Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Mippen, torsdag 24. desember 2015, klokken 10:28

« forrige - neste »

DavidS90D


thilo

S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Mippen

Utrolig bra at så mange har signert
Fremtiden er elektrisk.

Bjoris

Tror det smarteste Tesla kan gjøre er å etablere dette som tilvalg på nye biler slik at folk har ett insentiv for å bytte;)

Foreslår at de gjør det fra og med januar produksjonen;) hehe
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Norx

kommer vel i forbindelse med en prisøkning slik at man kan "maskere" bort en del av økningen...

Tai

Hadde det vært mulig med hengerfeste på bilen ville nok Tesla fikset det for lenge siden.

Tai

Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Mippen

#21
Den er da Testet med henger fra Tesla sin side kan det virke som. Registreringsnummeret som er på bilen er samme skilt som er brukt på andre Tesla Model S prototyper. Kanskje det er andre skilt regler i usa, eller så er det samme bilen de bruker men med litt modifikasjoner. Eventuelt at det er små forskjeller på skiltene som man ikke kan se. Første bilen jeg så med dette skiltnummeret var en sort 12 modell prototype av s85 fra Tesla. Hengerfestet er merket med logoen til en stor produsent i USA av akkurat hengerfester. Sjekket ut siden deres men kunne ikke finne noe om Model S. Bare at de kunne tilby custom hengerfester, ikke noe kit.
Fremtiden er elektrisk.

Diravi

Sitat fra: Tai på onsdag 18. november 2015, klokken 23:58
Hadde det vært mulig med hengerfeste på bilen ville nok Tesla fikset det for lenge siden.

Tai

Jeg tror heller: Hadde de trodd at det var relevant med hengerfeste på bilen kunne nok Tesla vurdert å fikse det om de ville.

Dette er i utgangspunktet en amerikansk bil for et amerikansk (og ganske konservativt) marked. Amerikansk middelklasse har tradisjonelt hatt flere biler i husholdningen; mange har mer enn to, og som regel er minst en av dem noe mer "utility-preget" (SUV, pickup, van eller lignende). Det er da den bilen som drar tilhengere, ikke den/de vanlige personbilen(e) familien også har. Model S er markedsført som en "sports sedan" med vekt på design og fartsressurser, og ligger i et annet segment enn den typiske allround-stasjonsvognen som ville vært alternativet til SUV som trekkvogn. Så jeg tror de rett og slett har vurdert det som for lite relevant til å bruke ressurser på. Det er bare vi nordboere som er "sære" og kjører rundt med én bil som skal dekke alle formål. Men siden Tesla nå har fått godt fotfeste i Nord-Europa så burde det etter hvert bli aktuelt å legge vekt på at våre behov delvis skiller seg fra de amerikanske kundenes behov, dersom man ønsker å øke markedsandelen ytterligere. Påpekte dette da jeg signerte oppropet.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Amoss

Sitat fra: Diravi på torsdag 19. november 2015, klokken 00:30
Dette er i utgangspunktet en amerikansk bil for et amerikansk (og ganske konservativt) marked.

Sant. Og i følge postinger på TMC forumet så ser det ut til at man i alle fall i enkelte stater (alle?) fritt kan montere på ett uoriginalt hengerfeste uten noen godkjenninger, og bruke dette lovlig. Tesla behøver altså ikke å godkjenne noe som helst her, og ved å ikke ha godkjent hengerfeste har de heller ikke noe garantiansvar for evnt. skader dette skulle påføre bilen. På den bakgrunn kan jeg lett forstå at Tesla har valgt å ikke aktivt støtte en slik ettermontering. De som vil kan fortsatt montere og bruke ett hengerfeste...

Tror rett og slett denne forskjellen til EU/EØS har gått dem litt over hode - at de rett og slett ikke har forstått/tatt helt inn over seg at vi her ikke KAN lovlig montere ett uoriginalt hengerfeste og bruke dette til å trekke hengere uten at dette har blitt godkjent av fabrikanten av bilen.

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Mippen

Støtter de to siste innleggene. Det eneste vi trenger fra Tesla er en godkjenning på hengerfeste, så kan vi montere et "selv". Beste hadde vært at Tesla kunne tilby montering for en ok pris originalt, men hvis vi får godkjent å putte på et ettermarked hengerfeste funker det fint for meg.
Fremtiden er elektrisk.

Hodetelefoner

Jeg ville bare kjøpt en ny bil med hengerfeste. det blir billigere enn om dere skal sende deres Model S ned til USA. få forsterket hele bakpartiet på bilen og så sende den hjem igjen...   Tesla stopper ikke produksjonen av bilene sine. så nye støpeformer og stanser må lages.. ;)  Dyrt dyrt dyrt...  De hengerfestene man kan montere på selv, fester man bare i noe tynn tynn alum. jeg tror du kan rive ut hele bak stykket på bilen ved å få en skikkelig rivstart der... det er IKKE designet for bruk med henger ;) 

Mippen

#26
Sitat fra: KristofferH på torsdag 19. november 2015, klokken 05:45
Jeg ville bare kjøpt en ny bil med hengerfeste. det blir billigere enn om dere skal sende deres Model S ned til USA. få forsterket hele bakpartiet på bilen og så sende den hjem igjen...   Tesla stopper ikke produksjonen av bilene sine. så nye støpeformer og stanser må lages.. ;)  Dyrt dyrt dyrt...  De hengerfestene man kan montere på selv, fester man bare i noe tynn tynn alum. jeg tror du kan rive ut hele bak stykket på bilen ved å få en skikkelig rivstart der... det er IKKE designet for bruk med henger ;)

Det stemmer ikke. Bilen er alt klargjort med fester for tilhenger, men de har valgt å ikke godkjenne den. Det er sikkert fordi det ikke er noe problem i USA å montere henger på bilen uten å bli stoppet av politiet, også slipper de problemer hvis det skjer ting med bilen som følge av økt belastning. Nå kommer model X med hengerfeste, så da har de nok funnet ut at bilen tåler belastningen. Da kan de i det minste gi oss tommel opp til å montere selv. Her er en som selger Thule sitt kit til Tesla. Som du ser er fester og alt tilrettelagt for henger. Thule som er en seriøs produsent har godkjent bilen med 2000 kg hengervekt på det oppsettet, men når Tesla ikke vil godkjenne det er man like langt.
Fremtiden er elektrisk.

DulciusExAsperis

Signert, selv om jeg personlig ikke har det behovet. Tror nok dette kan åpne et større marked for Tesla, noe som er utelukkende positivt.

Mippen

Sitat fra: DulciusExAsperis på torsdag 19. november 2015, klokken 10:08
Signert, selv om jeg personlig ikke har det behovet. Tror nok dette kan åpne et større marked for Tesla, noe som er utelukkende positivt.

Det er bare å signere selv om man ikke har behovet selv. Flere som støtter gjør at Tesla kanskje ser nytten i å godkjenne det. De vil uansett tjene på det. Kjenner flere som driver med campingvogn som kunne tenkt seg en Model S i stedet for en diesel suv eller stasjonsvogn til å trekke med.
Fremtiden er elektrisk.

NielsChr

blot til info så kan man nu i dk få lavet skjult hengerfeste for 7999,- dkk inkl 7 polet strøm udtag og montage.
der er tale om kvalitets krog fra thule og skulle være bedre end torklift central.

http://autoskadestuen.squarespace.com/teslaejere/

jeg har ingen tilknytning til autoskadestuen i dk, skriver dette da jeg selv savner hengefeste og tænker at få ovenstående.
har i øvrigt skrevet under på listen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA