Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Finansiering av Combined Charging System

Startet av cra, torsdag 24. desember 2015, klokken 14:34

« forrige - neste »

amund

Sitat fra: Muffinman på mandag 21. desember 2015, klokken 06:34
Noen med "gammel" bil som har fått oppdatering som bedrer varmeapparatet? Vi skriver 21 desember, og P85``en på tunet har fremdeles ikke klimaanlegg som fungerer halvbra.

Niks. Har fått 2.9.40, men måtte skru 25 grader for ikke å fryse i går, da var det 10+ ute...
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Cookie Monster

2.9.40 er for det meste god og varm. Men en sjelden gang hender det at kommer kald luft. Bare skjedd 2 ganger på 2 uker nå. Før var det sånn hele tiden så helt klart en forbedring men enda ikke helt som før.
2015 P85D

Muffinman

Har jo ikke fått den på P85``en enda. Det begynner å bli en stund siden varmeapparatet ble "rasert" OTA her, så nå er det på tide å fikse.

Har fått på 85D, og der er det OK nå. Ikke perfekt, men det går greit.

rmr

Venter fremdeles på 2.9.40 , er på 2.7.77 , ikke fått en oppdatering siden ver7.0 , har en 85D

Forstår ikke hvorfor denne blir ikke pushet ut til ALLE asap.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

ctr46

Jeg er på 2.9.12. Er varmeproblemene borte på 2.9.40? Har 85D
85D

elbilmanne

Jeg har i dag implementert Bjørn Nylands (bb) isoleringsløsning for taket, med lyddempingsmateriale for høyttalere kjøpt på biltema plassert over solskjermene til Tesla. Dette ser ganske bra ut, og jeg merket med en gang at jeg ikke fikk den kalde luften strømmende ned fra taket. Det isolerte også en god del vindstøy støy. Win(d)/Win(d)-situasjon altså!  ;D

Jeg husker fra min forrige bil at jeg slet med kald luft om jeg ikke lukket luka under soltaket.

atta

Hei.

Jeg oppdaget at viften bare blåser på vindu,  og ikke veldig varmt ser det ut til, når jeg har på front defrost på standard steg. Skur jeg av front defrost blir det hos meg mye fortere varmt i kupeen.

turfsurf

Sitat fra: rmr på mandag 21. desember 2015, klokken 13:50
Venter fremdeles på 2.9.40 , er på 2.7.77 , ikke fått en oppdatering siden ver7.0 , har en 85D

Forstår ikke hvorfor denne blir ikke pushet ut til ALLE asap.

Bare å stikke innom Tesla. Blir kanskje ett par timer venting.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

LA-Thing

Sitat fra: Muffinman på mandag 21. desember 2015, klokken 13:45
Har jo ikke fått den på P85``en enda. Det begynner å bli en stund siden varmeapparatet ble "rasert" OTA her, så nå er det på tide å fikse.

Har heller ikke skjedd noe på min 'vintage' P85. Må fortsatt sjonglere forskjellige manuelle innstillinger for å få det nogenlunde bra. Forrige software var ikke perfekt den heller, ofte kaldt på føttene, men likevel betydelig bedre.

Har sendt en, etter mitt syn høflig, forespørsel til Tesla om å få tilbake den gamle softwaren, uten å få noe svar enda. Riktignok bare drøyt 2 kalenderuker siden, så det tilsvarer vel bare noen minutter i Tesla-Time.
Drammen, Tesla Model S #2510

SunSeeker

Huff huff.
Jeg fikk 2.9.40 for litt siden, og den har fungert sånn noen lunde. Kuldegufs kommer av og til desverre, men beina er varme hele tiden, området fra knær og lår til bryst er det kaldt, og trynet får kaldt og glod varmt om en annen. Men dette endrer seg fra tid til annen og er overhodet ikke stabilt nok!!!!!!
Langtur nå i julen og første halvtimen var dett bra, ble da en stopp for kaffi hos "tante" men lot bilen stå i "campermode" slik at bikkja fikk litt varme.
Etter 2 timer bar det av sted, og fra da av var det helt umulig. Alt stod på auto og vifta går jo på 7 ved 24°, men kaldt og varmt om en annen.
Etter 4 timer, mye kø og 94km var endelig batteriet varmt, (selv med 6 timer lading til 90% før på dagen, var det maks 20kW Regen)
RangeMode er av og bruker det aldri, men måtte bare teste. Og jaggi f... ble varmeapparatet mere stabilt da.
En annen ting var at front motoren hylte MINDRE når RangeMode var ON !!?!?!?!?!
Det er stikk imotsatt av det jeg er blitt fortalt.
Er det en bug? Skal teste om batterivarmern nå er aktivert mens den står ON.
Har vært plaget med dette siden 7.0 og forbrukert er skutt i taket.
Må si jeg er litt oppgitt over dette, og det er snart gått 3 mnd siden de fikk vite at det ikke funker. Ting skjer, men litt for treigt spør du meg.
DET VAR JO SÅ PERFEKT FØR 7.0

erlanddf

Jeg har etterhvert funnet innstillinger som fungerer passe greit for meg ihvertfall:
-all klima-automatikk av
-range mode på
-ac av
-omluft av
-luft på føtter og vindu
-vifte på 4
-temp på 21
2014 P85+

Hyperstress

Sitat fra: erlanddf på søndag 27. desember 2015, klokken 17:11
Jeg har etterhvert funnet innstillinger som fungerer passe greit for meg ihvertfall:
-all klima-automatikk av
-range mode på
-ac av
-omluft av
-luft på føtter og vindu
-vifte på 4
-temp på 21

Hvem trenger fungerende Auto mode når det bare er et par easy steps som skal til  ;D  ;)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

D.O

Fungerte nesten for bra i rangemode, måtte ned i 20'C for at det ikke skulle bli for varmt (-6'C ute). Før jeg skiftet til rangemode måtte temp stå på 24'C og da ble det perioder med kaldluft.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

RonnyØ

I og med at tittel i tråder her er veiledende så nevner jeg det her.

Når kom det 3. sveipet ved bruk av spyleveske? Før var det bare 2?
Husqvarna Automower 320

Muffinman

Hvis du tenker på det som kommer etter en noen sekunder i lav fart? Tror det har vært på plass siden oktober 2013 ihvertfall...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA