Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan unngå "anarki" på Superladerne ?

Startet av fantonsen, torsdag 24. desember 2015, klokken 16:18

« forrige - neste »

fantonsen

Hei.

Jeg mener å huske at da jeg prøvekjørte en e-Golf, så viste fartsgrensen (som et skilt-symbol) i informasjons-displayet i bilen (mellom speedometeret og effekometeret, eller hva det enn heter.)

I bilen jeg siden har kjøpt, så har jeg ikke klart å få dette opp. (2016-modell)
Jeg får kun vist fartsgrensene i selve navigasjons-displayer når navigasjonen er på, men det er ikke helt det samme.

Hvis dette var data som stammet fra navigasjonen, så burde dette være mulig å få opp på alle bilene.
Hvis det derimot kun er et system som leser skilt langs veien, og viser dette, så har jeg nok ikke de rette tilleggs-pakkene i min bil.

Noen som vet om det er mulig å få vist fartsgrenser fra navigasjonssystemet slik?
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S19C_19.46.4-458817 | Telematics: 18.2 | BECS: BN-AAE-BC-AC-BE

gamer73

min navigasjon viser fartsgrensen på kartet stort sett alle steder....men ikke alle. Det den IKKE viser er farten bilen kjører i....noe som var kult med mazdaen jeg hadde før. Ikke det at det er stort problem, da jeg omtrent utelukkende kjører på adaptiv cruise kontroll.

Vollengen

Sitat fra: fantonsen på onsdag 18. november 2015, klokken 14:40
Hei.

Jeg mener å huske at da jeg prøvekjørte en e-Golf, så viste fartsgrensen (som et skilt-symbol) i informasjons-displayet i bilen (mellom speedometeret og effekometeret, eller hva det enn heter.)

I bilen jeg siden har kjøpt, så har jeg ikke klart å få dette opp. (2016-modell)
Jeg får kun vist fartsgrensene i selve navigasjons-displayer når navigasjonen er på, men det er ikke helt det samme.

Hvis dette var data som stammet fra navigasjonen, så burde dette være mulig å få opp på alle bilene.
Hvis det derimot kun er et system som leser skilt langs veien, og viser dette, så har jeg nok ikke de rette tilleggs-pakkene i min bil.

Noen som vet om det er mulig å få vist fartsgrenser fra navigasjonssystemet slik?

Dette er tilleggsutstyr..

Vollengen

Sitat fra: gamer73 på onsdag 18. november 2015, klokken 14:50
min navigasjon viser fartsgrensen på kartet stort sett alle steder....men ikke alle. Det den IKKE viser er farten bilen kjører i....noe som var kult med mazdaen jeg hadde før. Ikke det at det er stort problem, da jeg omtrent utelukkende kjører på adaptiv cruise kontroll.

Det kan du få opp i informasjonsdisplayet, hvis du ønsker det..

SteinarSun

Har du valgt skiltgjenkjenning som ekstrautstyr får du opp fartsgrensen i det lille displayet.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

fantonsen

Jeg har nok ikke skiltgjenkjennings-pakken, så det forklarer saken for min del.

Synd at en ikke kan vise farts-data fra navigasjonssystemet på samme måte.
Selv om dette ikke alltid stemmer overens med virkeligheten.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S19C_19.46.4-458817 | Telematics: 18.2 | BECS: BN-AAE-BC-AC-BE

eivhelle

Jeg har lagt merke til at visningen ofte er feil fordi bilen sliter med å identifisere skiltene. Spesielt gjelder dette på strekninger der man har midlertidig satt ned fartsgrensen og bruker skilt med litt odde fasong.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Råde

Sitat fra: fantonsen på torsdag 19. november 2015, klokken 08:36
Jeg har nok ikke skiltgjenkjennings-pakken, så det forklarer saken for min del.

Synd at en ikke kan vise farts-data fra navigasjonssystemet på samme måte.
Selv om dette ikke alltid stemmer overens med virkeligheten.
Den kan faktisk det, man da må du programmere "Driving School Mode" med VCDS. Litt plundrete... Hva er galt med fartsvisning i dashbordet?
e-Golf | X75D

gamer73

jeg har IKKE skiltgjennkjenning, men navigasjonen viser fartsgrensen uansett.

tutti

Sitat fra: gamer73 på torsdag 19. november 2015, klokken 10:05
jeg har IKKE skiltgjennkjenning, men navigasjonen viser fartsgrensen uansett.
..som er feil i kartet enkelte steder..

gamer73

Sitat fra: tutti på torsdag 19. november 2015, klokken 10:11
Sitat fra: gamer73 på torsdag 19. november 2015, klokken 10:05
jeg har IKKE skiltgjennkjenning, men navigasjonen viser fartsgrensen uansett.
..som er feil i kartet enkelte steder..

ja stemmer, men siden jeg ikke har skiltgjennkjenning så bruker jeg øynene så det er jo ikke noe problem;)

fantonsen

SitatDen kan faktisk det, man da må du programmere "Driving School Mode" med VCDS. Litt plundrete... Hva er galt med fartsvisning i dashbordet?

Ikke noe gale med fartsvisning på skjermen når den er i navigasjons-visning. Men det er ikke alltid at den er det. Heller sjelden for min del. Og da hadde det vært kjekt å ha det i det lille displayet. Men ikke noe stort problem :)

VCDS var nytt for meg, og det ser spennende ut. Spesielt muligheten for å kunne fjerne den forferdelige alarmen når jeg åpner døren med tenningen på hver gang jeg skal sjekke posten på vei hjem.
Men en slik kabel har jeg dessverre ikke.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S19C_19.46.4-458817 | Telematics: 18.2 | BECS: BN-AAE-BC-AC-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA