Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Finansiering av Combined Charging System

Startet av cra, torsdag 24. desember 2015, klokken 14:34

« forrige - neste »

SunSeeker

#150
Jeg har en sak med de nå, der jeg prøver å forklare noe av det samme problemet. Dess flere som sender, jo større er sjansen at det blir gjort noe....

ServiceHelpEU@teslamotors.com

Koppa

Jeg synes det ble verre igjen med 7.1. Kan de ha basert denne "Spotify-releasen" på de tidlige 7.0 versjonene med håpløs varme? Syntes helt klart siste 7.0 var bedre i min bil. Som andre beskriver her må jeg veksle mellom semi-auto og defroster på ruta for å holde det duggfritt. varmen er stabil som surmelk i kattunger. >:(

mj

Synes varmen er blitt noe jevnere med 7.1 men har det er oftere dugg nå.
Synes at dette nå er blitt til noe TOCN bør ta med de. Skulle vel ikke være så vanskelig å gi oss tilbake det som fungerte helt knall før 7.0
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

o.b.lix

Til alle dere som klager på dugg (som ikke hadde problemer med det før), har dere byttet kupefilter?

Er dette blitt bare litt tilsmusset, er det omtrent som å sette på "resirk", og i disse dager med mye svevestøv må da vel dette filter blir fortere tett?

Kupefilter byttes meget kjapt selv, opp med frunk, vipp vekk plastdeksel mellom frontrute og frunk, og på høyre side av bilen ligger en liten luke, bak der er filteret.

(Var mye verre på Ford Focus, der måtte måtte man skru ut gasspadal for å bytte filter, trangt som bare det, sikkert derfor ikke Ford (Kverneland Bil) gadd å bytte på en eneste service...) 
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Koppa

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 20. januar 2016, klokken 07:09
Til alle dere som klager på dugg (som ikke hadde problemer med det før), har dere byttet kupefilter?

Er dette blitt bare litt tilsmusset, er det omtrent som å sette på "resirk", og i disse dager med mye svevestøv må da vel dette filter blir fortere tett?

Kupefilter byttes meget kjapt selv, opp med frunk, vipp vekk plastdeksel mellom frontrute og frunk, og på høyre side av bilen ligger en liten luke, bak der er filteret.

(Var mye verre på Ford Focus, der måtte måtte man skru ut gasspadal for å bytte filter, trangt som bare det, sikkert derfor ikke Ford (Kverneland Bil) gadd å bytte på en eneste service...) 

Godt poeng, men mitt filter ble skiftet på service i november. Jeg bor i Moelv, og er sjelden i områder med store mengder svevestøv.

cairnz

For dugg hjelper det å endre resirkulering til kun friskluft, ikke auto. Resten kan stå på auto under normale (kalde) forhold. Hvis du sitter der med vått hår og våt treningsbag så vil det nok dugge uansett. :)
Elbilist

lunitiks

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 20. januar 2016, klokken 07:09
Til alle dere som klager på dugg (som ikke hadde problemer med det før), har dere byttet kupefilter?

Er dette blitt bare litt tilsmusset, er det omtrent som å sette på "resirk", og i disse dager med mye svevestøv må da vel dette filter blir fortere tett?

Kupefilter byttes meget kjapt selv, opp med frunk, vipp vekk plastdeksel mellom frontrute og frunk, og på høyre side av bilen ligger en liten luke, bak der er filteret.

(Var mye verre på Ford Focus, der måtte måtte man skru ut gasspadal for å bytte filter, trangt som bare det, sikkert derfor ikke Ford (Kverneland Bil) gadd å bytte på en eneste service...)


Jeg tror dette er software. Jeg opplever også duggproblemer på Auto, og har en forholdsvis ny bil (aug/sept 2015). Det er rett og slett alt for mange som har klaget på HVAC-trøbbel etter 7.0/7.1. Det amerikanske forumet begynner også å ta litt av på dette med kalde føtter. http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/60620-My-feet-are-freezing%21
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

VAG

Med AC til off og Resirk på off, så har jeg aldri dugg, men har dere som har AC til Auto tenkt på det at når AC starter så åpner spjeldene nederst i støtfanger seg og det spruter salt og slaps inn på radiatorene til klimaanlegget. Jeg veit ikke om det har noe å si, men på min bil er de like blanke og reine som nye.

Ser på det amerikanske forumet at en har fått byttet platen med dyser til beina på venstre side, til en som gir mere luft og varme...... 

lunitiks

Sitat fra: VAG på onsdag 20. januar 2016, klokken 21:47
.... , men har dere som har AC til Auto tenkt på det at når AC starter så åpner spjeldene nederst i støtfanger seg og det spruter salt og slaps inn på radiatorene til klimaanlegget. Jeg veit ikke om det har noe å si, men på min bil er de like blanke og reine som nye.


AAAAARGH dette forklarer mye!!!! De siste dagene har vannet fra AC-anlegget mitt som drypper ned på parkeringsplassen størknet til hvite saltmasser. Ser ikke ut på asfalten i parkeringshuset- har ikke fattet hvordan vannet kan være saltholdig. Hvis dette skyldes at jeg kjører med AC på auto så var i går siste turen med AC på auto
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

D.O

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 20. januar 2016, klokken 07:09
Til alle dere som klager på dugg (som ikke hadde problemer med det før), har dere byttet kupefilter?

Er dette blitt bare litt tilsmusset, er det omtrent som å sette på "resirk", og i disse dager med mye svevestøv må da vel dette filter blir fortere tett?

Kupefilter byttes meget kjapt selv, opp med frunk, vipp vekk plastdeksel mellom frontrute og frunk, og på høyre side av bilen ligger en liten luke, bak der er filteret.

(Var mye verre på Ford Focus, der måtte måtte man skru ut gasspadal for å bytte filter, trangt som bare det, sikkert derfor ikke Ford (Kverneland Bil) gadd å bytte på en eneste service...)
Nettopp byttet filter på service og får dugg I auto. Det kommer av at anlegget trolig går over på resirkulering av luft etter nådd temp. Dette varer I en viss tid før at det skifter til uteluft igjen og dugget blir borte.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

rsomby

Sitat fra: D.O på fredag 22. januar 2016, klokken 14:28
Sitat fra: o.b.lix på onsdag 20. januar 2016, klokken 07:09
Til alle dere som klager på dugg (som ikke hadde problemer med det før), har dere byttet kupefilter?

Er dette blitt bare litt tilsmusset, er det omtrent som å sette på "resirk", og i disse dager med mye svevestøv må da vel dette filter blir fortere tett?

Kupefilter byttes meget kjapt selv, opp med frunk, vipp vekk plastdeksel mellom frontrute og frunk, og på høyre side av bilen ligger en liten luke, bak der er filteret.

(Var mye verre på Ford Focus, der måtte måtte man skru ut gasspadal for å bytte filter, trangt som bare det, sikkert derfor ikke Ford (Kverneland Bil) gadd å bytte på en eneste service...)
Nettopp byttet filter på service og får dugg I auto. Det kommer av at anlegget trolig går over på resirkulering av luft etter nådd temp. Dette varer I en viss tid før at det skifter til uteluft igjen og dugget blir borte.

Opplever dugging etter 7.1 ble installert ikke byttet filter. Aldri vært borti problemet før. Skifte til manuell instillt friskluft fikser det.

SunSeeker

Hvorfor MÅ dette anlegget bruke AC for å KJØLE ned bilen når den tror bilen har en for høy temperatur??
Ekstremt tilfelle og dårlig bilde, men skjønner ikke logikken.
Mine andre biler justerer bare ned vifte hastigheten, men så greier de som oftest å holde RIKTIG temperatur.
Har vært negativ til dette "varmeapparatet" lenge og nå kommer det en ny kuldeperiode desverre............ :-\

(kan legge til at i bilen er det faktiske 29 grader ved det gitte øyeblikk)

Muffinman

Tror vel fremdeles at kupetempen = tempen på lufta som kommer ut av de midterste dysene muligens?

thilo

Sitat fra: Muffinman på onsdag 27. januar 2016, klokken 23:00
Tror vel fremdeles at kupetempen = tempen på lufta som kommer ut av de midterste dysene muligens?

Ja, kupetempen er lest av en helt meningsløst sensor. Har prøvd å forklare flere ganger til folk på tekn. kundeservice. Oppvarming via app med funker derfor bare bra i "HI" innstillingen...
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Balrog

Merkelig. Varmeapparat og forvarming funger helt utmerket i min bil. Jeg får prøve å se om jeg kan fikse det med en hammer.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA