Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trenger brukt Zebra batteri

Startet av Undertegnede, mandag 28. desember 2015, klokken 17:34

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: jazzwheel på fredag 20. november 2015, klokken 19:48
Toppsak på både VG og NRK, og nest øverst på Aftenposten. Bra de prioriterer!

Ja, det er bare latterlig at det får så høy prio i avisen. Helt normalt med tilbakekallinger når noe går skeivt. Avisene er alltid by default skeptiske til Tesla og finner det alltid gøy å skrive noe negativt om Tesla >:(
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Thor2014

Funket fint hos meg. Fikk time på tirsdag.

GOS

Sitat fra: Havebigfun på fredag 20. november 2015, klokken 19:53
Når jeg klikker på " bestill online" blir jeg geleidet til mytesla uten at jeg finner noen bestillingsmulighet der ???
Funket fint hos meg. Fikk time førstkommende mandag kl 08:00
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

krl

Kristiansand har åpent i dag, så fullt mulig å få utført kontroll på kort varsel.

Det virker som om det er snakk om mulige problemer med innfestingen mellom aktiv beltestrammer og belte (under forsetene). Sjekken tar fem minutter.

Høgis

Sitat fra: HelectriC på fredag 20. november 2015, klokken 22:44
Sitat fra: jazzwheel på fredag 20. november 2015, klokken 19:48
Toppsak på både VG og NRK, og nest øverst på Aftenposten. Bra de prioriterer!

Ja, det er bare latterlig at det får så høy prio i avisen. Helt normalt med tilbakekallinger når noe går skeivt. Avisene er alltid by default skeptiske til Tesla og finner det alltid gøy å skrive noe negativt om Tesla >:(
.
Media er 99% opptatt av "søketreff". Tesla er vel det mest populære "klikk" objektet som finnes på norske nyhetssider. Selvfølgelig skriver de om alt som er både negativt og positivt, så lenge overskriften sier Tesla....
Av en eller annen grunn kommenterer mine kollegaene alle overskrifter vedr, Tesla...og helst fremhever de alle negative omtaler med et hoverende smil.
Jeg valgte og selge min for et år siden, men det er det nesten ingen som har fått med seg. Alle vil mene noe om Tesla (som regel idiotiske komm. som de har lest i overskrifter i media uten å ha satt seg inn i det). Av en eller annen grunn har 99% fått med seg at jeg kjøpte en TMS, men ca 5% fått med seg at jeg har solgt den for et år siden. Jeg forsvarer fremdeles TMS, men desverre er det foreløpig for mye problemer med bilen til at jeg tør bestille en ny.

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

cirys1

Sitat fra: Avh på fredag 20. november 2015, klokken 20:29
Nå melder AFP at VW har jukset med større motorer og. Gjelder Porsche Cayenne, Audi Q7 og VW Touareg. Dette har VW tidligere benektet. Vi får se om overskriftene blir like store på den...
Den VW "krisen" er tatt av i mediene, det er snakk om marginale forskjeller, bare oljekrisen/oljeprisen alene har ført til 10 ganger mindre forurensning enn VW noen gang kommer til og forårsake. For bare minne om at det fremdeles foregår atomprøvesprengninger i Stillehavet, for bare nyte "hypokratene" (google translete)..

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Lynet

Sitat fra: cirys1 på søndag 22. november 2015, klokken 00:05
Nå melder AFP at VW har jukset med større motorer og. Gjelder Porsche Cayenne, Audi Q7 og VW Touareg. Dette har VW tidligere benektet. Vi får se om overskriftene blir like store på den...
Den VW "krisen" er tatt av i mediene, det er snakk om marginale forskjeller, bare oljekrisen/oljeprisen alene har ført til 10 ganger mindre forurensning enn VW noen gang kommer til og forårsake. For bare minne om at det fremdeles foregår atomprøvesprengninger i Stillehavet, for bare nyte "hypokratene" (google translete)..

Det er vek ikke alle som er enig med deg her! Trondheim vurderer faktisk å annmelde VW fordi Trondheim ble dømt av EU for å ha for høyt NOx nivå (har økt betydelig av merkelige grunner siste år!)
Beklager at jeg fyrer opp en avsporing, men burde ikke stå ukommentert.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

TRM

Sitat fra: cirys1 på søndag 22. november 2015, klokken 00:05
Så siden det prøvesprenges atombomber, og VW slipper ut enorme mengder mer nox enn oppgitt, så kan jeg begynne å slippe ut spillolja mi i bekken som går forbi huset mitt?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Lynet

Er ikke noe oljeskift på elbil vettu  ;D
Og hvor mye CO2 blir det pr km av all oljen som må skiftes på en fossilbil?????
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

mp352

Var på superchargher i Åsane nettopp. Der stod tesla og sjekket alle setebelter for de som ladet :D

aness

Sitat fra: mp352 på søndag 22. november 2015, klokken 14:16
Var på superchargher i Åsane nettopp. Der stod tesla og sjekket alle setebelter for de som ladet :D

De sto på Solli også, veldig smart av dem!

moso

De er ikke på Lier (ihvertfall ikke for en time siden). Derimot holder de åpent på Skøyen frem til 16 for setebeltesjekk.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

Sjøhyene

må man gjøre det i løpet av de neste par ukene? Kunne tenkt meg å tatt det når bilen skal inn på service i februar, men får ikke booket så langt fram i tid. Noen som kan bekrefte at det lar seg gjøre?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Salvesen

Sitat fra: Sjøhyene på søndag 22. november 2015, klokken 14:54
må man gjøre det i løpet av de neste par ukene? Kunne tenkt meg å tatt det når bilen skal inn på service i februar, men får ikke booket så langt fram i tid. Noen som kan bekrefte at det lar seg gjøre?

Det er vell frivillig? ref mail som er postet i tråden tidligere.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA