Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av E_S, torsdag 24. desember 2015, klokken 10:48

« forrige - neste »

E_S

Sitat fra: EL-Erik på tirsdag 24. november 2015, klokken 13:19

Du kan alternativt stikke innom en av de små dekkforhandlerene og spørre om de kna kode inn KIA for deg før du monterer... Det er gjort på ca 4 minutter pr sensor så de kan vel ikke ta allverden for det.
Vi hadde lett gjort det for 200 kr eller så... :), men vi holder til i Bergen :)

Nå er det dessverre en kjent sak at samme merke på Ebay ikke nødvendigvis er original vare. Har allerede sett en del Ebay kjøpte CUB sensorer som "dør" allerede etter ett år...
Jeg tør i alle fall ikke kjøpe billigsensorer for videresalg til kunder!

Ja, for 200 kroner er jeg ikke i tvil, bare synd Bergen er litt langt unna ;) - problemet er når mange forhandlere av sånt gjør som håndverkere - først legger på noen hundre prosent avanse på varen, og så tar en hinsides pris for selve jobben..

Når det gjelder Ebay er det litt slik at om noe er for godt til å være sant er det som oftest akkurat det, om man dropper det aller billigste burde det være greit. Jeg har sjekket litt og ser at man får fire garantert "ekte" sensorer for ca. 1200 kroner inkl. frakt og moms. Hadde det vært mulig å få dem for rundt 1500,- med programmering i Norge hadde jeg ikke giddet å jakte på å spare en 200-lapp, så om du vil komme med et godt tilbud, så.. ;)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

EL-Erik

Sitat fra: E_S på tirsdag 24. november 2015, klokken 20:21
Hadde det vært mulig å få dem for rundt 1500,- med programmering i Norge hadde jeg ikke giddet å jakte på å spare en 200-lapp, så om du vil komme med et godt tilbud, så.. ;)

Betaler faktisk mer enn 1500 inn til meg for 4 sensorer så der må jeg melde pass... laveste jeg kan klare er 2500 inkl mumsemannen... Og ja, jeg vet det er dyrt, men det er ikke min feil... :)
Kia Soul exclusive 2015
Think 2000 - Mer hobby enn kjøreglede :)

EL-Erik

Nå er vinterdekkene kommet på og jeg har forsket litt i dette med TPMS på Soul'en :)

Det er 433 Mhz sensorer som er brukt. Bilen leser nye sensorer selv, uten noen form for programmering via OBDII.
Dersom du kjøper via ebay så sørg for å kjøpe sensorer som er ferdig programmert for KIA eller Hundai så vil nok bilen selv se at de er der og du slipper å tenke mere på det!
Kia Soul exclusive 2015

birkeland

Sitat fra: EL-Erik på fredag 27. november 2015, klokken 21:48
Nå er vinterdekkene kommet på og jeg har forsket litt i dette med TPMS på Soul'en :)

Det er 433 Mhz sensorer som er brukt. Bilen leser nye sensorer selv, uten noen form for programmering via OBDII.
Dersom du kjøper via ebay så sørg for å kjøpe sensorer som er ferdig programmert for KIA eller Hundai så vil nok bilen selv se at de er der og du slipper å tenke mere på det!

Takk for oppklarende info :D

E_S

Takk takk! :) Det er bra, da skal jeg sørge for det! Er det dekkmafiaen (importørene) som gjør at sensorene er så skrekkelig dyre her til lands?
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

EL-Erik

Sitat fra: E_S på lørdag 28. november 2015, klokken 12:52
Er det dekkmafiaen (importørene) som gjør at sensorene er så skrekkelig dyre her til lands?
Det tror jeg faktisk ikke, Vi benytter CUB sensorer, og der er det lite å hente på å kjøpe de via Ebay.  I en del tilfeller blir de faktisk dyrere, når man regner inn frakt og gebyrene for fortollingen!

Ser at sensorene fra schrader er billigere på nett enn jeg kan få dem fra norsk importør, men der er til gjengjeld utstyret for programmering svinedyrt så jeg må ta tilsvarende påslag for å få dekket inn igjen maskinen...

Samma hvordan jeg snur meg er ræven bak :)

Ser det er kommet en del andre produsenter på banen også etterhvert, kanskje på tide å sjekke ut om man skal investere i noe nytt, utenom norsk importør. :)
Kia Soul exclusive 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA