Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Utfordring: Rekkeviddeforlenger

Startet av Cirion, onsdag 30. desember 2015, klokken 01:04

« forrige - neste »

Cirion

Tenkte det ville være greit nå på tilbaketuren...

Står nå værfast på Køge, alt er snødd igjen.
burde hatt med kjetting og spade.

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cirion

Cirion

Teslaen som står kjørt fast litt nermere ladestolpene, har forsøkt noen timer. Han kom seg inn før brøytekanten  som blokkerte meg var der.

Det var en Danske som faktisk hadde vinterdekk :) Men han hadde fått bilen denne uken, han hadde kjøpt seg en brukt norsk bil tidligere samme uke. Så da fulgte hvinterhjul med.

Han hadde desverre forsøkt til det var 0 rekkevidde igjen, og fortsatt til bilen gav opp.

Havebigfun

På nabotråden virker det som om du ankom hjemme igår kveld- mens du var værfast på Køge igår morres- hvordan løste du ladefloken??
Imponerende bilder fra Køge, forresten :o

Cirion

Eieren av den andre Teslaen fant en spade på gravemaskinen du ser i bakgrunnen. Vi fikk ryddet plass og dyttet bilen hans på plass. Samt lage plass til min også. Før vi var ferdig å lade, kom traktor som var bestilt av Tesla. Den ryddet området så vi kom oss ut.

Ankom Køge kl før kl 5 (etter en 3t omvei for å komme meg til ladestasjonen).

Køge er ikke stedet å vurdere å lade om det er snøstorm. For da står det kilometere med vogntog som ikke kommer seg til Køge og blokkerer avkjøringene fordi kollegaene har kjørt seg fast.

Jeg måtte finne en annen avkjøring og snirkle meg inn bakveien og krangle med en sint danske som mente jeg måtte rygge 8km fordi veien gikk i hans retning. Var som å se fleksnes... Etter gjentatte forsøk på å få lov til å si noe, ventet jeg til han bannet seg ferdig og spurte pent om han kunne titte på skjermen min. "jeg har 6% batteri igjen. her står jeg til brøytemannskapet kommer, eller du kan slippe meg forbi" Etter litt betenkelse, rygget han 15m og slapp oss forbi (var flere biler bak meg).

Det var på motsatt side av truckstop'en som var bak meg på første bilde.

Kom vel ut fra Køge før kl 10, og det var sakte trafikk nesten fram til Falkenberg. Derfra var det sol, blå himmel, tørre veier og det var bare å dra på.

Fikk belteservice på Solli. Smart å sette en servicekar der som sjekket beltene på alle biler mens de ladet.

GeirHM

Vanvittig historie og utrolige bilder!!! Stusset over det med beltekontroll til jeg forsto skifte av kontekst.

cairnz

Det var min bil de kjøpte, som ble stående fast der. De synes likevel det var bedre å være værfast der, enn i alternativ (på motorveien i en fossilbil)
Elbilist

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA