Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: ECU "Hjerne" til saxo 01 ønskes kjøpt.

Startet av HaakonH, lørdag 26. desember 2015, klokken 20:06

« forrige - neste »

HaakonH

Bergen Turbiler AS har nå bestilt sin første Tesla Model S til bruk i Bergen.
Vi setter i gang et pilotprosjekt medio desember for å se om det er marked for en slik tjeneste i Bergen.

Prismessig vil tjenesten ligge på nivå med ordinær drosje, eksempelvis Bergen sentrum - Flesland kr. 395,-
På grunn av regler rundt løyver o.l. har vi kun lov å kjøre bestilte turer, og kan ikke "praies" på f.eks. drosjeholdeplasser.

Men vi håper valget er enkelt, skal man ut å reise bestiller man en Tesla Model S med privatsjåfør til samme prisen som en ordinær taxi.

Vi håper dette blir godt mottatt, og vil etter testperioden vurdere behovet for å sette flere biler i drift....
TMS 70D levert 02/12-15
2014 VW e-up
2011 Renault Laguna Dci
2008 Mitsubishi Colt
De to siste er til å ha på pynt på plassen... Den siste er nå til salgs :-)

Salvesen

Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

HaakonH

#2
Nei vil nok ikke si det er det samme som å bestille en taxi.

Bestiller du en taxi har du ingen innvirkning på biltypen som kommer og henter deg, for alt du vet kan det komme en 16-seter minibuss med tre-liters dieselmotor, med de innvirkningene det har på lokal forurensing bl.a.

Bestiller du hos oss vet du at det kommer en TMS, altså man bidrar ved egen innsats til å forbedre forholdene rundt lokal luftforurensing.

Ellers er det en kjensgjerning at drosjenæringen i de store byene til en viss grad har et noe frynsete rykte, bl.a. med lite forutsigbare priser og varierende grad av kunnskaper hos sjåførene.

Her vil du få en fast pris (turen blir ikke 200 kr dyrere fordi det tilfeldigvis var litt kø), godt trente og erfarne sjåfører og hovedpoenget, en miljøvennlig bil.
TMS 70D levert 02/12-15
2014 VW e-up
2011 Renault Laguna Dci
2008 Mitsubishi Colt
De to siste er til å ha på pynt på plassen... Den siste er nå til salgs :-)

Salvesen

Sitat fra: HaakonH på torsdag 19. november 2015, klokken 14:18


Da ble det litt klarere. Dette med biltype er jeg litt uenig i, en kan spør taxiselskapet om de kan sende enn miljøvennlig bil og om det er muligheter for det blir dette gjort. På samme måte som dere kommer når dere har tid. Men igjen er det ikke andre alternativer hos dere, så man slipper å bruke tid på å be om det såklart.

Dette med fastpris er jo veldig bra! Så lenge dere kan opprettholde gode priser vill nok dette være ett godt alternativ :) Skal huske på det om jeg er i området!
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

HaakonH


Kjekt om du prøver å huske på oss, så får vi se om vi får stort nok volum til å få dette til å bli butikk...

Merkelig nok er det slik at av ca. 745 drosjer i Bergen er kun to stk. elektriske.

Vi håper ihvertfall å få til et kvalitetsprodukt og at vi over litt tid klarer å bygge opp en kundemasse som gjør dette drivverdig.
TMS 70D levert 02/12-15
2014 VW e-up
2011 Renault Laguna Dci
2008 Mitsubishi Colt
De to siste er til å ha på pynt på plassen... Den siste er nå til salgs :-)

StevenE

bra tilbud! i STtavanger har de flere elektriske og hybrid hos miljotaxi og en annen, tror randaberg taxi. slike eksklusive tilbud minner meg om rock taxi i Stavanger. Men med en Model S er enda bedre :-)
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

elektro

Er jo mulig å bestille Uber EL nå ser jeg.. Regner med at en del av disse er TMS.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

HaakonH

Det er mulig det stemmer,

Forskjellen på oss og Über er at vi har løyve for persontransport, forsikringer for passasjerer og gods, bankgaranti og kun sjåfører som innehar kjøreseddel for personbefordring mot vederlag.

Man risikerer altså ikke å sitte i en bil som blir avskiltet ved dokumentkontroll...☺

De siste ukene har politiet avskiltet flere biler fra Über pga manglende tillatelser, forsikringer og garantier...
TMS 70D levert 02/12-15
2014 VW e-up
2011 Renault Laguna Dci
2008 Mitsubishi Colt
De to siste er til å ha på pynt på plassen... Den siste er nå til salgs :-)

Muffinman

Det finnes bedre markedsføring enn å snakke ned konkurrentene.

petersv

Høres veldig bra ut dette. Dere kan jo bruke Uber som plattform i tillegg, med god samvittighet iom. at alt er på stell. Eller ser dere for dere egen app? For å lykkes tror jeg tilgjengelighet er nøkkelen, så app eller god mobiltilpasset web-app (enda bedre enn nativ app imo.) tror jeg er et must.

Ønsker dere alt vel og lykke til, dette er spennende og nytenkende.

kristians

Som nevnt over synes jeg helt klart dere burde benytte Uber som plattform, dersom det er muligheter for det.

Det er årevis siden jeg ringte etter en bil, og jeg håper jeg aldri vil måtte gjøre det igjen.

HaakonH

Til Muffinmann:

Det er på ingen måte hensikten å "snakke ned konkurrentene".

Man trenger et alternativ til de vanlige drosjene, både for å gi kundene valgfrihet og for å skape konkurranse.

Jeg er derfor også tilhenger av at det åpnes opp for alternativer, men mener samtidig at det er viktig å opprettholde visse krav som sikrer at utøverne bidrar til fellesskapet på lik linje med andre gjennom betaling av skatter og avgifter blant annet.

Ønsker Ūber og alle andre som vil prøve seg hjertelig velkommen til det, men synes da det er en forutsetning at man opererer innenfor de rammer loven setter..
TMS 70D levert 02/12-15
2014 VW e-up
2011 Renault Laguna Dci
2008 Mitsubishi Colt
De to siste er til å ha på pynt på plassen... Den siste er nå til salgs :-)

eisa01

Det er Uber uten tødler :)

UberBlack har forresten selskapsvognsløyve, så jeg ville absolutt vurdert om dere kunne blitt med der om Uber kommer til Bergen.

Det er bare UberPop og UberEl som er i gråsonen per nå

HaakonH

Uber uten tøfler er visst riktig ☺☺☺

Prisene på Uber black er så pass høye at de vil ligge 60-70 prosent over det nivået vi ser for oss. Uber black koster tretti kroner kilometeren, pluss fem kroner minuttet så det blir litt voldsomt.

Dessuten skal jo Uber ha tyve prosent av omsetningen, stigende til 25 prosent i nærmere fremtid, så skjønner godt at de er blitt mye verdt ☺
TMS 70D levert 02/12-15
2014 VW e-up
2011 Renault Laguna Dci
2008 Mitsubishi Colt
De to siste er til å ha på pynt på plassen... Den siste er nå til salgs :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA