Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan unngå "anarki" på Superladerne ?

Startet av Kavorka, mandag 28. desember 2015, klokken 10:32

« forrige - neste »

Jan Grindheim

Blei tipset av Møller Haugesund å låse hanskerommet, så var det vanskeligere å ta denne navigatoren på E-golf, som hadde listepris på kr. 36000.- sjå Møller...
Jan Martin
VW e-golf 2014 uten VP

GreenBeHH

De vokser vel til disse tyvene også, da markedet på slike navigasjonsenheter snart vil gå over.  e-Golf har dessverre denne DiscoveryPro som standard, men jeg vill heller hatt en vanlig enhet uten navigasjon og spart 18.000,- som denne koster ekstra på vanlig Golf.  Jeg har MIBI som ble gammel samme dag som jeg fikk bilen.  Nå er det MIBII som blir installert.  I løpet 6 måneder har jeg brukt navigasjonen en gang.  Skulle bruke den for å finne et parkeringshus i nærheten av et nytt hotell i strøket der jeg vokste opp.  Selvfølgelig var ikke kartet oppdatert, men det var fine skilt ved hotellet som viste vei.  Jeg leser at det er kommet en kartoppdatering som jeg sikkert kommer til å installere, men å sitte 30 minutter i bilen å vente på en slik opplasting via minnepinne, tja.
Nei, fremtiden ligger i at mobilen kan koble seg opp til en fastmontert skjerm i bilen.  En slik løsning vil ikke koste mye, men jeg tror bilfabrikantene vil melke ut litt til før en slik løsning blir en realitet.  Ny Windows telefon som kommer i disse dager har en slik mulighet, trenger da bare en god skjerm å lime på dashbordet.
Ellers, er bilen feilfri og super.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

e-curious

Litt enig med deg med navigasjon i bil i forhold til mobiltelefon.  Jeg stoler mer på den i min relativt billige smarttelefon med Here maps app (som vistnok er samme kartleverandøren som VW bruker, bortsett fra at VW ikke har like oppdaterte kart)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA