Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kia eller Leaf?

Startet av Jan Grindheim, lørdag 26. desember 2015, klokken 15:43

« forrige - neste »

Wims!

Sitat fra: sybo på torsdag 26. november 2015, klokken 15:58
MÅ bruke minnekort her? Kan ikke bruke USB pennn?

Noen som kan bekrefte at fotobokser overlever med denne oppdaten?
2019 TM3 LR AWD
2016 E-Golf. (solgt)

Jan Grindheim

Sitat fra: Arnold Bjugan på torsdag 26. november 2015, klokken 18:54
Sitat fra: sybo på torsdag 26. november 2015, klokken 15:58
MÅ bruke minnekort her? Kan ikke bruke USB pennn?

Noen som kan bekrefte at fotobokser overlever med denne oppdaten?

Dei overlevde sjå meg :-)
Jan Martin
VW e-golf 2014 uten VP

Cirrisky

Overlevde her også.

Tok den største fila det var linket til i første post, la hele innholdet på sd kort, også var bilen oppdatert 30 minutter etter start.

krist10an

Får dere pakket ut uten datafeil? Får feil både på den store pakka og når jeg laster ned alle enkeltdelene jeg. Fikk mindre feil etter å ha oppgradert 7z, men fortsatt 4 feil.

Cirrisky

Hva slags feil?

Jeg lastet ned den store fila, pakket den ut lokalt på pcen, overførte innholdet til et formatert sd kort (exfat), satt inn i bilen, valgte oppdatering fra kart innstillinger

e-curious

@krist10an:
Jeg får også mange datafeil når jeg forsøker å pakke ut den store fila.  Alt gikk derimot glatt på den som kun er for Norden, nedlasting-utpakking-installering.

Det er vel i Norge-Sverige-Danmark det er mest aktuelt å kjøre.  Så kan man laste ned for fks. Tyskland dersom man vil dit (ser at Tyskland er i flere pakker, usikker på om det er komplett kart i alle, eller om en må ha alle for å få komplett kart). 

Det hadde imidlertid vært  kjekt å ha 100% oppdatert Europa-kart, selv om jeg ikke ser for meg e-Golf ferie i Italia eller Russland :)

krist10an

Prøvde Norden pakka, men fikk den ikke til å virke i bilen. Har dere som fikk det til MIB1 eller MIB2 i bilen egentlig? Ser ut den kanskje er kun til MIB1, men jeg har MIB2 i bilen min.

e-curious

#37
Jeg har 2016-modell med MIB2. 
Har lurt litt på det har noe å si om nedlastingen blir avbrutt/pauset under vegs.  Lastet ned pakken for Be-ne-lux og Tyskland nå, gikk greit å pakke den ut. For ordens skyld, her er linken jeg laster ned fra:

http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/en_GB/-/GBP/View-Promo?&cwt=application/ApplicationFrame_campaign_light&Page=VW_Europe_Pro_MIB2

Red:  Har nå installert den siste pakke også, var gjort på 5 minutter.  Så nå har jeg oppdaterte kart over det jeg trenger:)

bno

#38
Har lastet ned og overført til SD disk. Hadde bilen inne til oppgradering forrige uke da jeg har problemer med navi enheten. Er litt usikker på om kartet ble oppgradert da. Q: Hva skal versjonsnummer vise? Hos meg står det 2015 - 2016.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Cirrisky

2015/2016 tror jeg er den gamle versjonen. Den nye heter bare 2016 om jeg husker riktig.

bno

OK tusen takk for info. Da forsøker jeg å laste opp....
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

bno

#41
Da har jeg fått lastet inn det nye kartet. Litt frem og tilbake med nedlasting og feilmeldinger. Min prosedyre ble følgende:

1. SD kortet 32Gb format i fat32
2. Lastet ned 22Gb fla til ei "map update" mappe på pc
3. Pakket ut fila fra map update direkte til SD kortet
4. etter oppakking lå følgende på SD kortet der de to førstnevnte er mapper med data.:
            Mib1
            Mib2
            metainfo2.txt
            p134_EUQ1.15.md5
5. Satte SD kort i luke 1 (eller luke 2)
6. Trykk på hardwae knappen "Meny" velg innstillinger, velg systeminformasjon velg oppdater programvare
7. Etter 1 time ca. var oppdatering utført. Da skal du ha følgende status for kart 2016 som vist under.

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

krist10an

Sitat fra: e-curious på lørdag 28. november 2015, klokken 12:29
Jeg har 2016-modell med MIB2. 
Har lurt litt på det har noe å si om nedlastingen blir avbrutt/pauset under vegs.  Lastet ned pakken for Be-ne-lux og Tyskland nå, gikk greit å pakke den ut. For ordens skyld, her er linken jeg laster ned fra:

http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/en_GB/-/GBP/View-Promo?&cwt=application/ApplicationFrame_campaign_light&Page=VW_Europe_Pro_MIB2

Red:  Har nå installert den siste pakke også, var gjort på 5 minutter.  Så nå har jeg oppdaterte kart over det jeg trenger:)

Takk for linken! Ingen datafeil og fikk fint til å oppdatere med den!
Norden pakka tok ca 5 min for meg også (med et relativt kjapt minnekort) , så nå har jeg også oppdatert kart :-)

fantonsen

Sitat fra: e-curious på lørdag 28. november 2015, klokken 12:29
Jeg har 2016-modell med MIB2. 
Har lurt litt på det har noe å si om nedlastingen blir avbrutt/pauset under vegs.  Lastet ned pakken for Be-ne-lux og Tyskland nå, gikk greit å pakke den ut. For ordens skyld, her er linken jeg laster ned fra:

http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/en_GB/-/GBP/View-Promo?&cwt=application/ApplicationFrame_campaign_light&Page=VW_Europe_Pro_MIB2

Red:  Har nå installert den siste pakke også, var gjort på 5 minutter.  Så nå har jeg oppdaterte kart over det jeg trenger:)

Jeg har også lastet ned norden-pakken fra denne siden, men får ikke installert. Bilen sier bare at ingen kildekode er funnet. Har prøvd både USB og SD med samme resultat.
zip-filen er pakket ut til roten av USB/SD, med mappene MB1 og MB2, samt 2 filer.

En ting jeg lurer litt på, er at min statusinformasjon er litt annerledes enn de som er vist tidligere i denne tråden. Jeg har bl.a. maskinvare H42, mens de andre her viser H43. Har det noe å si?
Min e-Golf er fra september, og er 2016-modell.

8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S19C_19.46.4-458817 | Telematics: 18.2 | BECS: BN-AAE-BC-AC-BE

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA