Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: God jul!

Startet av KrW, torsdag 24. desember 2015, klokken 13:22

« forrige - neste »

KrW

Dersom prisen blir i øvre sjikte av hva du kan betale for din X, hvilke tilvalg tror du ryker først for å faktisk klare å trykke bestill?
Mindre batteripakke eller andre valg?

For vår del tror jeg vi må beholde 90 batteri, vinterpakke, hengerfeste og autopilot. Og så blir det vel lydpakken som kanskje må ryke først, deretter luftfjæring. Vil helst ha begge de også da.
Hvilke setevalg vi får vet vi ikke så mye om enda, men vi vil nok ha skinn. Interiør detaljer vil kanskje ryke for vår del. Ekstra kostnad for annen farge en hvit og svart utgjør nok ikke nok til at det blir med på å bestemme fargen.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

petersv

#1
1. Ludi.-pakke
2. Perf.-pakke
3. Interiørpakke
3.1 Lydpakke
4. luft
5. 90 kWh
6. vinterpakke
7. skinn
8. autopilot

KrW

Sitat fra: petersv på onsdag 18. november 2015, klokken 13:12
1. Ludi.-pakke
2. Perf.-pakke
3. Interiørpakke
4. luft
5. 90 kWh
6. vinterpakke
7. skinn
8. autopilot

Hva med lydpakken? (Det går vel faktisk rykter om at den skal være enda bedre enn i S)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

petersv

Oppdatert, den er i samme kategori som de andre på topp som jeg avskriver da jeg ikke ser nytten. :)

Vind

Det er enkelt:
1. Ludi.-pakke
2. Perf.-pakke

..lenger ned går jeg ikke - om jeg ikke har "råd" til det får jeg heller ha en annen bil.  Tar man bort interiørpakke, luft 90Kw vinterpakke, skinn og Autopilot - så forsvinner så mye av det som er bra med bilen.

..venter i spenning - men har ventet litt lenge nå...

BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

sigurdi

Blir samme som over.
Lydi og Perf ønsker jeg i utgangspunktet ikke.

Bilen blir så dyr uansett at det betyr ikke så veldig mye om jeg "sparer" på utstyret.

Eneste alternativet er kanskje å vente til krona styrker seg og kjøpe en helt skrapet 70 når den kommer, men da tror jeg ikke at bilen kommer til å dekke behovet vårt for fremkomstmiddel. :-(
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Silkefot

Tror dere autopilot er en software oppdatering eller vil bilen mangle radar osv om du ikke velger det? Ser for meg å kjøpe det tilvalget som behøves for å kunne selge den igjen til en fornuftig pris men da må jeg passe på at tilstrekkelig hardware er montert så det er mulig å oppgradere ved behov
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

samotholt

#7
Sitat fra: Silkefot på onsdag 18. november 2015, klokken 20:58
Tror dere autopilot er en software oppdatering eller vil bilen mangle radar osv om du ikke velger det? Ser for meg å kjøpe det tilvalget som behøves for å kunne selge den igjen til en fornuftig pris men da må jeg passe på at tilstrekkelig hardware er montert så det er mulig å oppgradere ved behov

Det er sikkert bare programvareoppdatering som det er på Model S. Kan kjøpes for tre tusen ekstra etter levering.

Når det gjelder utstyr så kan jeg egentlig kutte ut så å si alt bortsett fra 90kWh batteri, luftfjæring og hengerfeste. Forøvrig så er P-versjonen helt uaktuell.
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

sigurdi

Sitat fra: Silkefot på onsdag 18. november 2015, klokken 20:58
Tror dere autopilot er en software oppdatering eller vil bilen mangle radar osv om du ikke velger det? Ser for meg å kjøpe det tilvalget som behøves for å kunne selge den igjen til en fornuftig pris men da må jeg passe på at tilstrekkelig hardware er montert så det er mulig å oppgradere ved behov

Etter delekatalogen er det kun software forskjell på P90D og P90DL også på de nye bilene, men batteriet er redesignet med tanke på utskifting av kontakorer osv, så skal ikke se bort fra at de ikke blir levert med de nye sikringene men høyt volume av en type er ofte billigere en å ha to ulike typer med lavere volume av hver.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

satheesh.net

Til de som har lyst på en TMX, men som ikke ønsker å bruke så mye kan det kanskje lønne seg å vente (enda) litt lenger. Da vil Tesla lansere andre modeller (mindre batteri, kanskje 2WD, etc). De første bilene som kommer ut vil nok være i det øvre prissjiktet. Men da kan det fort gå på helsa løs hvis man skal vente ytterligere ett år. ::)

Veldig trist at bilen ikke var ferdig og leveringsklar for et år siden. :-\

sigurdi

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 19. november 2015, klokken 08:43
Til de som har lyst på en TMX, men som ikke ønsker å bruke så mye kan det kanskje lønne seg å vente (enda) litt lenger. Da vil Tesla lansere andre modeller (mindre batteri, kanskje 2WD, etc). De første bilene som kommer ut vil nok være i det øvre prissjiktet. Men da kan det fort gå på helsa løs hvis man skal vente ytterligere ett år. ::)

Veldig trist at bilen ikke var ferdig og leveringsklar for et år siden. :-\

Ja, det rammer oss her i Norge ganske kraftig pga valuta.

Samtidig ser en på valuta og langt perspektiv kan det fort ramme oss motsatt vei om et år eller tre.

Hva når dollar kursen er nede i 6-7kr og bilene våre er 2-3år og kjøpt med en kurs på 9kr.
Største fordelen er at vi smiler fra øre til øre mens vi kjører X og verdifallet kommer fort i kr300 000 klassen bare pga valuta endring.

Samtidig blir vel da kanskje noen avgifter innført fra 2017-2018 slik at eventuelt endring av valuta blir noe spist opp av generell prisøkning og eventuelt mva påslag.

Så kan nok bli telttur og ikke sydentur i 2016 også. ;-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

petersv

Er nok bedre å tenke livsløpet ut. Kjøper du en X og har den x antall år (15 f.eks.) koster den deg kjøpssum/x. Alt som skjer utenom dette blir ev. bonus om det er i din favør.

KrW

Kan bli som å kjøpe en aksje på topp og selge på bunn om vi er uheldige ja. De som har kjøpt Model S til nå har fått det motsatt. Får håpe de ikke går helt etter kurs på 9kr og at dollaren ikke faller veldig de første årene. Avgifter på elbiler i fremtiden kan ta litt av tapet ja. Vi vet heller enda ikke om de gir en rabatt for de som har bestilt tidlig. Men kommer sikkert ikke til å utgjøre stort da.

Muligens blir det litt mer eksklusivt å kjøre i en X om det blir solgt færre, om noen synes det er bra.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Silkefot

Vi må tenke positivt folkens, vi kjøper X mens krona er 9 og selger den om to år når krona er 11  8)
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

KrW

Sitat fra: Silkefot på torsdag 19. november 2015, klokken 15:03
Vi må tenke positivt folkens, vi kjøper X mens krona er 9 og selger den om to år når krona er 11  8)

Hehe ja, kan godt være dollaren fortsetter videre opp også ja :-)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA