Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny billig elbil - hvilken?

Startet av HaakonH, tirsdag 29. desember 2015, klokken 11:55

« forrige - neste »

LMOR

Hvis mange nok holder seg borte, så forsvinner startgebyret. Det er vel det som kalles markedskrefter. For 10.- så kjører jeg normalt 15 mil...
Har ikke sett mange bensinstasjoner med startgebyr.
Minstepris hadde vært lettere å forstå, men lykke til i konkurransen med Fortum og GK. Med mitt ladebehov, er BKK ca 40% dyrere enn dem. Mange 10.- blir faktisk penger til slutt, men penger spart for meg mens BKK taper 3 ganger mer enn jeg sparer.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Olee

Sitat fra: .Andre på mandag 30. november 2015, klokken 23:09
Den 10 kroningen i oppstart er ikke akkurat krise. Forstår ikke hvorfor folk gidder å kjøre flere km omvei for å spare en liten 10er. Syntes BKK gjør en god jobb med utbygging i Hordaland. Jeg har ikke noe imot å støtte en opperatør som bygger ut så bra som BKK. De tar 2,5kr i minuttet + 10kr. Er ikke så langt unna Fortum og GK. Det kunne vært AR pris, bare for å neven worst case ;)
Det er ikke den ene 10-kroningen av og til som er problemet. Men bruker du laderne litt mer enn gjennomsnittselbilisten, så føler man det er litt unødvendig. Feiler ladingen etter noen minutter (og det har skjedd meg to ganger), så er det nye 10kr på den ladingen.
Som LMOR sier, bare vent til f.eks Fortum eller GK kommer med ladere i Hordaland, så ser man hva folk velger...

HaakonH

Hadde det bare vært så bra at det var "AR-priser".
Rett over tre hundre kroner måneden for ubegrenset lading på AR, Lyse og EV-power sine ladere, i tillegg inntil 1500 kroner refusjon for bruk av andre ladere og til sist gratis veihjelp uten egenandel...

Det hadde vært noe det  :) :)
TMS 70D levert 02/12-15
2014 VW e-up
2011 Renault Laguna Dci
2008 Mitsubishi Colt
De to siste er til å ha på pynt på plassen... Den siste er nå til salgs :-)

LMOR

Hvis vanlige dødelige kunne ladet for 2,50 per minutt, så gjerne for meg. Men 80% av oss er ikke i nærhet av det ville lønne seg.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA