Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kommunikasjonsproblemer med hurtiglader

Startet av psyfoon, lørdag 26. desember 2015, klokken 23:01

« forrige - neste »

psyfoon

Fikk min nye i-miev i dag og er veldig fornøyd så langt :-) Har noen spørsmål angående forvarminga (har ikke rukket å lese instruksjonsboka enda).

1. Er det urelevant hvilken viftehastighet, luftfordeling og temperatur som er innstilt i bilen når forvarminga starter? Altså overstyrer den og kjører alt på max?
2. Hva er forskjellen på HEAT og Defrost? Regner med den kobler inn varmetrådene i bakruta på Defrost og kjører mer luft til frontruta, men kjører den ALL lufta til frontruta slik at kupèen ikke blir skikkelig oppvarmet slik at man må kjøre 30min defrost først og deretter 30min HEAT? Kanskje HEAT fungerer som defroster også hvis det er is på rutene? Hvilken innstilling bruker dere mest?
3. Varme i setene. Synes jeg leste en plass her at disse kan aktiveres også med HEAT-funksjonen? Må bryterne da fysisk stå på på forhånd?
4. Hvordan påvirker ladingen av forvarminga? Hvis batteriet ikke er ferdig oppladet når man starter forvarming, kuttes da ladingen? Det er jo begrenset med strøm tilgjengelig fra et 10A stikk. Får man høyere effekt av forvarming på 16A?

Takknemlig for svar :-)
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

bruisepristine

1. Ja
2. Jeg kjører alltid på defrost, dette aktiverer også varme i sidespeil og varmetråder i bakluke, hvilket heat ikke gjør.
3. Det stemmer. Ja.
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

psyfoon

Sitat fra: bruisepristine på torsdag 19. november 2015, klokken 21:14
1. Ja
2. Jeg kjører alltid på defrost, dette aktiverer også varme i sidespeil og varmetråder i bakluke, hvilket heat ikke gjør.
3. Det stemmer. Ja.

Takk for svar. Den siste "ja" du skrev, gjelder den pnkt. 4 at man får høyere effekt av foevarming med 16A lader tilkoblet?
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

bruisepristine

Svar på spm nr to under pkt 3 ;) Bryter må være på.
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

magnugr

4. Når du setter på forvarming med 10A kabel så trekker du litt fra batteriet i tillegg til det du får fra stikkontakten. Det varmes altså med samme effekt uansett ladekabel. Vet ikke om det er noe særlig effekt til overs til lading av batteriet selv med 16A kabel, laderen i bilen er uansett på ca 14A.

larsk

Sitat fra: psyfoon på torsdag 19. november 2015, klokken 17:28
Fikk min nye i-miev i dag og er veldig fornøyd så langt :-) Har noen spørsmål angående forvarminga (har ikke rukket å lese instruksjonsboka enda).

GRATTIS med ny bil!!! :D
2015 Mitsubishi i-Miev
Elektrisk motorsag
Elektrisk tannbørste

psyfoon

Sitat fra: larsk på fredag 20. november 2015, klokken 14:12
Sitat fra: psyfoon på torsdag 19. november 2015, klokken 17:28
Fikk min nye i-miev i dag og er veldig fornøyd så langt :-) Har noen spørsmål angående forvarminga (har ikke rukket å lese instruksjonsboka enda).

GRATTIS med ny bil!!! :D

Takk for det, veldig fornøyd så langt :-) Gikk også greit med bakovervendt spedbarnsstol (Maxi Cosi).
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

Radiobil1

Stemmer det at forvarming kom i 2012?
Stemmer det også at dette ikke er standardutstyr på de bruktimporterte EU modellene?
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

kaiat

Det kom i løpet av 2012 en gang. Jeg mener forvarming er standard på i-Miev i Europa, men kan ta feil her.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA