Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Innbyttepris 2015 modell

Startet av Same, fredag 25. desember 2015, klokken 13:24

« forrige - neste »

Same

Hei!
Skal kjøpe ny elbil, og satt meg i dag ned sammen med selger for å få et prisoverslag på e-golf.
Jeg hadde egentlig tenkt å ha med varmepumpe, fordi jeg har dårlig med lademuligheter der jeg bor
og er derfor avhengig av å ha høyest mulig rekkevidde på bilen. Men selger anbefalte meg å ikke velge varmepumpe, fordi det ikke gir noen energibesparelse før man hadde kjørt i ca. 30 minutter. (Har bare 15min kjøretid til/fra jobb). Stemmer dette?

Ellers så fikk jeg et prisoverslag som ser slik ut:
Farge: Oryx Hvit (usikker på om jeg heller skal gå for en billigere metalic lakk)
Lys & sik- pakke
Keyless Access
Mørke vinduer bak
Parkeringssensor foran og bak
Ryggekamera
15'' Continental vinterdekk U/Pigg
Total pris: 279.000kr

Er dette et bra tilbud? Eller har jeg mer å prute på her?

TomR

Vi fikk samme pris med varmepumpe så prøv litt til. Vår selger sa også dette med varmepumpe, virker ikke før etter 30 min. Fikk ikke noen forklaring men det skal jeg spørre om. Vanlige luft til luft pumper virker jo rimelig umiddelbart.
Fetsund. Venter på levering av e-Golf NightBlue

Gordon Retriever

Jaså, VW-selgerne driver på med dette ennå?

Sjekk tråden Varmepumpe i praksis: Erfaringer, forbruk, rekkevidde og funksjon., så vil dere se at andre har blitt fortalt akkurat det samme....


Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 09. januar 2015, klokken 01:50ryktet om at varmepumpen først virker etter 30 minutter - en av 2014s store misforståelser...

Kim Morten

Jeg har gjort det samme, kjøpt uten varmepumpe. Har kjøretid på under 30 minutter til og fra jobb. Skal da ikke ha kommet til krysningspunktet der varmepumpen er mer effektiv, i følge Møller.
Sort E-Golf
Oslo

tutti

Sitat fra: Kim Morten på torsdag 19. november 2015, klokken 10:45
Jeg har gjort det samme, kjøpt uten varmepumpe. Har kjøretid på under 30 minutter til og fra jobb. Skal da ikke ha kommet til krysningspunktet der varmepumpen er mer effektiv, i følge Møller.
Det er flere faktorer som spiller inn på rekkevidden enn VP. F.eks. vil innendørs oppvarmet parkering om vinteren øke rekkevidden. Kanskje mer enn biler med VP som står ute?

eivhelle

Hvis du har bilen din ferdig forvarmet før du starter, vil det litt tid før du begynner å bruke ekstra strøm på en bil uten varmepumpe. Men det er jo ikke alltid tilfelle, så jeg ville nok uansett ha valgt å ha denne med hvis du ikke har mulighet for å ha bilen tilkoblet hver natt.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Kim Morten

SitatDet er flere faktorer som spiller inn på rekkevidden enn VP. F.eks. vil innendørs oppvarmet parkering om vinteren øke rekkevidden. Kanskje mer enn biler med VP som står ute?

Det er helt riktig, mye som spiller inn. Jeg tror så absolutt også at det å stå inne har mer og si, enn bil med VP. :)
Sort E-Golf
Oslo

Sirup

Du mangler det viktigste ekstrautstyret, skinn.
Om du søker litt på forumet her, så finner du nok av folk som angrer på at de utelot dette. Stoffsetene er ikke bra, de blir veldig lett stygge.
VW e-Golf
Tesla Model X75

jkirkebo

Sitat fra: Askøy på torsdag 19. november 2015, klokken 20:45
Du mangler det viktigste ekstrautstyret, skinn.
Om du søker litt på forumet her, så finner du nok av folk som angrer på at de utelot dette. Stoffsetene er ikke bra, de blir veldig lett stygge.

Det er mange kjøpere som helst ikke vil ha skinn også, så det blir vel litt smak og behag. Jeg hadde helt klart foretrukket stoffseter i Teslaen (slik vi har i Leafen) men slike var ikke tilgjengelige i lys grå. Kun i sort, og jeg kan ikke fordra sort interiør (blir mørkt, dystert og "trangt" synes jeg). Dermed ble det skinn alikevel.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA