Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Finansiering av Combined Charging System

Startet av cra, torsdag 24. desember 2015, klokken 14:34

« forrige - neste »

ob64

Sitat fra: Brede på tirsdag 01. desember 2015, klokken 06:52
Prøvde med/uten range mode, med/uten resirk, varierte på dyser, stengte dyser, åpnet dyser.... Stort sett alle kmbinasjoner uten at det ble bra. Best ble det med range mode, uten resirk, kun åpent ned til føttene og 26 grader. Da ble det en forholdsvis jevn kulde i bilen..

Kjenner meg igjen i beskrivelsen til Brede. Jeg har også prøvd alle tenkelige kombinasjoner av manuelle og automatiske instillinger, inkludert range mode on/off. Resultatet er stort sett istapp på beina og variasjon melllom kaldt og kokvarmt i hodehøyde, tilsynelatende ganske tilfeldig.
Hvit Model X 100 D 2017
Svart P85D, det meste av utstyr. Levert 27. mars 2015.

o.b.lix

Oppdaterer nå. Har 106, så det er vel 217 som kommer. Og den er vel ikke bedre i følge folket her inne?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

ctr46

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 02. desember 2015, klokken 07:06
Oppdaterer nå. Har 106, så det er vel 217 som kommer. Og den er vel ikke bedre i følge folket her inne?

Nei .217 er ikke noe bedre..
85D

o.b.lix

Ble ikke 217, men 9.12, tror den er bedre, var i alle fall varm på beina hele turen til jobb i dag.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

ctr46

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 02. desember 2015, klokken 16:33
Ble ikke 217, men 9.12, tror den er bedre, var i alle fall varm på beina hele turen til jobb i dag.

Mottok selv 2.9.12 istad og førsteinntrykket er at det er bedring. Må dog teste litt mer før jeg kan friskmelde bilen helt. Men det lover godt ut fra hva du skriver  :)
85D

Leiha

Fikk oppdatering i natt og har kjørt 6 timer i dag i temperaturer fra -3 til +7 grader. Synes varmen i starten funket bedre og det ble jevnere temperatur, men får et kulde gufs innimellom og nå virker det som det kommer fra dysene som blåser mot fontruten. Unngår med det å bli kald på føttene, men blir kald på fingrene og i ansiktet istedet... Kjørte på 21-22 grader full auto. Det er ned fra 24-25 grader som jeg har kjørt med siden 7.0 oppdateringen.
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

Muffinman

Da har jeg fått kjørt en del med ny software, og det er virkelig forbedring. Men samboeren min kjenner et og annet kaldgufset på beina enda, så vi er nok ikke HELT i mål enda.

Mangler dog oppdatering på 2013-modellen. Der er det dårlige greier enda.

ctr46

Sitat fra: Muffinman på søndag 06. desember 2015, klokken 18:24
Da har jeg fått kjørt en del med ny software, og det er virkelig forbedring. Men samboeren min kjenner et og annet kaldgufset på beina enda, så vi er nok ikke HELT i mål enda.

Mangler dog oppdatering på 2013-modellen. Der er det dårlige greier enda.

Jeg har også fått logget en del mil med ny software og min erfaring er ganske lik din. Det er forbedring men det er fortsatt ikke slik det har vært tidligere. Jeg kjenner til tider at det blir litt kaldt på knærne, samt at det til tider blir kaldt på hendene.

Skulle ønske de programmeringsfolkene kunne tatt en copy-paste fra pre 7.0 og inn i den versjonen som kommer i neste omgang. Problemet er vel at da mister man "effektiviseringen" av varmeanlegget. For min del er jeg villig til å "ofre" den til fordel for god og jevn varme:)
85D

Hyperstress

Sitat fra: Muffinman på søndag 06. desember 2015, klokken 18:24
Da har jeg fått kjørt en del med ny software, og det er virkelig forbedring. Men samboeren min kjenner et og annet kaldgufset på beina enda, så vi er nok ikke HELT i mål enda.

Mangler dog oppdatering på 2013-modellen. Der er det dårlige greier enda.

Når Muffinmann er nesten helt fornøyd så må det være bra greier - Ser frem til denne oppdateringen   ;D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Anderwin

Enda ikke fått noe oppdatering på min jeg, men synes ikke bilen har problemer med varmeapparatet siden siste oppdatering. Bilen blir så varm at jeg svetter i bilen når den står på 28 :p.

Skulle jeg hatt en oppdatering ettersom bilen er 5 mnd gammel cirka

joda

Vi er flere som venter på oppdatering...  :(
Sitter fortsatt med første v.7.0 (2.7.77), og skulle gjerne ha fått fikset varmen i bilen etterhvert...
TMS 85D

erlanddf

Jeg har 2.9.12 og synes det ble litt bedre med varmeapparatet, men ikke som før 7.0.
2014 P85+

Guybrush

For meg virker det som om varmeapperatet fungerer bra nå, så lenge du ikke kjører for langt eller for fort. Kan virke som om for mye luft slippes igjennom uten at det blir varmet godt nok opp først.

Forvarming fungerer jo kjempebra!

joda

Sitat fra: Guybrush på mandag 07. desember 2015, klokken 14:07
Forvarming fungerer jo kjempebra!

Ikke hos meg lenger etter v7.0....
Med 1-2 cm snø på ruten og 30-40 min forvarming må fortsatt rutene skrapes.
Med tidligere sw så var dette tint bort etter 15 min forvarming..

Håper ny versjon tikker inn på skjermen i bilen snart...
TMS 85D

RonnyØ

For no ustabilt dritt!!! Varmen og kulda fyker om hverandre nå. Helt håpløst!
Husqvarna Automower 320

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA