Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TEst test test

Startet av elektrolux, torsdag 28. desember 2006, klokken 19:37

« forrige - neste »

elektrolux

Ikke akkurat kjøretips,  men det virker som om dette er et typisk PSA problem. Dørene høres ut som om de holder på ødelegges hver gang en lukker dem, tiltross for rikelig smøring av hengsler og stoppere.

Sjekk 2 stk 6mm bolter med 10 mm mutterhode som holder dørstopperen fast i selve døra. Du finner den helt framme på selve døra mellom hengslene. Ved å bevege døra, mens en holder en finger på mutteren og selve døra kjenner en om der er slark her.

Strammes opp med 10mm pipe eller leddnøkkel.

Plutselig er lyden vekke og bilen virker bilen 8 år yngre ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

pilt

Hehe, sånn pleier min dør å være også. Men bare førerdøra. Og etter hvert besøk hos Enviro, så har de fikset det uten at jeg har sagt noe om det. Nå har den derimot holdt seg bra helt siden jeg var der i sommer en gang, så jeg klarer meg fint uten pipe og leddnøkkel.  ;D
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

Elmo

#2
Førerdøra på Saxo'n min går nesten ikke å lukke når den har vært helt åpen, og når jeg så drar til så smeller det skikkelig før den går helt glatt videre. Det er vel det du mener med steinknuserdører tenker jeg ?!

Sitat fra: elektrolux på søndag 07. januar 2007, klokken 11:37
Ved å bevege døra, mens en holder en finger på mutteren og selve døra kjenner en om der er slark her.
Men hos meg er det ingen slark

Sitat fra: elektrolux på søndag 07. januar 2007, klokken 11:37
Sjekk 2 stk 6mm bolter med 10 mm mutterhode som holder dørstopperen fast i selve døra.
Veldig trangt og vanskelig å se, men hos meg ser det ut som det er 10mm'eren er en stoppe-mutter på en gjenget stang uten hode.   Ved å løsne mutteren tror jeg at jeg kan få skrudd bolten inn og ut med tang. 
Jeg kunne jo forsket, men det er så kaldt nå. Noen som vet om bolten skal inn eller ut for å bedre problemet ???
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Boogie

Bolten er festet i selve holderen, og burde ikke gå rundt.
Det er mutterne som skal skrus til for å unngå problemet.

Dersom du ikke har noe slakk, men det er mye lyd allikevel så kan det være at bolten som går gjennom rullene har løsnet.
Det er ikke uvanlig.
Er egentlig ikke noe å reparere på da. Kjøp et nytt beslag og skift ut det gamle (trangt og vanskelig).
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Elmo

Takk Boogie, da slapp jeg å forske på det. Tror jeg skal dra til litt ekstra og se om det kan bli litt bedre.
Vet du forresten om det kan ødelegges noe mere om jeg drøyer reparasjonen en stund.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Boogie

Sitat fra: Elmo på søndag 01. mars 2009, klokken 23:37
Takk Boogie, da slapp jeg å forske på det. Tror jeg skal dra til litt ekstra og se om det kan bli litt bedre.
Vet du forresten om det kan ødelegges noe mere om jeg drøyer reparasjonen en stund.

Nei, jeg tror ikke du ødelgger noe ved å vente, bortsett fra at du har en unødvendig stor belastning på blekket rundt beslaget.
Ikke dra til for mye, da drar du av bolten ganske lett, noe jeg allerede har erfart...
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA