Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trenger brukt Zebra batteri

Startet av Undertegnede, mandag 28. desember 2015, klokken 17:34

« forrige - neste »

Undertegnede

Fastlane83

Lurer på hva dette gjelder. Sikkerhetsbelte mitt på passasjerside er også feilmontert. Dvs vridd en halv runde. Har ikke stresset med det, og har tenkt å få det fikset på service
Tesla Model S 85D, FP72XXX
Tesla Model 3, RN107805460

Øyvind.h

Usikker på om jeg forstod dette. Er det en enkelt kunde som sier at mekanismen ikke festet skikkelig?
Og Tesla sjekket 3000 biler uten å finne tilsvarende feil? Og det utelukkes ikke brukerfeil? Og fortsatt tilbakekalles 90.000 biler?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

dundun

Sånn det ser ut er det en mistanke om at det er en feil. Tipper de kan se det kjapt og krysse av for at de har sjekka bilen.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

terhan

Vil dette si at alle model s solgt i norge må til drammen? :O

Tuxedo

Fikk akkurat masse-mail fra Tesla nå.  De har et online registreringssytem hvor man kan bestille time for å få denne greien fikset.

PS:  De presiserer i mailen at denne tilbakekallelsen er frivillig for eier.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Jejl

http://www.nrk.no/urix/tesla-tilbakekaller-90.000-biler-1.12664863

Det kan vel ikke være snakk om mange minutter de trenger for å sjekke om alt er ok? Heldigvis bor jeg ikke mer 6 minutt fra servicesenteret og skal på 40000km service om noen uker likevel.

Undertegnede

Fikk også mail nå:

"
Tesla
Vi sender Dem denne e-post for å informere Dem om en handling Tesla utfører for pro-aktivt ivareta Deres sikkerhet. Tesla har nylig funnet en Model S i Europa med et fremre setebelte der innfestingen til strammemekanismens ytre del ikke var tilstrekkelig festet. Denne bilen var ikke involvert i noen ulykke og det er ingen skader forårsaket. Skulle man allikevel være involvert i en ulykke, vil et setebelte som er i denne tilstanden ikke være i stand til å yte maksimal beskyttelse. Dette er det eneste kjøretøy vi vet om med denne tilstanden.

Selv om vi siden har inspisert setebeltene i over 3000 biler som spenner over hele spekteret av Model S produksjon uten å finne feil, har vi besluttet å gjennomføre en frivillig tilbakekalling som et pro-aktivt og forebyggende tiltak for å inspisere samtlige front Model S bilbelter for med absolutt sikkerhet kunne være trygge på at sikkerhetsbeltet er festet korrekt. Deres sikkerhet er det vi setter absolutt høyest. (Setebelter i baksetet av Model S er ikke berørt av denne inspeksjonen).

Våre systemer viser oss at De er eier av en Model S som er berørt av denne frivillige innkallingsaksjonen. Vi vil i nærmeste fremtid sende Dem en påminnelse pr. e-post, De behøver ikke å vente på denne påminnelsen for å kontakte Tesla Service for å booke inn din inspeksjon.

De har to alternativer for denne inspeksjon:

1) Bruk vårt online planlegging verktøy for å bestille time
BESTILL ONLINE
2) Besøk et Tesla servicesenter

Finn Deres nærmeste servicesenter via linken under og ring direkte for å bestille time. De kan sende e-post til servicesenter teamet dersom dette er mer praktisk for dem, e-postadresser er oppført på Finn oss siden.
FINN OSS
Alternativt kan de ringe 800 11 093 hvis de har flere spørsmål.

I forkant av denne frivillige inspeksjonen, dersom De er bekymret for tilstanden til Deres setebelte, er det mulig å avdekke tilstanden ved å bestemt rykke i den nedre delen av setebeltet med en kraft på minimum 30 kilo. Denne handlingen kan avdekke om det er mangelfull innfestning av setebeltet, men det eliminerer ikke behovet for ettersyn av en Tesla Tekniker.
Takk for at De er en Tesla kunde. Dersom De skulle ha noen spørsmål, vennligst kontakt oss direkte.
Tesla Motors
3500 Deer Creek Road
Palo Alto, CA 94304
Privacy Policy
Unsubscribe"

Tuxedo

Dette virker ikke å være veldig dramatisk.  Jeg venter til timen jeg uansett har satt opp i januar.  I mellomtiden tar jeg et røsk i beltet for å sjekke.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

jazzwheel

Toppsak på både VG og NRK, og nest øverst på Aftenposten. Bra de prioriterer!

Havebigfun

Når jeg klikker på " bestill online" blir jeg geleidet til mytesla uten at jeg finner noen bestillingsmulighet der ???

Tuxedo

Sitat fra: Havebigfun på fredag 20. november 2015, klokken 19:53
Når jeg klikker på " bestill online" blir jeg geleidet til mytesla uten at jeg finner noen bestillingsmulighet der ???
Samme her, men det virker som at hele mailen er Google-oversatt (veldig krøkkete språk).  Kanskje den linken bare virker for amerikanske kunder.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Avh

Sitat fra: jazzwheel på fredag 20. november 2015, klokken 19:48
Toppsak på både VG og NRK, og nest øverst på Aftenposten. Bra de prioriterer!
Nå melder AFP at VW har jukset med større motorer og. Gjelder Porsche Cayenne, Audi Q7 og VW Touareg. Dette har VW tidligere benektet. Vi får se om overskriftene blir like store på den...
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Mippen

Tullesak fra media sin side. Det er oppdaget feil på en bil. Tesla vil sjekke de andre bilene for å være sikker. Det er bare for å være på den sikre siden. De framstiller det som at 90.000 biler har feil når det bare er en bil som har blitt funnet med denne feilen.
Fremtiden er elektrisk.

RaBalder

Sitat fra: Havebigfun på fredag 20. november 2015, klokken 19:53
Jeg klikket på lenken, kom til mytesla og logget meg inn der.
Da havnet jeg på en side der man kunne avtale tid på et service-senter for å få sjekket dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA