det kan bidra til at bilselgere og bilforhandlere blir seriøse. Av personvernhensyn bør kanskje registeret være uten navnet på bilselgeren? Men det er jo bilselgerenes navn mange vil se anmeldt. Navnet på bilforhandleren bør iallefall bli anmeldt.

Jeg tok saken opp med selger muntlig og skriftlig dagen etter kontrakten ble skrevet, og fikk svar en måned senere. Grunnen til at jeg ikke prøvde å heve bilkjøpet var frykten for å komme langt bak i produksjonskøen til VW. Bilselgeren var nemlig svært ivrig på å si at Møller Bil hadde fått tildelt noen svært tidlige nummere, og at de var bedre enn nummerne til de forhandlere som ikke var Møller Bil. Han hadde allerede reservert et av de aller tidligste nummerne til meg. I ettertid har jeg skjønt at det var bullshit, jeg tror ikke Møller Bil leverte bilene tidligere enn de andre bilforhandlere.

E-Golfen var mitt første bilkjøp fra bilforhandler. De som kjenner meg vil si at jeg normalt verken er naiv eller lettlurt. Til tross for at jeg har god økonomisk forståelse, ble jeg altså lurt. Derfor er det så irriterende at jeg ikke sjekket kontrakten nøye med hensyn til om bilselgeren hadde økt totalprisen for deretter gi meg prisøkningen i rabatt. Jeg tror nok både bilselgeren og jeg var litt stresset av at det var første salgsdag av e-Golfen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA