Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading på 16A - hvilken sikringskurs?

Startet av arnkl, mandag 28. desember 2015, klokken 00:42

« forrige - neste »

arnkl

Statoil F&R og Grønn kontakt skal samarbeide. Inntil 50 hurtigladarar på Statoilstasjonar. Renault bidreg til 100 semihurtigladarar mot eit års gratis lading for Zoe.
   http://gronnkontakt.no/gronn-kontakt-inngar-avtale-med-statoil-og-renault-om-utbygging-og-drift-av-ladestasjoner-for-elbiler
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

automat

Kjempebra. Fortum er jo den som hittil har vært flinkest til å få til slike allianser. Veldig bra at Grønn kontakt nå kommer på banen. Dette tror jeg er viktig både for selskapet og oss som kunder.
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

fredag

Sitat fra: arnkl på fredag 20. november 2015, klokken 13:29
Statoil F&R og Grønn kontakt skal samarbeide. Inntil 50 hurtigladarar på Statoilstasjonar. Renault bidreg til 100 semihurtigladarar mot eit års gratis lading for Zoe.
   http://gronnkontakt.no/gronn-kontakt-inngar-avtale-med-statoil-og-renault-om-utbygging-og-drift-av-ladestasjoner-for-elbiler

Spennende. Grønn kontakt forbereder seg tydeligvis på avgjørelsen av Enova sin anbudsrunde.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Panduck

Sitat fra: fredag på fredag 20. november 2015, klokken 13:52
Spennende. Grønn kontakt forbereder seg tydeligvis på avgjørelsen av Enova sin anbudsrunde.

På en måte som virker litt mer realistisk enn AR sine forberedelser. Bare håper de kan sette opp noen ladere UTEN enovastøtte også, slik Fortum gjør.

Blir Statoil sine eksisterende ladere en del av GK sitt nett? Håper det!

Electrix

Dette er jo kjempebra, GK har stabile ladere og ok prising, og bensinstasjoner og kiosker/spisesteder er ideelle steder å stoppe for å lade.

Det er bra Renault også bidrar, men jeg er redd de ødelegger litt for seg selv med avtalene om gratis lading. Dette fører ofte til overforbruk og unødvendig kø, det hadde vært bedre med et visst antall timer med lading eller et visst antall kWh med strøm. Da hadde man sluppet at "skal bare ha fordi det er gratis"-folket beslaglegger stasjonene unødvendig.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

automat

Nok en gladnyhet fra Grønn Kontakt i dag:
http://gronnkontakt.no/533/vi-innforer-volumrabatt-fra-1desember

Grønn Kontakt ønsker å gjøre det enda mer lønnsomt å kjøre elbil, og innfører derfor volumrabatt for alle kunder fra 1.desember.
Jo mer du lader, jo billigere blir det!
Vi beregner rabatt basert på hvor mye du har ladet for, per måned:
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Bolfus

#6
Veldig, veldig godt jobbet Grønn Kontakt og Statoil! Som Panduck skriver, håper også jeg at alle Statoils ladere innlemmes i GK's nettverk for dermed å bli billigere, kjappere og enklere å bruke (for nordmenn, i alle fall). At man i tillegg får kvantumsrabatt gjør det viktigere å forsøke å holde seg til en lade-leverandør på langturer med hyppig lading. Snedig!

Edit: Mon tro når Enova kunngjør tildelingene for 2016?

als77

Flott! Grønn Kontakt bør vokse slik at vi har to store, seriøse selskap :) Skulle gjerne hatt fler for konkurransen sin del, og hurra for Fortum, men dette var en gladnyhet :)

goggo

 :) :)   HURRAAA!!!!!!   :) :)

Fantastisk av Statoil og Grønn Kontakt å få til dette.   Akkurat denne løsningen har jo vært framsatt som ønske i Statoil tråden på dette forumet tidligere, så dette er jo akkurat slik som mange av oss elbilister ønsket oss. 

Både Statoil og Grønn Kontakt (og Fortum :), men det hører liksom ikke hjemme i denne tråden) har vært veldig lydhøre for oss elbilister og våre behov, så det er nesten så jeg blir på gråten av glede når jeg ser denne nyheten opp mot den tragiske utviklingen som skjer blant visse andre aktører i markedet.

mvh
Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Øyvind.h

Veldig bra at Statoil utvider satsningen sin :)
Så får vi bare krysse fingrene for at de setter opp flere hurtigladere på hver stasjon slik at det ikke blir bingo om man får tilgang til strøm eller ei!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

bruisepristine

SitatFremover vil Grønn Kontakt dermed kun ha ett abonnement, standardabonnementet, med en grunnpris på 2,50 per minutt for hurtiglading før rabatt.

VELDIG BRA!  :)
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Porsgrunn

Dette bør bli en vinn vinn.

Statoil får tilgang til Grønn kontakt sin ekspertise og antagelig også kundeservice og service vedlikehold av ladere. Samtidig som det drar kunder til stasjonene.

Grønn kontakt har fått tilgang til et stort antall av de beste ladelokasjonene.

For elbilistene bør det bety at det hurtigere kan komme flere ladere på mange av de viktigste plassene.

Alle vinner på dette(kanskje unntatt noen av GK sine konkurrenter).

Jeg håper lignende samarbeid også kan komme for en større utbygning av saktere lading på parkeringsplasser, kjøpesentre osv.

vartli

Det ser ut til at Grønn Kontakt kun setter opp hurtigladerne. Fleksiladerne med AC er det Renault som setter opp. http://www.tu.no/industri/2015/11/20/bygger-50-hurtigladere-pa-statoil-stasjoner
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

Panduck

Litt jubel for GK & Statoil, men jeg blir litt satt ut når det sies at de fleste stedene blir det en lader. Det virker så totalt poengløst å ha en slik lokasjon med en lader. Kan det være for å "posisjonere" seg mot enklere å få Enovastøtte til lader#2, muligens? Jeg håper virkelig slike "enlokasjonsladere" snart blir et vondt minne, og det er litt trist å lese at GK fremdeles vil satse på slikt.

eivhelle

Sitat fra: Panduck på fredag 20. november 2015, klokken 23:13
Litt jubel for GK & Statoil, men jeg blir litt satt ut når det sies at de fleste stedene blir det en lader. Det virker så totalt poengløst å ha en slik lokasjon med en lader. Kan det være for å "posisjonere" seg mot enklere å få Enovastøtte til lader#2, muligens? Jeg håper virkelig slike "enlokasjonsladere" snart blir et vondt minne, og det er litt trist å lese at GK fremdeles vil satse på slikt.

Får hvertfall håpe at de tar høyde for flere ladere når man setter opp trafo, slik at man enkelt kan utvide med en eller to ladere ekstra etter hvert.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA