Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Utfordring: Rekkeviddeforlenger

Startet av opelgt, onsdag 30. desember 2015, klokken 12:12

« forrige - neste »

opelgt

Skal gjøre meg opp noen erfaringer ang.rekkevidden selv,og faktorene som påvirker dette,topografi,temperatur,føre etc.
Men hvilke erfaringer har dere?
Går bilen 100 km på vinterføre,i kulde.?
Og er det mulig å oppnå 199 km ;)

lifern

Har kjørt 6 mil nå i minus 2.
Har over 4 mil igjen før jeg er hjemme.
Skal oppdatere da.
SVART EUROLEAF 2013

Aleco

Jeg har oppnådd 203 km i juni med gjennomsnittshastighet på om lag 80 km/t, men med høydeforskjell i min favør.

leafnor

På en Gen 1 leaf er nok jevnt over 18,5 kWt det som er tilgjengelig å bruke fra batteriet. Da er det bare å følge med på forbruksmpler, og bruker du mindre enn 1,85 kwt/ mil så klarer du å komme 10 mil til det akkurat er stopp.
Har et par langturer bak meg nå med to ulke Leaf i vær under frysepunktet, og det holder hardt å ha et forbruk på under 1,8 om en ikke har tenkt å hakke tenner i halvannen time.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

lifern

#4
Da var jeg komt hjem etter 108,1 km.
Temperaturen var nå minus 6.
Hadde ikke klart det uten mellomlading.
Stort sett varme på.
Hadde manglet 16% for å komt i null.
Må legge til at piggdekkene ikke er økonomiske.
Trekker mye mer strøm enn sommerdekkene.
SVART EUROLEAF 2013

Powerflux

Sitat fra: leafnor på søndag 22. november 2015, klokken 19:05
På en Gen 1 leaf er nok jevnt over 18,5 kWt det som er tilgjengelig å bruke fra batteriet.
Det var da lavt??

Har da litt over 20 tilgjengelig på min i følge LeafSpy. Hadde 21,6 tilgjengelig da bilen var ny....nå har den rullet 63000 km!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

leafnor

Sitat fra: Powerflux på søndag 22. november 2015, klokken 19:44
Sitat fra: leafnor på søndag 22. november 2015, klokken 19:05
På en Gen 1 leaf er nok jevnt over 18,5 kWt det sTom er tilgjengelig å bruke fra batteriet.
Det var da lavt??


Har da litt over 20 tilgjengelig på min i følge LeafSpy. Hadde 21,6 tilgjengelig da bilen var ny....nå har den rullet 63000 km!
Ser du har en fra juni 13, jeg en fra juli 12 og gått 81000 nå. På leafspy lader den nå til like over 19. Men etter tester jeg har gjort på tomljøring er den nederste 0,5 kWt ikke tilgjengelig for å kjøre. Kun få bil av/på og i neutral.
Dermed et stem ned rundt 18,5. Du har nok da 19,5 å kjøre på.
SOH 89 på min.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA