Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trenger brukt Zebra batteri

Startet av Undertegnede, mandag 28. desember 2015, klokken 17:34

« forrige - neste »

Tuxedo

Sitat fra: aness på søndag 22. november 2015, klokken 14:23
Sitat fra: mp352 på søndag 22. november 2015, klokken 14:16
Var på superchargher i Åsane nettopp. Der stod tesla og sjekket alle setebelter for de som ladet :D

De sto på Solli også, veldig smart av dem!
Rett og slett smågenialt!
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

RaBalder

Sitat fra: Sjøhyene på søndag 22. november 2015, klokken 14:54
må man gjøre det i løpet av de neste par ukene? Kunne tenkt meg å tatt det når bilen skal inn på service i februar, men får ikke booket så langt fram i tid. Noen som kan bekrefte at det lar seg gjøre?
Vil si det er dumt å vente med å sjekke dette.

Sett at uhellet er ute i desember og passasjeren ligger "smurt" opp mot dashbordet i kupeen fordi setebeltet ikke har fungert.

Jeg har fått dette sjekket så fort som mulig (faktisk i dag på Solli  :) )

krl

Tesla har tatt dette meget seriøst. Imponerende at de står på superladere og har lørdags+søndagsåpent for å få sjekket biler raskt.

Har noen fått time til oppfølging i etterkant? Nesten litt rart at det settes igang en såpass storstilt operasjon hvis det ikke forventes å finne biler med problemer.

krl

Sitat fra: RaBalder på søndag 22. november 2015, klokken 16:20
Sett at uhellet er ute i desember og passasjeren ligger "smurt" opp mot dashbordet i kupeen fordi setebeltet ikke har fungert.
Tilbakekallingen gjelder tilsynelatende både fører- og passasjersete foran. Begge sider ble sjekket på vår bil (innfestingen mellom beltestrammer og beltet).

dundun

Sitat fra: krl på søndag 22. november 2015, klokken 17:53
Har noen fått time til oppfølging i etterkant? Nesten litt rart at det settes igang en såpass storstilt operasjon hvis det ikke forventes å finne biler med problemer.

Dette må nok sees i lys av GM-skandalen. Ingen bilfabrikant er villig til å vite om et sikkerhetsproblem av denne typen og ikke gjøre noe med det. Da blir de holdt ansvarlige - både selskapet og muligens personene.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

mj

Noen burde tipse mediene om at Tesla har stått ute mange ladeplasser og kontrollert beltene. Fremdeles ligger det bare ute at de tilbakekaller 90000 biler
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

boppus

Sitat fra: mj på søndag 22. november 2015, klokken 19:18
Noen burde tipse mediene om at Tesla har stått ute mange ladeplasser og kontrollert beltene. Fremdeles ligger det bare ute at de tilbakekaller 90000 biler
Denne "noen" kan vel være deg? Men, neppe samme interesse hos mediene å informere om dette.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

mj

Selvfølgelig kunne jeg gjort det. Men kanskje noen har kontakter og eller bilder i fra dagen. Eller kanskje TOCN kunne ordnet noe ?? Er jo mange engasjerte http://parat24.com/forum/Smileys/default/smiley.gifpersoner her inne  :)
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Avh

E24/VG kjører utrolig nok oppslag et døgn etter nyheten. Duverden for en prioritering ...
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Mippen

Sjekket min i dag. Kontrollerer de bak også? Så at de åpnet alle 4 dørene.
Fremtiden er elektrisk.

Lille Lance

Sitat fra: Avh på mandag 23. november 2015, klokken 13:13
E24/VG kjører utrolig nok oppslag et døgn etter nyheten. Duverden for en prioritering ...
Hvem er E24 og VG? ... jo da, var vist noen avislignende saker for en stund tilbake ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

weld77

Jeg stakk innom Tesla på Grorud i dag da jeg uansett var i området. Gikk fint å få sjekket uten å ha gjort avtale om det på forhånd.

Ove Alset

Jeg har ikke tatt meg tid til å få sjekket dette ennå.

Er det noen av dere som har fått sjekket det som har fått konstatert feil?

weld77

Sitat fra: Ove Alset på torsdag 03. desember 2015, klokken 14:39
Er det noen av dere som har fått sjekket det som har fått konstatert feil?

Jeg spurte teknikeren og han bekjent var det kun den ene bilen det er snakk om, ingen andre oppdaget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA