Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Standarisere betaling mot elbilforeningens RFID brikke?

Startet av Switch, tirsdag 29. desember 2015, klokken 22:24

« forrige - neste »

mrjic

Sitat fra: Switch på mandag 30. november 2015, klokken 17:08
Har vært litt opptatt, så jeg er ikke kommet i gang..

Jeg må først skrive brev til selger, der jeg ber om prisavslag med begrunnelse at det er mangler ved bilen.
Blir ikke meg og selger enige, går saken videre til forbrukerrådet og i neste omgang til forliksrådet.

Det jeg er usikker på, er hvor mye jeg kan forlange i prisavslag. Prisavslaget må stå i sammenheng med mangelen og de ulemper dette medfører for meg.

Tenker at for Ecall, kan denne erstattes med GPS varsling med alarmknapp for barn (www.tryggereliv.no)
GPS sender kr. 1 495,- + installasjonskostnader (permanent strøm etc.) kr. 2 500,- + abonnement kr. 125,- pr. mnd. i 5 år (garantitiden på bilen) =kr. 11 495,-. Kanskje jeg skulle beregnet levetiden på bilen, 20 år?

Connect Me er det verre å argumentere en verdi av mangelen.

Noen som har noen forslag??

Det er ikke mulig å prise Connect med støtte i hele tatt. Som jeg har alltid sagt elbil om vinter uten app, blir som russisk rullett da du aldri vet om bilen er ladet eller ei, opplevd flere ganger sikring har gått.

Anbefaler alle å melde seg inn i fb gruppa for MB ED, er lettere å diskutere der og komme i kontakt med hverandre.

https://www.facebook.com/groups/392112810963604/

stefse

Refitet inn fjernstyring i min gamle V70 en gang i tiden, men jeg måtte til Sverige. Den norske forhandleren var helt håpløs. Jeg har forøvrig ganske lav tiltro til elektronikk og datakunnskapen i bilbransjen i Norge.

Sverige eller Tyskland kan altså være et tips. Selvsagt er det mulig å montere/aktivere dette når identiske biler i utlandet har det.
Var ikke klar over at MB ikke hadde app-løsning, de har nok sovet litt i timen.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

RickI

Switch greit beregning!

Jeg er helt enig med Stefse. Over tid det skal bli mulig å retro installere hva som helst. Com modul er stor som en sigarett box. I USA de har vel fungerende app (eller webpage). Det kan ta lit tid å ha appen og com modul i Norge.

Jeg er mer bekymret at de kaller noe av billene for "software" oppdatering - mens folk kjører på highway, bilen mister strømmen og slår seg av.

http://www.mybclasselectricdrive.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=359

mrjic

Det er flere som har opplevd samme problem her i Norge.

mrjic

Noen som har fått bilen sin utlevert i Desember som har fått utlevert med Com-modul?

mrjic

fbostad

Mener jeg har lest at det i EU, og følgelig i Norge, fra oktober 2015 er påbudt med automatisk SOS system i nye biler. I min B Electric fra Tyskland finnes denne, og den virker fint her i Norge. Bilen er også oppkoblet mot nett på et vis siden navi oppdateres med trafikkmeldinger og autoriserer oppgraderinger.
Når det gjelder Connect Me er min bil utstyrt med det nødvendige utstyr (05U og 06U) fra fabrikk. Det funker ikke her. Håpet er at BOS og MB finner ut av hvorfor de skal nekte en tjeneste som absolutt burde fungere. MB support i Tyskland svarer ikke på mine henvendelser.
Jeg har vel litt dårligere kort enn de som har "norske" biler til å legge press på BOS, men kommer definitivt til å nevne det for dem.
Håper dere andre trykker på slik at dette kommer på plass!
Mercedes B Electric

mrjic

Tjenesten er ikke lansert i Norge enda. Sist jeg hørte lanseres det i Februar i Norge.

Forhandleren må lage profil for alle brukere og legge det inn som sikkert tar tid. Går utifra de vil prioritere Premium bil eiere først og så komme til oss andre.

Switch

Tenkte å gi en tilbakemelding, etter lang korrespondanse med BOS

Da har BOS ordnet opp. Jeg får manglene utbedret kostnadsfritt :D

mrjic

Så bra, slil jeg forstå så var det ikke mulig å ettermontete com module og adapter løsning støtter ikke B klasse.

Fint om du kunne gi litt mer info slik at vi kan ta det opp med selgeren våres.

Osaland

rsomby

Er jo smått utrolig at bilene levert i norge i omtrent hele 2015 ikke kan få app-styring, mens importbilene fra enda tidligere funker det fint på. Er glad jeg kjøpte importbil nå.

Hans Kristian

Då var den på plass, valgte å vente litt ekstra på bilen så eg var sikker på at den var montert, det var veldig mykje at og fram med BOS, ja kjem, er mulig på alle, nei kjem ikkje , er ikkje mulig, kjem på biler i Des, so eg valgte å venta.

GAE

Fra: Christoffer Nøkleby [mailto:Christoffer.Nokleby@mercedes-benz.no]
Sendt: 11. februar 2016 18:14
Til: Glen Allan Eikeland
Emne: SV: Vedr. ny B-klasse El. drive

Hei og beklager sent svar på epost.
Vi jobber på spreng med en ettermonteringsløsning på mercedes.me-app. Den blir lansert i løpet av kort tid. Takk for tålmodigheten.

God kveld,
Christoffer

-----
Bertel O. Steen AS

Christoffer Nøkleby

Kommunikasjonsdirektør | Communications Director
Mercedes-Benz Norge PKW

M: +47 920 43 567
Christoffer.nokleby@mercedes-benz.no

cid:image002.png@01CF3EC3.2652A910Facebook.com/MercedesNorge
cid:image004.png@01CF3EC3.2652A910Instagram @mercedesnorge
www.mercedes-benz.no

GAE

Sitat fra: Switch på lørdag 26. mars 2016, klokken 20:44
Tenkte å gi en tilbakemelding, etter lang korrespondanse med BOS

Da har BOS ordnet opp. Jeg får manglene utbedret kostnadsfritt :D

Kunne du være så snill å utdype litt omkring hvordan de løste dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA