Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rimelige DC semi-hurtigladere, ~10-20kW

Startet av red_mist, torsdag 24. desember 2015, klokken 00:36

« forrige - neste »

red_mist

hei

driver og vuderer og montere senkestag på bilen,vil ha den litt lavere når sommerskoa skal på ;)

noen her som har noen erfaringer,bilder ,info osv?

mvh
ulf karlsen

Høgis

Kjøpte senkestag fra disse og de har benyttet bildet av min som jeg sendte dem http://www.ebay.co.uk/itm/TESLA-MODEL-S-AIR-Suspension-Lowering-Links-Full-Kit-SHIPPED-FREE-/151530918972?hash=item2347f2543c:g:xWkAAOSwHjNV-X~j
Fungerer meget greit. Forsøk først med 5-6 mm lengre stag enn originalt. Ta også ett søk her på forumet så vil du finne endel info.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Dag A.

Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Salvesen

Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Cookie Monster

Samt for ståfjører. Senkestag som gjelder på biler med luftfjøring, så man bare er obs på det :)
2015 P85D

jazzwheel

Cookie Monster

Ingen regler mot å montere senkestag slik som med fjører som må være tuv godkjent. Er høyden det går på så hvis man endrer den skal man egentlig vise bilen. Men er jo bare å sette slik at bilen blir som på low på normal feks å sette på det blir man stoppet i kontroll og de kan ikke si noe på det.
2015 P85D

Sponzo

Sitat fra: Høgis på onsdag 18. november 2015, klokken 20:16
Kjøpte senkestag fra disse og de har benyttet bildet av min som jeg sendte dem http://www.ebay.co.uk/itm/TESLA-MODEL-S-AIR-Suspension-Lowering-Links-Full-Kit-SHIPPED-FREE-/151530918972?hash=item2347f2543c:g:xWkAAOSwHjNV-X~j
Fungerer meget greit. Forsøk først med 5-6 mm lengre stag enn originalt. Ta også ett søk her på forumet så vil du finne endel info.

Er det korrekt forstått at det fortsatt er mulig å heve/senke bilen med senkestag montert?

Hvor mye koster montering og kan hvilket som helst verksted utføre den jobben?

Cookie Monster

Ja man kan forsatt heve og senke bilen. Alle nivåer blir bare  feks 30mm lavere hvis man stiller inn stagene så de senker så mye. De er enkle å montere. Ca 40 min. Er bare et stag som står monternt på sensorene og demperne så de vet hvilken høyde som er. Så det man gjør er å bare lure sensorene til å tro at høyden er mer enn hva som er tilfelle så luftfjørene senker seg mer.
2015 P85D

Quintilian

Bilen var jo lavere før med luftfjæring... Kjekkeste hadde jo vært å fått reprogrammert den til å være 30mm lavere "på low" :-)

Li-Ion

Er det noen som har en "gjør det selv" beskrivelse av montering av senkestag på en Model S? Klarer ikke å finne noe annet en til andre bilmerker...sikkert ikke stor forskjell...men hadde vært kjekt å ha til Tesla uansett :) På forhånd takk!
Be afraid...

horven

Jeg skal montere senkestag på min TMS 5. mai. Er det behov for hjulstillingskontroll i etterkant? Jeg ser for meg en senking på ca 40mm.
> 2014 Tesla Model S P85+ hvit
Prosjekttråd: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,32323.0.html

> 2017 Tesla Model X 75D hvit - BESTILT!

Muffinman

RWD-biler er mer utsatt for hjulstillingsfeil enn D kan det se ut som. Mistenker kanskje at konsekvens av senking kan være større i så måte. RWD sliter jo slik at bakdekkene blir lett avrundet på indre kant når alt er OK, så følg med der.

horven

Sitat fra: Muffinman på fredag 21. april 2017, klokken 22:05
RWD-biler er mer utsatt for hjulstillingsfeil enn D kan det se ut som. Mistenker kanskje at konsekvens av senking kan være større i så måte. RWD sliter jo slik at bakdekkene blir lett avrundet på indre kant når alt er OK, så følg med der.

Ok. Takk for info :) Lurer på hvordan Tesla stiller seg når jeg kommer med en bil som senket og må ta hjulstillingskontroll? Jeg opplever at de på generell basis er opptatt av at bilen skal være orginal...
> 2014 Tesla Model S P85+ hvit
Prosjekttråd: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,32323.0.html

> 2017 Tesla Model X 75D hvit - BESTILT!

Muffinman

Ikke sikkert de gjør det, men det finner du ut. Regner med du kan vinke farvel til garanti på det meste av understellskomponenter og hjullagre ihvertfall.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA