Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan unngå "anarki" på Superladerne ?

Startet av urabus, fredag 25. desember 2015, klokken 13:25

« forrige - neste »

urabus

Hei,  har fått en god del ulyder under bilen ved kjøring over fartshump i rolig fart.
Har fått møller til å se på det men de er rådvill.... Prater om å kjøre med mikrofon utstyr.

Det er en slags Knirkelyd/gnisselyd og knakke lyder fra dempere ved belastning.

Noen som har erfaring med dette?  Tips mottas med takk :)

Alessandro Volta

Våres har ulyder fra fra demperne bak.. Klonkelyder ved kjøring på dårlig vei. Er en kjent feil (iallfall på diverse foraer i das grosse ausland :-))
Dukker nok opp en TPI på et tidspunkt..

bno

Har samme lyd. Jobber med reklamasjon så uavklart foreløpig.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Saamodt

Jeg klagde på dette til Møller og fikk demperne bak byttet, men hjalp ikke noe...
Lørenskog:
- Model 3 Performance EAP, 25. Februar 2019.
- e-Golf med VP, 27. Januar 2015.

rlnd

Har også rare lyder på min, merker det spesielt ved kjøring over fartshump i nedoverbakke. Møller skal se på det om litt over en uke.
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

eivhelle

Hører også en del klakkelyder når jeg kjører rundt. Noe kommer nok fra hjuloppheng, men du hører også veldig godt klakking av ting som skrangler i bagasjerommet som man lett kan forveksle med slark i hjuoppheng.  Jeg tror kombinasjonen av stille drivverk og en ikke spesielt godt støydempet bil gjør at man fort reagerer på ting man ellers ikke ville ha hørt i en fossil utgave av samme bil.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

gamer73

jups..men knirking i dempere osv er jo SVÆRT vanlig..tror jeg har hatt det på alle bilene mine jeg har hatt.....eller vent...husker ikke dette på volvo v70 1997 modell, men på alle andre biler...tror det er vanlig...

Sonus

Hadde ulyder ved kjøring over fartsdempere med bremsen lett på. Visstnok kjent problem med Golf mk7 i følge Møller Trondheim. Bakre foring på fremre bærearmer må demonteres og fettes opp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA