Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kia eller Leaf?

Startet av Jan Grindheim, lørdag 26. desember 2015, klokken 15:43

« forrige - neste »

sbh

Sitat fra: Råde på fredag 20. november 2015, klokken 23:22
Sitat fra: Rio på fredag 20. november 2015, klokken 13:21
Sitat fra: laserprinter på fredag 20. november 2015, klokken 12:43
Jeg lastet ned den store fila på 21GB, pakket den ut la inn på minnepinn. mib1 og mib2 og metainfo2.txt valgte oppdatering i menyen. Ventet 30min så var den ferdig. :)

Men hvilken bil valgte du?

Jeg valgte "e-Golf", og fikk en fil på ca 15 GB. Pakket den ut, men det fungerte ikke (bilen sa "feil").
Brukte du Mac? Det er no-go...

? Skal gå fint med Mac også. Må bare bli kvitt Apples systemfiler som begynner med .xxxxx først.
Bruk: dot_clean /Volumes/"volume name"

Råde

OK. Visste ikke det. Merkelig Apple tenker det er helt fint å måtte være hacker for å bruke systemene deres.
e-Golf | X75D

Kim Morten

Jeg bruker selv Mac og skjønner ikke noe av det dere snakker om. Jeg lastet ned, pakket ut og overførte til minnekort... :o
Sort E-Golf
Oslo

Råde

Så langt kom jeg også. Bilen aksepterte det ikke også disse ekstrafilene som Mac legger til.
e-Golf | X75D

Kim Morten

Hm, jeg plugget bare inn i bilen og oppdaterte. Funket som bare det. Pakker du ut zip direkte til minnekortet? Kan det ha noe å si..?
Sort E-Golf
Oslo

e-curious

Laster ned full pakke for Discover Pro.  Må man installere regional pakke for Norden også (Pack 9)?

kristian86

Sitat fra: e-curious på søndag 22. november 2015, klokken 23:37
Laster ned full pakke for Discover Pro.  Må man installere regional pakke for Norden også (Pack 9)?

Virker som du kan laste ned enten eller. Enten den store eller kun norden.
-2017 Tesla Model X 75D (7-seter, AP2, Luft, Premium) - Levering tidlig desember
x2016 Tesla Model X 60D (7-seter, AP1, Luft, Vinter)
x2014 Tesla Model S 60 (Tech, Luft, Skinn, Pano, Vinter)
x2015 VW e-Golf (Skinn, Ryggekamera, Parksensor, Mørke ruter ++)

Rio

Sitat fra: Kim Morten på søndag 22. november 2015, klokken 14:03
Hm, jeg plugget bare inn i bilen og oppdaterte. Funket som bare det. Pakker du ut zip direkte til minnekortet? Kan det ha noe å si..?

Det ser faktisk slik ut.

Jeg tok Norden-pakken, pakket den ut til C-drevet, og kopierte over til minnekortet.
Da fungerte det!

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Jeg har nå lagt inn kartmaterialet for Norden for "2016". Den sier "2016" når jeg sjekker (tidl. "2014/2015").

Er det noen som gidder sjekke:

1) E6 nord for Minnesund er "gul vei", men sør for Minnesund er "motorvei". 2016-kartet har altså ikke fått med seg motorvei nord for Minnesund?

2) Dronning Eufemias gate i Oslo (på sjøsiden av Barcode-bygningene) eksisterer ikke som en hel gate?


Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

provides

Ingen endring rundt operaen dessverre...
Hovedgrunnen til at eg oppdaterte var for at spesialmålene med ladestasjoner skulle være mer utfyllende, men nå får eg ingen av disse opp...

Noen som har samme problem? Oppdaterte med Pack 9

Sitat fra: Rio på tirsdag 24. november 2015, klokken 00:48
Jeg har nå lagt inn kartmaterialet for Norden for "2016". Den sier "2016" når jeg sjekker (tidl. "2014/2015").

Er det noen som gidder sjekke:

1) E6 nord for Minnesund er "gul vei", men sør for Minnesund er "motorvei". 2016-kartet har altså ikke fått med seg motorvei nord for Minnesund?

2) Dronning Eufemias gate i Oslo (på sjøsiden av Barcode-bygningene) eksisterer ikke som en hel gate?

Capt

Merkelig at man må være data expert for å oppdatere noen kart
E golf med v/pumpe mai 2015
Outlander HPEV feb 2017

e-curious

#26
Da jeg pakket  ut de nedlastede filene med 7-zip så fikk jeg beskjed om at mange av filene var ødelagte.  Jeg tok derfor å lastet ned på nytt (kun pakken for Norden).  Denne gangen gikk utpakkingen greit. Kopierte filene inne i katalogen over til SD-kort, oppdateringen gikk glatt og var gjort på få minutt.

Det ser ut som at de "gamle" kartene for resten av Europa blir liggende, så da er det kanskje en tanke å laste ned oppdaterte kart kun for de områdene en trenger, evt å laste ned fks. Tyskland senere dersom man har behov for det.

En viktig veg i Haugesund var heldigvis kommet med på oppdateringen, en rundkjøring på E39 ved Randaberg hurtigladestsjon var ikke kommet med.  Begge deler ble bygget for flere år siden.

alagerqv

Lastet ned 21 gig, pakket ut på Windows 7 pc, og kopiert over til SD kort.
Oppdatering gikk smertefritt på første forsøk, men det tar litt tid, antar ca 45-50 min.

Har ikke rukket å sjekke hva som er forandret ennå, eller om POI for fotobokser har overlevd...

sybo

MÅ bruke minnekort her? Kan ikke bruke USB pennn?

e-curious

Det kan se ut som at du kan bruke minnepinne også:

Sitat fra: laserprinter på fredag 20. november 2015, klokken 12:43
Jeg lastet ned den store fila på 21GB, pakket den ut la inn på minnepinn. mib1 og mib2 og metainfo2.txt valgte oppdatering i menyen. Ventet 30min så var den ferdig. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA